اتصال ۱۸ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال ۱۸ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس امروز ۸ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: با احداث هفت سایت جدید و ارتقای ۹ سایت روستایی، دسترسی اینترنت پرسرعت همراه برای ۱۸ روستای دیگر استان فارس با جمعیت هشت هزار و ۷۷۰ نفر در قالب دو هزار و ۴۶۵ خانوار فراهم شده است.

سلیمان پور روستاهای کرزا از توابع شهرستان لامرد، ابزالو و پرنبار از توابع شهرستان ممسنی، دزدکردک از توابع شهرستان مرودشت و دره سفید از توابع شهرستان بیضا را روستاهای جدیدی برشمرد که با بهره برداری از چهار سایت جدید توسط ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی روستاهای قلعه بیابان و شهرک شهدای عشایر از توابع شهرستان داراب، مورجان از توابع شهرستان فیروزآباد، دهدق از توابع شهرستان آباده، کرکویه از توابع شهرستان قیر و کارزین، لاغر از توابع شهرستان خنج، کورکی از توابع شهرستان فراشبند، باغ کراگر از توابع شهرستان جهرم، گنگ از توابع شهرستان فیروزآباد، شهرک بستان از توابع شهرستان داراب، کتو از توابع شهرستان لار، پیره سرخ بالا از توابع شهرستان ممسنی و زیغان از توابع شهرستان مهر را روستاهای جدیدی نام برد که با احداث سه سایت جدید و ارتقای ۹ سایت موجود توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مبلغ هزینه شده برای افتتاح این سایت ها را ۴۷ میلیارد تومان از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «USO» اعلام کرد.

نوشته اتصال ۱۸ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.