آیفون ۱۵ سریع ترین گوشی ۵G دنیا نیست و از گلکسی S24 شکست خورد

botb lead samsung galaxy s24 ultra vs iphone 15

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند آیفون‌ها سریع‌ترین اینترنت دنیا را دارند اما گزارش اخیر SpeedTest نشان می‌دهد آیفون ۱۵ سریع ترین گوشی ۵G دنیا نیست و از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۴ شکست خورده است.

به گزارش شرکت Ookla که مالک سایت Speedtest.net است؛ سرعت دانلود و آپلود اینترنت ۵G گوشی گلکسی S24 در غالب کشورهای جهان، بیشتر از آیفون ۱۵ است.

این شرکت که تست‌هایی را برای بررسی سریع ترین گوشی ۵G در سال ۲۰۲۴ در کشورهای مختلف جهان انجام داده است؛ در نهایت می‌گوید طی بازه ۱ فوریه تا ۲۴ مارس، سرعت دانلود و آپلود گوشی S24 سامسونگ روی شبکه ۵G در ۱۵ کشور بیشتر از آیفون ۱۵ بوده است.

سامسونگ گلکسی S24؛ سریع ترین گوشی ۵G دنیا در سال ۲۰۲۴

این گزارش می‌گوید در کشورهای فرانسه، هنگ کنگ، هند، مکزیک، نیجریه، قطر، اسپانیا، تایلند، فیلیپین، امارات متحده عربی، بریتانیا و ایالات‌متحده، سرعت دانلود و آپلود گوشی S24 بیشتر از آیفون ۱۵ است.

سرعت تست ۵G در ایالات متحده

اما در کشورهای اندونزی، ژاپن و کره جنوبی، عملکرد گوشی آیفون ۱۵ بهتر از S24 بوده و سرعت بالاتری نشان داده است.

سرعت تست ۵G در امارات

متوسط سرعت دانلود گوشی S24 در کشورهای مختلف و براساس شرایط، از ۵۵ مگابایت تا ۹۷۱ مگابایت بر ثانیه ثبت شده است و سرعت آپلود از ۲۲ مگابیت تا ۸۵ مگابیت بر ثانیه در نوسان است.

سرعت تست ۵G در فرانسه

گفتنی است گوشی گلکسی اس S24 اولترا از پردازنده مرکزی پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ سود می‌برد که مجهز به تراشه ۵G اسنپدراگون X75 است؛ سریع‌ترین تراشه مودمی که تا کنون شرکت کوالکام داده است.

سرعت تست ۵G در هنگ کنگ

از آن سو، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به تراشه مودم ۵G اسنپدراگون X70 مجهز هستند که خوب ضعیف‌تر از سری X75 است و همین موضوع می‌تواند یک دلیل سریع‌تر بودن گوشی S24 باشد.

تست سرعت ۵G در انگلیس

گوشی S24 در تست‌ها حتی از گوشی S23 نیز سریع‌تر عمل کرده است.

در کشور قطر، بالاترین سرعت دانلود را گوشی S24 ثبت کرده است: دانلود ۹۷۱.۴۹ مگابیت و آپلود ۳۱ مگابیت

تست سرعت ۵G در قطر

اندونزی، ژاپن و کره جنوبی کشورهایی بودند که آیفون ۱۵ سرعت دانلود و آپلود بیشتری نسبت به S24 داشته است:

تست سرعت ۵G در اندونزی

گفته می‌شود اپل در آیفون ۱۶ خود می‌خواهد از تراشه مودم ۵G اسنپدراگون X75 استفاده کند که احتمالا در آن صورت، سرعت اینترنت ۵G این گوشی‌ها به سرعت S24 برسند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.