اجرای ۱۲ طرح تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی با مشارکت محققان خارجی

به دنبال فراخوان مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان ریاست‌ جمهوری، جمعی از محققان و متخصصان کشورمان و چندین کشور دیگر برای اجرای ۱۲ پروژه مشترک تحقیقاتی و گرنت های بین المللی درحوزه های علوم شناختی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با هدف تثبیت مشارکت‌ ها بین موسسات ایرانی و سازمان‌های تاثیرگذار جهان و کمک به پیشرفت علم و فناوری در کشورهای مشارکت کننده و نیز برقراری ارتباط میان پژوهشگران و متخصصان توسط مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شده است.

این طرح ها از سوی محققان و متخصصان دانشگاه های کشورمان و با همکاری و مشارکت پژوهشگرانی از دیگر کشورها در حوزه های مرتبط با علوم شناختی برای بررسی و داوری اولیه ارسال شده است.

محققان و متخصصان دانشگاه های شهید صدوقی، تربیت مدرس، صنعتی شاهرود، آزاد اسلامی، خاتم، تهران، صنعتی اصفهان و شهرکرد با همکاری پژوهشگرانی از کشورهای عراق، پرتغال، روسیه، استرالیا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و آلمان در این فراخوان مشترک برای اجرای پروژه های رابط مغز و ماشین، توانبخشی شناختی، نشانگرهای عصبی تشخیص اختلالات شناختی، مدل سازی شناختی و علوم اعصاب شناختی علاقمندی خود را اعلام کردند.

گفتنی است در این فراخوان کمک هزینه ۱۰ هزار دلاری برای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه فناوری‌های اولویت دار کشور از جمله علوم و فناوری‌های شناختی بین محققان ایرانی و سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

نوشته  اجرای ۱۲ طرح تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی با مشارکت محققان خارجی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.