اتصال مستقیم گوشی به استارلینک با سرعت دانلود ۱۷ مگابیت

اتصال مستقیم گوشی به اینترنت استارلینک با سرعت دانلود ۱۷ مگابیت؛ این خبر بزرگ امروز دنیای فناوری است که حکایت از به حقیقت پیوستن رویای بزرگ ایلان ماسک و شرکتش دارد.

ایلان ماسک با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی توییتر، دنیا را به آتش کشید. او در این پست، از تست ارتباط مستقیم یک گوشی سامسونگ به ماهواره‌های استارلینک و سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه خبر داد.

ماسک می‌گوید سرویس اینترنت Direct to Cell اینک می‌تواند با سرعت دانلود ۱۷ مگابیت بر ثانیه به ماهواره‌های اینترنتی استارلینک وصل شود که دستاورد بسیار بزرگی است.

چون، این گوشی سامسونگ اصلا اصلاح نشده و یک گوشی معمولی رایج میان کاربران است. این گوشی دارای قابلیت اتصال به ماهواره‌های اینترنتی نیست.

برای اتصال به اینترنت استارلینک هم از هیچ ایستگاه و پایانه زمینی استفاده نشده و مستقیما به ماهواره‌های استارلینک وصل می‌شود.

در تصویری که ایلان ماسک منتشر کرده؛ ۶۰.۳ مگابایت اطلاعات با سرعت ۱۶.۹ مگابیت بر ثانیه و پینگ ۱۱۸۱ میلی ثانیه از ماهواره استارلینک دریافت شده است.

اتصال مستقیم گوشی به استارلینک

اتصال مستقیم گوشی به استارلینک

چند هفته پیش بود که شرکت اسپیس ایکس از پرتاب ۶ ماهواره Direct to Cell به فضا و شروع ارائه این سرویس خبر داد. گفته گذشته هم ایلان ماسک از موفقیت‌آمیز بودن ارتباط گوشی با این ماهواره‌ها در سرویس Direct to Cell خبر داد.

قرار است سال ۲۰۲۵ سرویس اینترنت Direct to Cell به طور عمومی در اختیار کاربران قرار بگیرد و کاربران اپراتورهای موبایل مختلف دنیا بتوانند از طریق این سرویس، به طور مستقیم به مکالمه، پیامک و اینترنت دسترسی داشته باشند.

شرکت SpacX در هنگام رونمایی از این سرویس گفت: «Direct to Cell با گوشی‌های ۴G LTE رایج در بازار سازگاری دارد.»

ایلان ماسک و شرکتش، امیدوار هستند با سرویس جدید اینترنت استارلینک، افراد بیشتری در سطح جهان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند و حتی دورترین مناطق زمین هم از این فناوری محروم نباشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.