ابزارهای نظارتی ماه نورد لونا ۲۵ فعال شدند

آژانس فضایی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: ابزارهای علمی ویژه مطالعه ماه برای اولین بار در ایستگاه خودکار لونا-۲۵ روسیه که در حال حاضر در مسیر حرکت خود به سمت ماه است، فعال شدند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه در بیانیه ای که شب گذشته منتشر شد، اعلام کرد: امروز و بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، تجهیزات علمی توسعه یافته توسط موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه برای اولین بار در شرایط پرواز فضایی ماموریت لونا ۲۵ با هدف مطالعه ماه فعال شد. گفتنی است داده های تله متری همه دستگاه های موجود، عملکرد طبیعی آن ها را نشان داد.

در پی فعال شدن این ابزارهای نظارتی، اولین داده های اندازه گیری در طول سفر جدید روسیه به ماه به دست آمده و یک تیم تحقیقاتی شروع به پردازش این داده ها کردند.

آژانس فضایی روسیه همچنین اعلام کرد: ایستگاه خودکار Luna-25 ایجاد شده توسط انجمن تحقیقات و تولید لاوچکین که زیر مجموعه آژانس دولتی روسیه محسوب می شود به پرواز خود به سمت تنها قمر طبیعی زمین ادامه می دهد. خوشبختانه در حال حاضر همه سیستم های ایستگاه خودکار در حالت عادی کار می کنند، ارتباطات پایدار بوده و شرایط تحت کنترل است.

گفتنی است یک موشک حامل Soyuz-2.1b به همراه کاوشگر خودکار Luna-25 در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بامداد به وقت مسکو در تاریخ ۱۱ آگوست برابر با جمعه گذشته ۲۰ مرداد، از مرکز فضایی ووستوچنی در شرق دور روسیه به ماموریت اعزام شد. این کاوشگر خودکار قرار است در روز چهارشنبه ۱۶ آگوست وارد مدار ماه شده و در ۲۱ آگوست یک فرود نرم روی ماه انجام دهید.

ماموریت Luna-25 با هدف آزمایش فرود نرم روی سطح ماهواره طبیعی زمین طراحی شده است. این ایستگاه خودکار می تواند اولین ماموریتی باشد که بر روی قطب جنوبی ماه فرود می آید. علاوه بر این، این ایستگاه ساختار داخلی و اکتشاف منابع طبیعی از جمله آب و همچنین تاثیر پرتوهای کیهانی و تشعشعات الکترومغناطیسی بر سطح ماه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است چندین دوربین فیلمبرداری روی ایستگاه خودکار Luna-25 نصب شده است. آنها یک تایم لپس از فرود، یک پانوراما از ماهواره طبیعی زمین در فرمت HDR و ته نشین شدن غبار برای مطالعه آن را ضبط خواهند کرد.

مترجم: فرگل غفاری

منبع: tass

نوشته ابزارهای نظارتی ماه نورد لونا ۲۵ فعال شدند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.