ابعاد پردازنده اسنپدراگون ۸s نسل ۳ چقدر از مدل استاندارد کوچک‌تر است؟

تصویری که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸S نسل ۳ منتشر شده، نشان می‌دهند که این تراشه ۳۴٫۷۳ درصد کوچک‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

براساس گزارش آی‌تی‌هوم، اسنپدراگون ۸S نسل ۳ دارای مساحت ۸٫۴۰×۱۰٫۶۶ میلی‌متر است، درحالی‌که مساحت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به ۱۲٫۸۱×۱۰٫۷۱ میلی‌متر می‌رسد.

تراشه اسنپدراگون ۸ اس نسل ۳ در کنار اسنپدراگون ۸ نسل ۳

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸S نسل ۳ در زمینه‌ی قدرت پردازشی، پایین‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار می‌گیرد. از طرفی، حافظه‌ی کش L2 و L3 در ۸S نسل ۳ به‌ نصف مقادیر مشابه در برادر بزرگ‌ترش کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ یک هسته‌ی پرقدرت کمتر و یک هسته‌ی کم‌مصرف بیشتر دارد.

سرعت کلاک همه‌ی هسته‌های اسنپدراگون ۸S نسل ۳ نسبت‌ به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کاهش پیدا کرده و فرکانس هسته‌ی قدرتمند X4 آن به ۳٫۰ گیگاهرتز رسیده است؛ در حالی که هسته‌ی X4 در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با حداکثر فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز عمل می‌کند.

اسنپدراگون ۸S نسل ۳ بر پایه‌ی لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC ساخته شده است و در واحد CPU شامل یک هسته‌ی قدرتمند X4، چهار هسته‌ی میانی A720 و سه‌هسته‌ی کم‌مصرف A520 می‌شود که به‌ترتیب در فرکانس‌های ۳٫۰، ۲٫۸ و ۲٫۰ گیگاهرتز پردازش انجام می‌دهند.

گرافیک داخلی این تراشه از نوع Adreno 735 است که قدرت کمتری در مقایسه‌ با Adreno 750 موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد.

اسنپدراگون ۸s نسل ۳ از هوش مصنوعی محلی چندحالته پشتیبانی می‌کند و توانایی اجرای مدل‌های زبانی بزرگی با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر را دارد و می‌تواند مدل‌هایی نظیر Llama 2 متا و جمنای نانو گوگل را اجرا کند.

هر دو تراشه‌ی سری اسنپدراگون ۸ از حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5x پشتیبانی می‌کنند؛ با این تفاوت که فرکانس رم در اسنپدراگون ۸S نسل ۳ به ۴٬۲۰۰ مگاهرتز و در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به ۴٬۸۰۰ مگاهرتز می‌رسد.

مقالات مرتبط

اسنپدراگون ۸S نسل ۳ به مودم X70 مجهز است که سرعت کمتری نسبت‌ به X75 موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ارائه می‌دهد. هر دو پردازنده از وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کنند.

اسنپدراگون ۸S نسل ۳ قرار است در ماه‌های آینده وارد نسخه‌های اقتصادی‌ گوشی آنر، گوشی ریلمی و گوشی شیائومی شود. گوشی موتورولا مدل Moto X50 Ultra اولین محصول مجهز به این تراشه به‌حساب می‌آید که به‌تازگی رونمایی شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.