ارزش سهام نینتندو و سونی اخیرا کاهش چشم‌گیری داشته است

سونی ۱۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد

ارزش سهام نینتندو و سونی اخیرا کاهش چشم‌گیری داشته است

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید چندی پیش خبر رسید احتمالا زمان عرضه کنسول سوییچ ۲ از اواخر ۲۰۲۴ به اوایل ۲۰۲۵ تغییر کرده است. از سوی دیگر، مدت پیش سونی جلسه مالی خود را برگزار نمود و به‌نظر می‌رسد که سهام‌داران و تحلیل‌گران از عملکرد آن راضی نبوده‌اند. به همین دلایل، ارزش سهام دو شرکت سونی و نینتندو به شکل قابل‌توجهی کاهش داشته است.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیهبازی‌های پلی استیشن را نصف قیمت بخرید!
آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیهآموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیه

به گزارش بلومبرگ، ارزش نینتندو در بازار سهام توکیو شاهد کاهش ۸.۸ درصدی بود اما در نهایت وضعیت آن کمی بهتر شد و به ۵.۸ درصد رسید. چند هفته پیش زمانی که به‌نظر می‌رسید معرفی سوییچ ۲ قریب‌الوقوع است، هر سهم Nintendo با قیمت عالی ۵۹ دلار به فروش می‌رسید اما اکنون این رقم به ۵۶ دلار رسیده است.

از سوی دیگر، سونی هم وضعیت ایده‌آلی را تجربه نمی‌کند. این شرکت در حالی که قبلا امیدوار بود طی سال مالی جاری رکورد فوق‌العاده‌ای بر جای بگذارد و ۲۵ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ بفروشد، در جلسه مالی اخیر اعلام کرد که احتمالا نمی‌تواند به هدف ایده‌آل خود برسد و نهایتا شاهد فروش ۲۱ میلیونی خواهد بود.

شخصیت های نیتندو در بازی super smash bros ultimateشخصیت های نیتندو در بازی super smash bros ultimate

در پی همین گزارشات، سهام سونی ابتدا ۸.۴ درصد کاهش یافت و سپس با یافتن ثبات نسبی، کاهش آن به ۶.۵ درصد رسید. رسانه CNBC تخمین زده کاهش سهام سونی چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار از ارزش این کمپانی ژاپنی کم کرده است.

یکی دیگر از دلایل ناامیدکننده بودن گزارش مالی سونی این بود که مشخص شد پلی استیشن تا اوایل ۲۰۲۵ هیچ عرضه انحصاری مهم و بزرگی نخواهد داشت. این موضوع علاوه بر سهام‌داران، بسیاری از مخاطبان را نیز ناامید کرده و آن‌ها امیدوار هستند طی ۲۰۲۵ شاهد بازگشت برگ برنده Sony یعنی عناوین فرست‌پارتی قدرتمند به بازار رقابت باشند.


مطلب پیشنهادی:مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکلات مدل جدید پلی استیشن ۵!
مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟


بهترین بازی های رکوردی اندروید

بازی ایرانی Weeny Wise به‌عنوان یک تجربه ماجراجویی دو نفره معرفی شد - ویجیاتوبازی ایرانی Weeny Wise به‌عنوان یک تجربه ماجراجویی دو نفره معرفی شد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.