آیا Dave the Diver واقعا یک بازی مستقل است؟ جف کیلی نظر خود را می‌گوید

تعریف «بازی مستقل» پیچیده‌تر از چیزیست که فکر می‌کنید

آیا Dave the Diver واقعا یک بازی مستقل است؟ جف کیلی نظر خود را می‌گوید

با اعلام نامزدهای جوایز گیم آواردز امسال، همچون همیشه بحث‌های زیادی درباره بازی‌های راه یافته به لیست جوایز شکل گرفت. یکی از بخش‌هایی که این بار توجهات را به خود جلب کرد، لیست نامزدهای بهترین بازی مستقل یا Indie بود؛ جایی که بازی محبوب Dave the Diver یکی از نامزدی‌های آن را در اختیار گرفته بود.

<!–

–>

کسی کیفیت این بازی را انکار نمی‌کند؛ Dave the Diver واقعا یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های امسال است. اما توسعه‌دهنده آن یعنی استودیو Mint Rocket در واقع تیم کوچکی از کمپانی Nexon است، یک کمپانی بزرگ کره‌ای که تنها در سال ۲۰۲۱ توانست ۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. مسئله بحث‌برانگیز اینجا درست شده است؛ اگر یک کمپانی میلیارد دلاری بودجه شما را تامین کرده باشد، آیا اینکه صرفا شما تیم کوچکی باشید و بازی‌تان دارای گرافیک ساده‌ای باشد محصول شما را به یک بازی مستقل تبدیل می‌کند؟


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Warhammer 40,000: Boltgunمرگ بر ضد امپراطور!
بررسی بازی Warhammer 40,000: Boltgunبررسی بازی Warhammer 40,000: Boltgun

جف کیلی اخیرا در یک لایو استریم حضور داشت و ضمن ارائه توضیحات بیشتر درباره روند اجرای برنامه گیم آواردز، نظر خود را درباره این بحث به اشتراک گذاشت. به‌طور خلاصه، او معتقد است که هر کسی نظر خاص خود را درباره مستقل بودن یا نبودن یک بازی دارد:

این سوال خوبی است. «مستقل» می‌تواند برای افراد مختلف تعریف متفاوتی داشته باشد و یک اصطلاح کلی است.

آیا مستقل بودن از لحاظ بودجه بازی است؟ یا اینکه آن بودجه از کجا تامین شده؟ آیا درباره اندازه تیم است؟ یا درباره روح بازی، یعنی یک بازی کوچک‌تر که کمی متفاوت است؟

فکر می‌کنم هر کس نظر خاص خود را در این باره داشته باشد و ما این را به هیئت داوران خود، که از ۱۲۰ رسانه جهانی تشکیل شده، سپرده‌ایم که برای این جوایز رای دهند و تشخیص دهند که یک بازی مستقل است یا خیر.

البته بعضا در صنایع دیگر، همچون فیلم، می‌گویند که محصولتان نباید بودجه‌ای فراتر از فلان قدر دلار داشته باشد و در غیر این صورت دیگر مستقل نیست. نمی‌دانم.

برخی می‌گویند که استودیو Larian با Baldur’s Gate 3 مستقل محسوب می‌شود. یا کوجیما پروداکشنز با Death Stranding یک اثر مستقل ساخته است. و با اینکه آن استودیو واقعا مستقل است، اما بودجه آن را پلی استیشن تامین کرده است.

آیا Dave the Diver واقعا یک بازی مستقل است؟ جف کیلی نظر خود را می‌گوید - ویجیاتوآیا Dave the Diver واقعا یک بازی مستقل است؟ جف کیلی نظر خود را می‌گوید - ویجیاتو


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی Daymare: 1994 Sandcastleرزیدنت ایول اقتصادی!
معرفی بازی Daymare: 1994 Sandcastleمعرفی بازی Daymare: 1994 Sandcastle

کیلی سپس به بازی‌های لیست امسال عناوین مستقل اشاره کرد که بسیاری‌ از آن‌ها دارای ناشر هستند. او حتی مستقیما به صحبت درباره Dave the Diver پرداخت:

اگر یک ناشر داشته باشید آیا همچنان مستقل هستید؟

آن بازی (Dave the Diver) توسط گروهی به نام Mint Rocket ساخته شده است؛ یک بازی کوچک‌تر از تیمی کوچک‌تر، اما به‌عنوان بخشی از Nexon که یک ناشر بسیار بزرگ است. پس به‌نظرم بحث منصفانه‌ای است که آیا آن بازی واقعا مستقل است یا خیر.

شما می‌توانید به نفع هر دو سمت بحث رای دهید. آن بازی روح مستقلی دارد و مقیاس کوچکی دارد. نمی‌دانم بودجه آن چقدر است اما احتمالا پشتوانه مالی آن به نسبت کوچک باشد. اما از طرفی دیگر یک گروه بزرگ پشت آن است، در حالی که بازی‌های دیگری در این لیست هستند که از استودیوهای به مراتب کوچک‌تری هستند.

اما حتی چیزی مانند Dredge نیز توسط Team17 منتشر شده است. پس آیا آن بازی چون ناشر دارد مستقل است یا خیر؟

این مسئله زیادی پیچیده است که بخواهیم کامل بفهمیم و قوانین قاطعانه‌ای درباره‌اش بگذاریم. پس می‌گذاریم مردم در حد توانشان قضاوت کنند و شما در نهایت می‌توانید موافق باشید یا مخالف. اما همین که Dave the Diver در لیست حضور دارد به این معناست که میان تمام بازی‌های مستقلی که هیئت داوران بررسی کردند، یا حداقل بازی‌هایی که فکر می‌کردند مستقل است، آن بازی یکی از پنج‌تای برتر بود.

نظر شما در این باره چیست؟ با این تفاسیر آیا Dave the Diver را واقعا می‌توان یک بازی مستقل شمرد؟


مطلب پیشنهادی:این بازی از Escape From Tarkov هم سخت‌تر است!چالشی جدید در انتظار شماست
این بازی از Escape From Tarkov هم سخت‌تر است!این بازی از Escape From Tarkov هم سخت‌تر است!


بالدورز گیت ۳ بهترین بازی ساله؟

فیلم‌برداری فصل دوم سریال The Last of Us باز هم تاخیر خورد - ویجیاتوفیلم‌برداری فصل دوم سریال The Last of Us باز هم تاخیر خورد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.