از ابزارهای مولد هوش مصنوعی در محل کار تقریبا ۵۰ درصد از سازندگان استفاده می‌شود

اکثریت نگران اخلاق استفاده از چنین ابزارهایی هستند

از ابزارهای مولد هوش مصنوعی در محل کار تقریبا ۵۰ درصد از سازندگان استفاده می‌شود

تقریبا ۵۰٪ از توسعه دهندگان می‌گویند که ابزارهای مولد هوش مصنوعی در محل کارشان استفاده می‌شود، در حالی که ۸۴٪ در مورد استفاده از آن‌ها نگران هستند.

<!–

–>

آخرین نظرسنجی GDC State of the Game Industry که از بیش از ۳۰۰۰ توسعه‌دهنده در استودیوهای مستقل و AAA در مورد کار و صنعت آن‌ها سوال کرده، پرسید که آیا ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، DALL-E، GitHub Copilot یا Adobe Generative Fill در شرکت آن‌ها استفاده می‌شود یا خیر.

۳۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که شخصا از چنین ابزارهایی استفاده می‌کنند، در حالی که ۱۸ درصد دیگر گفتند که آن‌ها از چنین ابزارهایی استفاده نمی‌کنند، اما دیگران در محل کارشان این کار را انجام می‌دهند.


مطلب پیشنهادی:داستان درامای یونیتی با بازی سازها چیه؟ [تماشا کنید]پشت پرده‌ی اتفاقات اخیر یونیتی
داستان درامای یونیتی با بازی سازها چیه؟ [تماشا کنید]داستان درامای یونیتی با بازی سازها چیه؟ [تماشا کنید]

۱۵ درصد گفتند که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌شود اما علاقه به آزمایش با آن وجود دارد، در حالی که ۲۳ درصد گفتند هیچ علاقه‌ای به هوش مصنوعی در محل کارشان وجود ندارد.

استفاده از هوش مصنوعی مولد یک نقطه حساس قابل توجه در بسیاری از صنایع خلاق، از جمله بازی‌های ویدئویی است، با ابزارهایی مانند Midjourney که برخی از آن‌ها به عنوان جایگزین هنرمندان حرفه‌ای و استفاده از آثار هنرمندان بدون اجازه برای مجموعه آموزشی، مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعیهوش مصنوعی

بر اساس این نظرسنجی، هوش مصنوعی در انواع مختلفی از مشاغل در استودیوهای توسعه استفاده می‌شود، از جمله تجارت و امور مالی (۴۴٪)، جامعه و روابط عمومی (۴۱٪)، تولید و مدیریت تیم (۳۳٪)، برنامه نویسی (۲۵٪)، طراحی بازی (۲۱٪)، روایت (۱۳٪)، هنرهای تجسمی (۱۶٪)، صدا (۱۴٪) و کنترل کیفیت (۶٪).

این نظرسنجی همچنین اشاره می‌کند که استودیوهای مستقل در حال حاضر بیشتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به طوری که ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان از استودیوهای مستقل گفته‌اند شخصا از آن استفاده می‌کنند، در مقابل ۲۱ درصد در استودیوهای AAA و AA با آن کار می‌کنند.

همچنین از پاسخ دهندگان پرسیده شد که چقدر نگران اخلاقیات استفاده از هوش مصنوعی مولد در صنعت بازی هستند. ۴۲ درصد گفتند که «بسیار نگران» هستند، در حالی که ۴۲ درصد دیگر گفتند که «تا حدودی نگران» هستند.

این گزارش همچنین نقل قول‌هایی از برخی توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد که توضیح دادند چگونه مایلند در آینده از AI استفاده شود و بیشتر آن‌ها می‌گویند که به کمک کدنویسی، سرعت بخشیدن به تولید محتوا و اتوماسیون کارهای تکراری علاقه‌مند هستند.

در نهایت ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که محل کارشان یک نوع سیاست در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی دارد، ۳۰ درصد گفتند که آن‌ها اختیاری هستند، ۱۲ درصد گفتند که هیچ کدام مجاز نیستند، ۷ درصد گفتند که فقط ابزارهای منتخب مجاز هستند و ۲ درصد گفتند که اجباری هستند.


مطلب پیشنهادی:رازهایی که بازی سازها بهمون نمیگن [تماشا کنید]
رازهایی که بازی سازها بهمون نمیگن [تماشا کنید]رازهایی که بازی سازها بهمون نمیگن [تماشا کنید]


شاهزاده ایرانی جدید چطوری دوبله فارسی شد؟

۲ بازیگر جدید به فیلم Minecraft اضافه شدند - ویجیاتو۲ بازیگر جدید به فیلم Minecraft اضافه شدند - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.