اتفاقات غیر منتظره ای که در حین رابطه جنسی برای زنان رخ می دهد

در بحث روابط جنسی زنان، نکات زیادی از لحاظ لذت، درد و واکنش های عاطفی وجود دارد. زنان دستگاه تناسلی منحصر به فردی دارند که از جهت مسائل جنسی و پزشکی از نقاط قوت و ضعف مختلفی برخوردار است. به برخی از آن ها به اندازه ی کافی پرداخته نشده و هنوز هم باورهای اشتباه و تابوهایی در اینباره وجود دارد.

در ادامه از برخی اتفاقات غیر منتظره ای خواهیم گفت که می تواند در حین برقراری رابطه جنسی برای زنان رخ دهد.

۱- هجوم خون به اندام های تحریک پذیر و بزرگ تر شدن این اندام ها

با برانگیختگی جنسی در زنان، خون زیادی به نواحی تحریک پذیر بدن آن ها هجوم می برد، به همین دلیل هم سینه ها و هم واژن بزرگ تر می شوند.

در این حالت به دلیل هجوم جریان خون، پوست گردن و قفسه سینه تغییر رنگ مشهودی پیدا می کند که ممکن است در فضای تاریک دیده نشود.

4 na 65d61d2a75659

۲- خشکی واژن

روان شدن واژن اهمیت زیادی در برقراری رابطه جنسی دارد، اما گاهی این اتفاق به طور طبیعی رخ نمی دهد. در حقیقت، واژن می تواند بعد از برانگیختگی جنسی یکباره خشک شود.

خشکی واژن می تواند برقراری رابطه جنسی را برای هم زن و هم مرد دردناک کند. چاره ی این مشکل استفاده از لوبریکانت است.

۳- نیاز به ادرار

احساس نیاز به ادرار کردن در حین دخول جنسی در زنان بسیار رایج است و این احساس در برخی پوزیشن های رابطه جنسی می تواند تشدید شود.

این اتفاق به مدت چند ثانیه با وارد شدن فشار به مثانه و تحریک نقطه جی (جی اسپات نقطه ی تحریک پذیر اندام تناسلی زنان) رخ می دهد. بهترین راه برای جلوگیری از این مسأله، رفتن به دستشویی پیش از شروع رابطه جنسی است.

6 na 65d61d295880e

۴- ادرار دردناک

داشتن میل به ادرار و دردناک بودن ادرار، هر دو نشانه های عفونت مجرای ادرار هستند. این بیماری در میان زنان بسیار رایج است، چرا که از جهت آناتومی، باکتری ها به راحتی می توانند به مثانه ی زنان راه یابند.

۵- سندرم ماه عسل

ابتلا به عفونت مجرای ادرار در زمانی که یک زن اولین رابطه جنسی خود را تجربه کرده باشد، یا بعد از مدت ها رابطه جنسی برقرار کرده باشد، بسیار رایج است. این مسأله حتی نام مخصوص به خود را دارد و به آن «سندرم ماه عسل» (Honeymoon Cystitis Syndrome) گفته می شود.

اگر علامت دیگری نداشته باشید، برای درمان آن، استفاده از داروهای بدون نسخه و مصرف زیاد مایعات کفایت می کند.

۶- باد واژن

باد واژن زمانی رخ می دهد که هوایی که در حین دخول در واژن محبوس شده آزاد می شود و صدایی شبیه به باد روده تولید می کند.

تجربه ی این اتفاق شاید کمی خجالت آور باشد، بخصوص زمانی که برای اولین بار رخ می دهد، اما این امر کاملاً طبیعی و همینطور بی خطر است.

2 na 65def3479a208

۷- باد روده

علاوه بر باد واژن، ممکن است در حین برقراری رابطه جنسی، آزاد شدن باد روده هم رخ دهد، بخصوص در زمان رسیدن به ارگاسم. انقباض عضلانی ای که در حین ارگاسم رخ می دهد می تواند باعث آزاد شدن بی اختیار باد روده شود. در این مورد هم جای هیچ نگرانی نیست، چرا که یک واکنش کاملاً طبیعی بدن است.

۸- سردرد

سردرد می تواند در هر مرحله از رابطه جنسی رخ دهد و شدت آن می تواند متفاوت باشد. این اتفاق اغلب به دلیل انقباضات عضلانی درون سر و گردن رخ می دهد یا علت عروقی دارد.

سردردهای خوش خیم حین یا بعد از ارگاسم معمولاً به دلیل افزایش سریع فشار خون و انبساط عروق خونی رخ می دهند. اما جالب است بدانید که این نوع سردردها در مردان شایع ترند.

