آیفون تاشو، شایعه یا واقعیت؟

654653465324

اپل یکی از غول‌های فناوری در جهان، ظاهراً با دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو بیگانه نیست. بر اساس گزارش اخیرِ فردی مطلع، این شرکت در حال ساخت دو نمونه اولیه از آیفون تاشو است. این دستگاه‌ها برخلاف مدل‌های تاشوی بزرگ‌تر مانند گلکسی زد فولد سامسونگ، شبیه به گوشی‌های جمع و جور تاشو مانند گلکسی زد فلیپ سامسونگ و اوپو Find N3 Flip هستند.

اما این گزارش به معنای قطعیت عرضه چنین محصولاتی از سوی اپل نیست. به نظر می‌رسد این غول فناوری صرفاً در حال آزمایش این نوع طراحی است. در واقع، گوشی‌های تاشو فعلاً جزو برنامه‌های تولید انبوه اپل برای سال‌های جاری و حتی ۲۰۲۵ قرار ندارند و در صورتی که پروژه با موفقیت پیش برود، شاید بتوان در پاییز ۲۰۲۶ انتظار دیدن اولین مدل را داشت.

همکاری با حداقل یک تولیدکننده آسیایی برای تأمین قطعات آیفون تاشو صورت گرفته است، اما همچنان احتمال لغو این پروژه در صورت عدم تطابق با استانداردهای بالای اپل وجود دارد.

علاقه اپل به ساخت یک آیفون تاشو به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد. در آن زمان هدف ساخت گوشی نازکی بود که در حالت بسته، شبیه به مدل‌های فعلی آیفون باشد، اما فناوری باتری و نمایشگر هنوز به آن مرحله از پیشرفت نرسیده بود. نکته جالب اینکه ظاهراً تصور اولیه اپل قرارگیری نمایشگر در قسمت بیرونی گوشی در حالت تاشو بود، ایده‌ای شبیه به هواوی میت ایکس که هم عجیب به نظر می‌رسید و هم چالش‌های طراحی و دوام قابل توجهی به همراه داشت.

اپل پس از مدتی در سال ۲۰۲۰، توسعه آیفون تاشو را متوقف کرد و به سراغ آیپد تاشو رفت که البته انتظار می‌رود آن هم تا سال ۲۰۲۶ وارد بازار نشود. اکنون به نظر می‌رسد توسعه هر دو دستگاه به طور موازی پیش می‌رود.

یکی از چالش‌های فعلی مهندسان اپل، رفع چین خوردگی نمایشگر و طراحی لولایی است که صفحه را کاملاً صاف نگه دارد تا استفاده از اپل پنسیل تحت تأثیر قرار نگیرد. هنوز مشخص نیست کدام شرکت‌ها تولید نمایشگرهای آیفون تاشو را برعهده خواهند گرفت، اما ال‌جی و نمایشگر سامسونگ گزینه‌های احتمالی برای آیپد تاشو هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.