اخراج گسترده کارکنان استودیو Codemasters توسط کمپانی EA تایید شد

طبق جدیدترین گزارش، شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) ساعاتی پیش تعداد گسترده‌ای از کارکنان استودیو بریتانیایی Codemasters را اخراج کرد. رسانه Insider Gaming مطمئن نیست چه تعداد دقیقی از کارکنان این استودیو اخراج شده‌اند یا چه تاثیری روی سایر بخش‌های استودیو مذکور می‌گذارد.

با نزدیک شدن به آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ میلادی، یکی دیگر از استودیوهای برجسته صنعت گیمینگ بخشی از نیروهای خود را تعدیل کرد. شرکت EA در بیانیه‌ای به رسانه IGN تایید کرد تعدادی از کارکنان استودیو Codemasters نیز اخراج شده‌اند؛ اما این شرکت به طور دقیق آمار کارکنان اخراج‌شده را اعلام نکرد. متن بیانیه کمپانی EA در این راستا بدین شرح است:

کسب و کار ما به طور مداوم در حال تغییر است، چون ما در تلاش برای ارائه بازی‌ها و خدمات شگفت‌انگیزی هستیم که بازیکنان ما را درگیر، متصل و الهام بخش نگه می‌دارد. گاهی اوقات، این امر مستلزم ایجاد تغییرات سازمانی در مقیاس کوچک است که تیم‌ها و منابع ما را برای برآورده کردن نیازها و اولویت‌های تجاری در حال توسعه هماهنگ می‌کند. ما همچنان به همکاری نزدیک با کسانی که تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند، ادامه و پشتیبانی مناسب را در طول این فرآیند ارائه می‌دهیم.

اخراج کارمندان استودیو Codemasters؛ خالقان سری بازی‌های Dirt و Project Cars

یکی از کارکنان اخراجی نیز گفته است که به مدت دوازده سال برای استودیو Codemasters نیز کار می‌کرده است. شرکت Electronic Arts استودیو Codemasters را با مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد. از زمان خریداری شدن، این استودیو مدیر عامل و مدیر ارشد مالی خود را از دست داد و برای همیشه توسعه فرانچایز مسابقه‌ای Project Cars را متوقف کرد.

اخراج کارکنان استودیو Codemasters

کمپانی EA همچنین سال گذشته گروهی از سازندگان Codemasters که Dirt 5 را توسعه داده بود را با استودیو Criterion Games ادغام کرد که روی سری بازی‌های Need for Speed کار کنند. با این وجود، این استودیو علاوه‌بر کار روی سری Need For Speed، به یکی از توسعه‌دهندگان سری «بتلفیلد» (Battlefield) نیز تبدیل شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.