از خانواده تا رسانه بر تعلیم و تربیت، اثرگذارند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با بیان اینکه تعلیم و تربیت ارکان متعددی دارد؛ خانواده، مدرسه و رسانه را ۳ رکن اصلی تعلیم و تربیت دانست که با هم‌افزایی همدیگر می‌توانند هدایتگری مناسبی برای تربیت نسل تمدن ساز فراهم آورند.

به گزارش سینا پرس فارس، سید عبدالصمد موسوی امروز ۱۱ دی ماه در نشست خبری، بر اهمیت رسانه و سواد رسانه ای در اسناد بالادستی اشاره کرد و گفت: در سی گزاره سند تحول، دو گزاره به رسانه اختصاص دارد. در سند یونسکو نیز از رسانه به عنوان بازوی قدرتمند و قابل توجه یاد شده است.

موسوی؛ آموزش و پرورش و رسانه را از محورهای مهم در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: در این سند “دانش” اساس و شالوده عزّت و عامل اقتدار کشور عنوان شده است.

او اضافه کرد: امید به آینده، شاه کلید مشکلات و چالش ها است، از اینرو رسانه باید امیدآفرینی را در دستور کار خود قرار داده و مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و جایگزینی سبک ایرانی اسلامی را نمود عینی ببخشد.

موسوی بهره گیری رسانه از زبان هنر در راستای آگاه سازی و تاثیر گذاری بر جریان های اجتماعی را قابل توجه دانست و بر ضرورت معرفی داشته ها و دستاوردها به جامعه تاکید نمود.

موسوی با اشاره به اینکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ها به‌گونه‌ای است که فرصت‌ها و تهدیداتی را در امر تربیت فراهم می‌سازد، گفت: یکی از دغدغه ها انتشار خبرهای غیرواقعی و نادرست در برخی سایت ها است که اذهان عمومی را آشفته می سازد.

او با تاکید بر اینکه رساندن نسل جدید به حیات طیبه و تمدن ساز از شاخصه‌های دیگر سند گام دوم است، خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی تمامی ابعاد جامعه در تعلیم و تربیت بویژه خانواده، مدرسه و رسانه این مهم تحقق می یابد.

موسوی اظهار داشت: اخیراً طرح‌هایی از جمله مدرسه محوری و مسجد محوری و ارتباط با منزل، مسجد و مدرسه در آموزش و پرورش در حال اجراست؛ همچنین حضور مسئولین در مدارس و گفت و گو با دانش آموزان نیز از طرح‌های خوب و موفق بوده است.

موسوی با تاکید بر اینکه کیفیت بخشی آموزش پرورش در استان رشد چشمگیری داشته است، از صعود ۱۰ پله‌ای ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز در این طرح خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز به نقشه گستردگی این ناحیه از آموزش و پرورش شهرستان شیراز هم اشاره کرد و گفت: تعداد کل دانش آموزان این ناحیه بیش از ۷۵ هزار نفر است که از این تعداد، بیش از ۹هزار نفر را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند.

او همچنین تعداد مدارس و مراکز آموزشی این ناحیه را بیش از ۴۰۰ مرکز اعلام و و مساحت محدوده تحت پوشش را بیش از ۲۷۰ کیلومتر مربع بیان کرد.

نوشته از خانواده تا رسانه بر تعلیم و تربیت، اثرگذارند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.