۹- دخول دردناک

«دیسپارونی» (Dyspareunia) اصطلاحی است که برای توصیف احساس درد در واژن پیش از دخول جنسی، حین یا بعد از آن به کار می رود. این مسأله بسیار رایج است و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از شرایط روانی تا عوامل فیزیکی.

برخی علل دخول دردناک عبارتند از آتروفی واژن (خشک، نازک و ملتهب شدن دیواره های واژن)، واژینیسموس (انقباض غیر ارادی عضلات واژن در حین دخول)، آندومتریوز (رشد بافتی شبیه به آنچه درون رحم وجود دارد در نواحی دیگر مانند بیرون رحم و دور تخمدان ها)، بیماری های مقاربتی و بسیاری از مشکلات روانی. به همین دلیل درمان های مختلفی برای این مشکل وجود دارد و در ابتدا باید دلیل اصلی آن ریشه یابی شود.

18 na 65d61d0a62de7

۱۰- خونریزی

پریود یک زن ممکن است درست در میانه ی دخول جنسی آغاز شود. مشاهده ی غیر منتظره ی خون شاید کمی ترسناک باشد، اما گاهی این اتفاق چیزی جز شروع ناگهانی پریود نیست.

با این حال، گاهی خونریزی می تواند نشانه ی چیز دیگری باشد، مثل بیماری های مقاربتی، پارگی واژن یا التهاب دهانه ی رحم. برخی زنان ممکن است خود قادر به تشخیص علت خونریزی باشند، اما اگر تردید دارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

بعد از رابطه جنسی هم ممکن است لکه بینی رخ دهد. در این مورد هم ممکن جای نگرانی نباشد، اما به مسأله ی خونریزی نباید بی توجهی شود.

۱۱- خارش واژن

گاهی واژن در حین یا بعد از رابطه جنسی دچار خارش می شود. این اتفاق عمدتاً به دلیل تحریک شدن داخل واژن در اثر سایش ناشی از دخول جنسی رخ می دهد.

با این حال، خارش واژن ممکن است نشانه ی حساسیت به کاندوم های لاتکس یا لوبریکانت باشد.

22 na 65d61cfe8fdbc

۱۲- بوی نامطبوع واژن

در حین برقراری رابطه جنسی مایعات بدنی زن و مرد با یکدیگر تماس پیدا می کنند و گاهی ترکیب عرق بدن آن ها با یکدیگر باعث می شود واژن بوی نامطبوعی بگیرد.

شرایط زمانی بدتر می شود که رابطه جنسی بدون کاندوم انجام شده باشد. دلیل آن این است که pH واژن با pH منی متفاوت است و نتیجه ی ترکیب آن ها ممکن است بسیار ناخوشایند باشد.

۱۳- انقباضات دردناک

برخی زنان در حین ارگاسم انقباضاتی شبیه به انقباضات رحمی دوران پریود را تجربه می کنند. در این حالت، عضلات درون لگن و کف لگن (دیافراگم لگنی) به طور غیر ارادی شروع به منقبض شدن می کنند، اتفاقی که می تواند با درد همراه باشد. با این حال، این امر معمولاً واکنشی موقت است.

15 na 65d61d0bd3f99

۱۴- احساس غم و/ یا نوسانات خلقی

برخی زنان بعد از رابطه جنسی واکنش های احساسی ناخوشایند مختلفی را تجربه می کنند که بسیاری از آن ها با احساس غم همراه اند.

احساس غم، اضطراب یا پریشانی بعد از برقراری رابطه جنسی می تواند گیج کننده و ناخوشایند باشد، بخصوص برای کسانی که همیشه بعد از رابطه جنسی احساس لذت و نزدیکی با شریک جنسی خود را تجربه کرده اند.

به این وضعیت «اختلال ملال بعد از آمیزش» هم گفته می شود که در هم زنان و هم مردان رخ می دهد.

۱۵- ترشح منی از واژن

اگر رابطه جنسی بدون کاندوم بوده باشد، طبیعی است که از واژن کمی منی ترشح شود. ادرار کردن بعد از رابطه جنسی می تواند به تخلیه ی منی از واژن کمک کند.

۱۶- خنده

بعضی زنان هنگام رسیدن به ارگاسم بی اختیار شروع به خندیدن می کنند. علت دقیق این امر هنوز روشن نیست. اما برخی زنان واکنش های غیر ارادی ای را تجربه می کنند که خنده ی غیر قابل کنترل یکی از آن ها است.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.