ارائه خدمات رایگان پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، بر اهمیت تشخیص زودرس HIV جهت درمان و پیشگیری از ورود به مرحله ایدز تاکید کرد.

دکتر عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می تواند طول عمر طبیعی داشته باشد.

او ضمن بیان این موضوع که در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری، خدمات رایگان آموزشی، پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی ارائه می شود، افزود: در حال حاضر مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در شهرستان های شیراز و مرودشت، پایگاه مشاوره بیمارهای رفتاری درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) در شیراز، کازرون، نی ریز و سپیدان و مراکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تمامی شهرستان ها فعال است.

رضاییان زاده با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا در این بیماری گفت: افرادی که با سرنگ و سرسوزن های مشترک تزریق انجام می دهند و یا با مبتلایان به اچ آی وی یا ایدز و افرادی که رابطه جنسی محافظت نشده خارج از چارچوب خانواده دارند، در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

او ادامه داد: نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به اچ آی وی و افراد تماس یافته با خون و یا ترشحات آلوده خونی نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه، آموزش راه های انتقال و روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و بیماری های مقاربتی، انجام مشاوره و تست تشخیص سریع برای داوطلبان مراجعه کننده، انجام آزمایش تکمیلی اچ آی وی و تشخیص قطعی بیماری، معاینه، درمان و ارائه خدمات دندانپزشکی، متادون درمانی، واکسیناسیون و ارائه خدمات مشاوره و پیشگیری دارویی به زنان باردار را از جمله خدمات رایگان این مراکز معرفی کرد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در پایان گفت: افراد می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراکز مشاوره بیماری های رفتاری به آدرس https://icdc.behdasht.gov.ir/vct مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه نمایند.

نوشته ارائه خدمات رایگان پیشگیری و کنترل بیماری ایدز در فارس اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.