ادعای هندرسون؛ پروژه ساخت کنسول PlayStation 5 Pro واقعی است

«تام هندرسون» (Tom Henderson)، خبرنگار مشهور صنعت بازی‌های کامپیوتری اعلام کرد پروژه ساخت کنسول «پلی استیشن ۵ پرو» (PlayStation 5 Pro) توسط «سونی» (Sony) واقعی است و کیت‌های توسعه آن به‌زودی برای استودیوهای بازی‌سازی ارسال می‌شود.

«تام هندرسون»، خبرنگار وب‌سایت Insider Gaming در ماه مارس اعلام کرد شرکت «سونی» در حال ساخت مدل پرو کنسول PS5 است. این کنسول رده بالا قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. سپس «هندرسون» جزئیات دیگری پیرامون توسعه کنسول PS5 Pro منتشر نکرد. از آن زمان، این خبرنگار مشهور ادعا کرد «سونی» در کنار توسعه کنسول PS5 Pro، قصد دارد یک کنسول بازی دستی با نام رمزی Q-Lite را در اواخر سال جاری وارد بازار کند. او همچنین شایعه‌ای پیرامون احتمال ساخت مدل Slim کنسول PS5 در خبرگزاری‌ها راه انداخت.

توسعه کنسول PS5 Pro

احتمال عرضه کنسول PS5 Pro در اواسط سال ۲۰۲۴

شرکت «سونی» در این مدت هنوز واکنشی به اظهار نظرات «تام هندرسون» نشان نداده است. «هندرسون» در مقاله تازه خود اشاره کرد کنسول PS5 Pro در حال گذراندن مراحل توسعه است و به‌زودی کیت‌های توسعه آن ظرف چند ماه آینده در دسترس استودیوهای «فرست-پارتی» (First-Party) قرار خواهد گرفت. کمپانی Sony در نظر دارد کیت‌های کنسول مذکور را سال آینده در اختیار استودیوهای «ترد-پارتی» (Third-Party) بگذارد. «هندرسون» معتقد است کنسول رده بالای «پلی استیشن ۵» در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

مدل «پلی استیشن ۴ پرو» (PlayStation 4 Pro) در سال ۲۰۱۶ و سه سال پس از عرضه مدل اولیه PS4 معرفی شد. مدل‌های دیجیتال و دیسک‌خور کنسول PlayStation 5 در نوامبر سال ۲۰۲۰، پس از رونمایی آن در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شدند. «هندرسون» وعده داده است در طی هفته‌های آتی، گزارش‌های بیشتری را از روند توسعه کنسول جدید شرکت Sony در اختیار کاربران می‌گذارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.