آیپد ایر و آیپد پرو جدید اپل به دوربین سلفی افقی مجهز می‌شوند

طبق شایعات منتشرشده، مدل‌های آیپد ایر و آیپد پرو بازطراحی‌شده اپل مجهز به دوربین سلفی خواهند بود که در کنار دستگاه و به صورت افقی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، آیپد ایر و هر دو مدل آید پرو در خط تولید اپل از یک دوربین FaceTime در بالای دستگاه بهره می‌برند. دوربین‌ها در زمان برقراری تماس فیس‌تایم در حالت افقی، کارکرد صحیحی نخواهند داشت و هنگام تماس تصویری، باید دستگاه‌ها را به صورت عمودی نگه دارید.

ظاهراً اپل با تشخیص این مشکل، در نسل دهم آیپد، دوربین جلویی را به کنار دستگاه منتقل کرد تا به‌جای حالت عمودی، در حالت افقی قابل استفاده باشند. اپل از آن زمان تاکنون ‌این ویژگی را کنار گذاشته است، اما به نظر می‌رسد می‌تواند دوربین سلفی افقی را در آیپدهای آینده اعمال کند.

چینش دوربین سلفی آیپد ایر و پرو جدید

در ژانویه سال جاری، کد کشف‌شده در iOS 17.4 نشان داد که آیپد پرو بعدی می‌تواند طراحی مشابهی را برای دوربین FaceTime اتخاذ کند. براساس این کد، هنگام راه‌اندازی Face ID، آیپد جدید باید در حالت Landscape یا افقی قرار گیرد.

آیپد ایر و آیپد پرو جدید اپل به دوربین سلفی افقی مجهز می‌شوند

اکنون، یک منبع آگاه به نام Instant Digital در شبکه اجتماعی ویبو ادعا کرده است که دو نسخه جدید شایعه‌شده آیپد پرو اپل در هر سایز اندازه ۱۰.۹ و ۱۲.۹ اینچی به دوربین سلفی افقی مجهز خواهند شد.

اینکه اپل چگونه به دوربین فیس‌تایم افقی در مدل‌های جدید آیپد دست یافته است، مشخص نیست. زیرا این چینش دوربین ممکن است با قرارگیری قلم اپل در تداخل باشد. نسل دوم اپل پنسل با استفاده از یک شارژر مغناطیسی القایی در امتداد یک طرف به هر دو آیپد ایر و آیپد پرو متصل می‌شود.

اما با توجه به شایعات منتشرشده توسط اپل مبنی‌بر عرضه یک قلم اپل جدید در کنار آیپدهای به‌روزشده، ممکن است اپل راه‌حلی برای این مشکل اندیشیده باشد. در هر صورت، ما باید منتظر بمانیم تا بفهمیم اپل چه برنامه‌ای دارد. انتظار می رود هر دو مدل جدید آیپد ایر و اولد آیپد پرو به‌زودی و در این ماه عرضه شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.