از حلقه هوشمند اپل رینگ چه می‌دانیم؟

apple ring concept 3 65af3246e94ec75e2686a77f

طی هفته‌های اخیر شایعات متعددی در مورد حلقه‌‌ی هوشمند اپل موسوم‌به اپل رینگ منتشر شده‌ است. درحال‌حاضر مشخص نیست که پروژه‌ی اپل رینگ درحال توسعه‌ی فعال است یا خیر. در ادامه به تمام اطلاعاتی که از این محصول در دست داریم، نگاهی خواهیم انداخت.

ویژگی‌های احتمالی

بر‌اساس گزارش مک‌رومرز، اپل رینگ می‌تواند ضربان قلب، فعالیت‌های بدنی، خواب و تعداد تنفس را ردیابی کند و اطلاعاتی درمورد خواب و توصیه‌های سلامتی را به کاربران ارائه دهد.

اپل رینگ می‌تواند به‌عنوان ورودی برای کنترل گوشی اپل، هدست اپل ویژن پرو، آیپد و کامپیوتر‌های مک نیز استفاده شود.

حلقه در‌مقابل ساعت

اپل با اپل واچ، دستگاهی با توانایی ردیابی سلامت را به بازار عرضه کرد، اما استفاده از حلقه‌ی هوشمند می‌تواند در فعالیت‌هایی خاص مانند خواب یا موقعیت‌هایی که مچ‌ها پوشیده‌ شده‌اند، ترجیح داده شود.

اپل رینگ احتمالاً نیازی به اتصال دائمی به آیفون یا دستگاه‌های دیگر اپل نخواهد داشت. این دستگاه نمایشگر ندارد، بنابر این برای مدت زمان بیشتری شارژدهی ارائه می‌دهد. از طرفی، حلقه‌ی هوشمند اپل، اطلاعات را ازطریق بلوتوث منتقل خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که اپل رینگ ارزان‌تر از اپل‌ واچ باشد. درحال‌حاضر حلقه‌های هوشمند رده‌‌بالا با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

رقابت اپل

سامسونگ در حال توسعه‌ی گلکسی رینگ است و انتظار می‌رود که این محصول در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ عرضه شود. این حلقه‌ی هوشمند می‌تواند ضربان قلب، فعالیت‌های بدنی و خواب را ردیابی کند و همچنین توانایی پرداخت‌ بی‌سیم و کنترل دستگاه‌های سامسونگ را خواهد داشت.

شرکت‌هایی مانند Oura و Ultrahuman چندین‌ سال است که حلقه‌‌ی هوشمند می‌سازند. نسل سوم حلقه‌ی هوشمند Oura قادر به جمع‌آوری اطلاعات مربوط‌به فعالیت‌های بدنی، کیفیت خواب و اندازه‌گیری ضربان قلب و تعداد تنفس است.

پتنت‌های اپل رینگ

اپل پتنت‌هایی در ارتباط با حلقه‌ی هوشمند به‌ثبت رسانده است. به‌عنوان مثال، یک پتنت، مربوط‌به کنترل هدست واقعیت مجازی توسط حلقه‌ای هوشمند (یا چندین حلقه) است.

پتنت دیگری استفاده از حلقه‌ای با نمایشگر حساس به لمس برای کنترل تلویزیون یا تبلت را توصیف می‌کند. پتنت دیگری یک حلقه‌‌ی هوشمند با پشتیبانی از فناوری NFC را نشان می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط

تاریخ عرضه

گزارشی از سوی الکترونیک‌تایمز حاکی است که اپل به طور جدی در حال بررسی توسعه‌ی حلقه‌ی هوشمند است، اما مارک گرمن از بلومبرگ ادعا کرده‌ که اپل درحال‌حاضر قصد توسعه حلقه‌ی هوشمند را ندارد.

تیم طراحی اپل چند‌ سال پیش ایده‌ی حلقه‌ی هوشمند متمرکز بر سلامت و تناسب اندام را به مدیران اجرایی ارائه کرد، اما ممکن است این همان پروژه‌ای نباشد که اپل روی تولید آن کار می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.