ارائه فضاهای تبلیغاتی، روش درآمدی پایدار برای سوپراپلیکیشن‌ها

ios 172 journal app 6259719

افزایش استفاده از پلتفرم‌های آنلاین در چند سال گذشته باعث شده تا واژه سوپر اپلیکیشن به گوش اغلب مردم واژه‌ای آشنا باشد. واژه‌ای که برای اپلیکیشن‌هایی که خدمات متنوعی را در یک پلتفرم واحد ارائه می‌دهند، استفاده می‌شود و در حال حاضر بیشتر از هر برند دیگری با نام اسنپ گره خورده است.

اما علاوه بر ارائه سرویس و خدمات، یکی از روش‌های درآمدی برای این سوپراپلیکیشن‌ها ارائه فضاهای تبلیغاتی به سایر برندها است. تبلیغات یک منبع درآمد پایدار برای سوپراپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند چرا که با توجه به حجم زیاد کاربرانی که این برنامه‌ها دارند، فضاهای تبلیغاتی این اپلیکیشن‌ها می‌توانند برای برندهای مختلف بسیار جذاب باشد.

سوپراپلیکیشن‌ها به دلیل دسترسی به داده‌های کاربران خود، قادر به ارائه تبلیغات هدفمند و شخصی‌سازی‌شده هستند که اثربخشی بیشتری دارند و از سوی دیگر تبلیغات درون برنامه‌ای می‌توانند به افزایش تعامل کاربران نیز کمک کند، مخصوصاً اگر این تبلیغات به خوبی با محتوای اپلیکیشن هماهنگ شوند؛ درواقع این مدل تبلیغات اجازه می‌دهند که سوپراپلیکیشن‌ها داده‌های ارزشمندی در مورد ترجیحات و رفتار کاربران خود جمع‌آوری کنند، که این داده‌ها می‌توانند برای بهبود محصولات و خدمات استفاده شوند.

علاوه بر این با تنوع‌ در منابع درآمدی، سوپراپلیکیشن‌ها می‌توانند ریسک مالی ناشی از وابستگی به یک منبع درآمدی خاص را کاهش دهند و در نهایت با افزایش درآمد، ارزش کلی شرکت افزایش می‌یابد، که این موضوع می‌تواند جذابیت شرکت را برای سرمایه‌گذاران و سهامداران افزایش دهد.

اما اجرای تبلیغات در فضاهای درون سوپراپلیکیشن‌ها می‌تواند برای تبلیغ‌دهندگان نیز مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

  • تجربه کاربری هماهنگ و یکپارچه: تبلیغات درون اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با تجربه کاربری اپلیکیشن هماهنگ باشند. این به ارائه پیشنهاداتی می‌انجامد که بیشتر شبیه راهنمایی‌های مفید به نظر می‌رسند تا تبلیغات مستقیم، که این امر به افزایش تعامل کاربر کمک می‌کند.
  • شخصی‌سازی بیشتر: با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از فعالیت‌های کاربران در اپلیکیشن، سوپراپلیکیشن‌ها می‌توانند تجربه‌ای شخصی‌سازی شده را برای هر کاربر فراهم کنند. این موضوع شامل استفاده از فناوری‌هایی مانند تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ایجاد محصولات و خدمات مرتبط با نیازهای مشخص هر کاربر است.
  • پیشنهادات و تخفیف‌های مرتبط: کاربران ممکن است از طریق تبلیغات در اپلیکیشن‌ها با تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای آشنا شوند که ممکن است پیش‌تر به چشم آنها نخورده باشد.
  • بهبود خدمات اپلیکیشن: درآمدهای حاصل از تبلیغات می‌توانند به توسعه و بهبود مستمر اپلیکیشن و خدمات آن کمک کنند که این امر به نفع کاربران است.

در جهان چه می‌گذرد؟

در حال حاضر در سطح جهانی سوپراپلیکیشن‌های زیادی هستند که فضای تبلیغاتی خود را در اختیار سایر برندها قرار داده‌‌اند. در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم.

  • وی‌چت (چین): این برنامه در کشور چین فراتر از یک پیام‌رسان ساده است و خدمات متنوعی مانند پرداخت، رزرو بلیط، بازی‌ها و غیره را ارائه می‌دهد. وی‌چت همچنین از فضاهای تبلیغاتی درون برنامه‌ای برای کسب درآمد استفاده می‌کند.
  • Grab(جنوب شرقی آسیا): ابتدا به عنوان یک برنامه تاکسی‌یاب شروع کرد و سپس به سمت ارائه خدمات متنوع‌تری مانند تحویل غذا، خدمات مالی و تبلیغات درون برنامه‌ای حرکت کرد.
  • Gojek (اندونزی): این اپلیکیشن به عنوان یک برنامه تاکسی موتوری شروع به کار کرد و در ادامه به یک سوپراپلیکیشن با ارائه خدمات متنوع از جمله تحویل غذا، خدمات پرداخت و فضاهای تبلیغاتی تبدیل شد.
  • علی‌بابا؛ علی‌بابا نیز یک سوپر اپلیکیشن چینی است که خدماتی مانند تجارت الکترونیک، پرداخت آنلاین، حمل و نقل و خدمات مالی را ارائه می‌دهد و ارائه فضاهای تبلیغاتی یکی از راه‌های درآمدزایی علی‌بابا است.

در ایران چه خبر؟

اخیرا سوپراپلیکیشن اسنپ به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین سوپراپلیکیشن‌های ایرانی که خدمات متنوعی از جمله تاکسی اینترنتی، سفارش غذا، پیک، داروخانه، سفر و … ارائه می‌کند، برخی از فضاهای تبلیغاتی خود را در بخش اسنپ‌کلاب به صورت بنر و ووچر در اختیار سایر برندها قرار داده است و آژانس تبلیغات دیجیتال تپسل قرار است مجری تبلیغات در این بخش باشد.

اسنپ‌کلاب بخشی از این سوپراپلیکیشن است که کاربران اسنپ می‌توانند امتیازهای خود را در آن خرج کنند. این بخش در سال ۱۴۰۱، روزانه ۱۵۰ هزار تراکنش داشته و اپلیکیشن اسنپ نیز از طریق فرایندهای اتومیشن کاربران را به استفاده از امتیازهای خود تشویق می‌کند.

/

پایان رپورتاژ

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.