ازراک مادربرد Deep Micro-ATX ویژه پردازنده Xeon Sapphire Rapids را معرفی کرد

یک مدل مادربرد با نام واقعا جذابِ “W790D8UD-1L1N2T/BCM” جدیدترین محصول افزوده شده به پلتفرم ASRock Rack برای ایستگاه‌های کاری خواهد بود. این مادربرد ازراک بر پایه تراشه اینتل W790 ساخته شده است و از سری پردازنده مرکزی اینتل Xeon W-2400 و W-3400 موسوم به Sapphire Rapids پشتیبانی می‌کند.

اینتل بنچمارک Xeon Sapphire Rapids در مقابل EPYC Genoa را منتشر کرد

تنها مادربرد W790 با فرم فاکتور Deep Micro-ATX

خود مادربرد هشت DIMM حافظه DDR5 را پشتیبانی می‌کند (تا ۴۴۰۰ MT/s در ۲ DIMM در هر کانال و ۴۸۰۰ MT/s در ۱ DIMM در هر کانال). به این ترتیب این مادربرد می‌تواند تا ۶۴ گیگابایت حافظه RDIMM و ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه RDIMM-3DS را پشتیبانی کند. این مادربرد به هیچ عنوان یک مادربرد رده مصرف کننده عمومی نیست، اما خوب کسی هم مانع از خرید آن نمی‌شود.

مادربرد ازراک اینتل W790
مادربرد ازراک اینتل W790

شاید یکی از جالب‌ترین پورت‌های موجود بر روی این مادربرد، درگاه OCuLink است که اخیراً به عنوان جایگزینی برای اتصال آهسته Thunderbolt برای پردازنده‌های گرافیکی خارجی به برخی از کنسول‌های بازی دستی اضافه شده است. اما واقعیت این است که این پورت پیش از این‌ها وجود داشته است و بر خلاف باور عمومی در درجه اول بر روی مادربردهای سرور استفاده می‌شده نه کنسول‌های دستی. هدف آن ارائه یک استاندارد مبتنی بر PCI Express قابل رقابت با Thunderbolt است. این استاندارد توسعه‌یافته PCI-SIG روی این برد از طریق دو کانکتور موجود است که می‌توان از آنها برای ذخیره‌سازی یا کارت‌های توسعه PCIe استفاده کرد.

مادربرد ازراک اینتل W790

این مادربرد W790 برای مطابقت با فرم فاکتور Deep Micro-ATX (10.4×۱۰.۵ اینچ/۲۶۴×۲۶۶ میلی متر) طراحی شده است. این محصول ازراک در واقع اولین مادربرد با تراشه W790 اینتل در چنین اندازه‌ای است و با این حال دارای چهار اسلات PCIe 5.0 با اندازه کامل است. ASRock قیمت یا تاریخ در دسترس بودن این مادربرد را اعلام نکرده است. در اعلام قیمت، زمان عرضه و مشخصات تکمیلی آن را به اطاع شما خواهیم رساند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.