اخذ ویزای فوری؛ خدمت جدید فلای تودی

images17041812776593be1dbf4ed 65941344494c1ffd7082c4f2

آماده شدن برای یک سفر خارجی، مقدمات خاص خود را دارد و تنها به تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل خلاصه نمی‌شود. از آن جا که هر کشور باید بر ورود و خروج مسافران نظارت داشته باشد، تهیه مدارکی نظیر ویزا بخش مهمی از اقدامات پیش از سفر را تشکیل می‌دهد. این پروسه باید از مدتی پیش از سفر آغاز شود و اصولی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید احتمال ریجکت شدن را به صفر برسانید. در این مطلب نگاهی به خدمات ویزا فلای تودی خواهیم داشت.

آشنایی با پروسه دریافت ویزا

اگر بخواهید به یک کشور خارجی سفر کنید، به دو مدرک ضروری نیاز خواهید داشت؛ مورد اول پاسپورت و مورد بعدی ویزاست. پاسپورت یا گذرنامه مدرک شناسایی شماست که هویتتان را مشخص می‌کند؛ به عبارتی می‌توان آن را چیزی شبیه به شناسنامه بین‌المللی دانست.

با داشتن پاسپورت، دولت از سایر کشورها درخواست می‌کند که یک فرد را به رسمیت بشناسند. از سوی دیگر، روادید یا ویزا یکی دیگر از مدارک ضروری است که برای هر کشوری که قصد سفر به آن را داشته باشید، به صورت مجزا صادر می‌شود. ویزا در حقیقت اجازه ورود شما به خاک یک کشور است. زمانی که سفارت کشوری ویزای شما را تأیید کند، شما می‌توانید وارد آن کشور شده و برای مدت زمان مشخصی در آن جا اقامت داشته باشید. مدت زمان اقامت نیز براساس نوع ویزا مشخص می‌شود.

برای دریافت ویزا می‌بایست به صورت اینترنتی، تلفنی و یا مراجعه حضوری، از سفارت یا کنسولگری مربوطه وقت بگیرید. پس از آن فرم‌هایی که در وبسایت سفارت وجود دارند را با اطلاعات کاملاً صحیح پر کنید. مرحله بعدی ترجمه مدارک و تحویل آن‌ها به سفارت است.

مدارک بسته به نوع ویزایی که متقاضی آن هستید، متفاوت خواهند بود. پس از تحویل مدارک، هزینه ویزا را پرداخت کرده و منتظر می‌مانید تا نتیجه به شما اعلام شود. برخی از کشورها پروسه صدور ویزا را به‌صورت آنلاین پیگیری می‌کنند که البته تعداد این کشورها محدود است. شما می‌توانید پروسه دریافت ویزا را از طریق مجموعه‌های گردشگری نیز پیگیری کنید؛ به عنوان مثال پروسه دریافت ویزا فلای تودی بسیار راحت و سریع است.

دریافت ویزا چقدر طول می‌کشد؟

پروسه صدور ویزا تا حد زیادی به کشور مد نظر شما بستگی دارد. برخی کشورها مثل آمریکا اصلا برای ایرانیان ویزا صادر نمی‌کنند و برخی دیگر، بدون نیاز به ویزا پذیرای مسافران ایرانی هستند؛ همچنین در تأیید ویزا ممکن است برخی از کشورها پروسه را طولانی‌تر کرده و سخت‌گیری بیشتری برای ایرانیان داشته باشند. به طور کلی صدور ویزا اغلب بین ۵ تا ۷ روز کاری پس از تحویل مدارک انجام می‌شود.

تفاوت ویزای فوری و عادی

زمانی که می‌خواهید برای اخذ ویزا اقدام کنید، با عباراتی نظیر «ویزا فوری» یا «ویزای اضطراری» و مواردی از این دست مواجه خواهید شد. تفاوت ویزا فوری با ویزای عادی در چیست؟ برخی کشورها مثل امارات ویزای اضطراری برای متقاضیان صادر می‌کنند. به این صورت که شما با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری ویزای خود را دریافت نمایید. ویزای فوری دبی معمولاً یک روزه و بدون نیاز به مراجعه حضوری صادر می‌شود که می‌توانید از طریق خدمات ویزا فلای تودی آن را دریافت نمایید.

به جز این موارد، چیزی تحت عنوان ویزای فوری برای همه کشورها وجود ندارد؛ به‌عنوان مثال شما نمی‌توانید برای ویزای فوری شینگن درخواست دهید؛ اما روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید این پروسه را تسریع کنید. اغلب تسریع این فرایند در گرو ارتباطات مجموعه گردشگری واسطه‌ای است که انتخاب می‌کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.