احتمال دارد اثر انگشت انسانها منحصر بفرد نباشد

P7100279

سالیان متمادی انسان ها بر این باور بودند که اثرانگشت انسان ها منحصر به فرد است. اما اکنون با کمک هوش مصنوعی پژوهش هایی صورت گرفته که خلاف این موضوع را اثبات می کند.

سال های متمادی انسان ها عقیده داشتند که اثر انگشت هر فرد متعلق به خودش است علاوه بر این داده های علمی نیز این موضوع را تائید می کرد. اما اکنون بر اساس پژوهشی که با استفاده از هوش مصنوعی در دانشگاه کلمبیا انجام شده خلاف این موضوع را اثبات می کند.

بیشتر بخوانید: زلزله اخیر ژاپن ۴ متر زمین را جابه‌جا کرد

محقیق دانشگاه آمریکایی کلمبیا مدلی از هوش مصنوعی را برای تحقیق در این این موضوع توسعه داده اند تا به بررسی ۶۰ هزار اثر انگشت بپردازد. پژو هشگران اعلام کرده اند که به روش کار این دستیار هوش مصنوعی آگاه نیستند اما می دانند که می تواند با دقت ۷۵ تا ۹۰ درصدی تشخیص دهد که اثر انگشت به یک فرد تعلق دارد یا نه.

پروفسور هاد لیپسون، متخصص رباتیک دانشگاه کلمبیا که بر این پزوهش نظارت می کرد ، اعلام کرد که «دقیقا نمی‌دانیم که هوش مصنوعی چطور این کار را می‌کند.»

به هر حال به نظر می رسد روش کار این هوش مصنوعی هر چه که هست باور قدیمی انسان ها را به چالش می کشد و همانطور که بررسی شد امکان اینکه اثر انگشت ها منحصر به فرد نباشد وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی منحصر به فرد نبودن اثر انگشت چیست؟ آیا این امکان وجود دارد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.