آیا پایه نگهدارنده مانیتور ارزش خرید بالایی دارد؟

پایه نگهدارنده مانیتور یا بازوی مانیتور ابزاری است که به میز یا دیوار شما متصل می‌شود و امکان تنظیم ارتفاع، زاویه و موقعیت مانیتور را فراهم می‌کند. اکثر پایه‌های نگه‌دارنده مانیتور برای یک نمایشگر طراحی شده‌اند، اما برخی از آنها می‌توانند دو یا چند نمایشگر را نیز پشتیبانی کنند. پایه نگهدارنده معمولاً جایگزینی برای پایه معمولی است. اکثر مانیتور ها بدون پایه نگهدارنده عرضه می‌شوند، بنابراین باید آن را به طور جداگانه خریداری کنید.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا خرید پایه نگهدارنده مانیتور ارزشش را دارد؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. این ابزارها مزایای متعددی دارند و در ادامه به اهمیت آن‌ها می‌پردازیم.

پایه نگهدارنده مانیتور مدلIRON_01

۶۰۰,۰۰۰

۴۶۸,۰۰۰

تومان

پایه نگهدارنده مانیتور ارگو مدل WLA003 مناسب برای مانیتور 17 تا 30 اینچ

۱,۳۹۰,۰۰۰

۱,۲۵۱,۰۰۰

تومان

راحتی استفاده

پایه نگهدارنده مانیتور

بیایید با بدیهی‌ترین مورد شروع کنیم. بازوهای مانیتور طیف گسترده‌ای از تنظیمات ارتفاع، شیب و چرخش را ارائه می‌دهند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند مانیتور را ۹۰ درجه به حالت عمودی بچرخانند. دامنه دقیق تنظیمات متفاوت است، معمولاً پایه‌های گران‌تر دامنه وسیع‌تری را ارائه می‌دهند، اما اکثر آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی از پایه‌ی معمولی فراتر می‌روند. به عنوان مثال، پایه‌های معمولی عمدتا ۵ تا ۶ اینچ می‌توانند ارتفاع را کم و زیاد کنند ولی پایه نگهدارنده مانیتور معمولا ۱۰ تا ۱۵ اینچ را پوشش می‌دهد.

تمامی این موارد استفاده از مانیتور را راحت‌تر می‌کنند، زیرا می‌توانید مانیتور را در فاصله و ارتفاع دقیق مورد نظر خود قرار دهید. اگر از جمله افرادی هستید که در طول روز باید ساعات زیادی از مانیتور استفاده کنید، قرارگیری گردن در یک زاویه‌ی مشخص برای ساعات متمادی، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. ولی با استفاده از یک پایه نگهدارنده، می‌توانید به راحتی زاویه و ارتفاع مانیتور را تغییر دهید.

پایه نگهدارنده مانیتور ارگو مدل WLA003 مناسب برای مانیتور 17 تا 30 اینچ

ایده‌آل برای ستاپ‌های چند مانیتوره

پایه نگهدارنده مانیتور

برای ستاپ‌هایی که چند مانیتور استفاده می‌شود، استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور تقریباً ضروری است. اگرچه می‌توان از مانیتورهای مختلف با پایه‌های جداگانه استفاده کرد، اما به دلیل تفاوت در ارتفاع و اندازه هر پایه، هم‌ترازی آنها دشوار است. برخی چیدمان‌ها، مانند قرارگیری دو مانیتور به صورت عمودی، بدون استفاده از پایه نگهدارنده مانیتور غیرممکن است.

در حالی که اتصال هر مانیتور به پایه جداگانه خود معمولاً کارآمد است، بهترین راه حل استفاده از پایه مانیتوری است که دو یا سه پایه نگهدارنده مانیتور را در یک قطعه سخت‌افزاری ترکیب می‌کند. این پایه‌های چند مانیتوره طیف وسیعی از تنظیمات را ارائه می‌دهند، اما فقط در یک نقطه روی میز شما نصب می‌شوند.

پایه نگهدارنده مانیتور ارگو مدل دو قلو کد WLA004

آزادسازی فضای میز

monitor arm 4

مانیتورهای کامپیوتر امروزه به طرز چشمگیری بزرگتر از گذشته شده‌اند. شما می‌توانید از بین مانیتورهای اولترا واید ۳۴ اینچی، ۴۵ اینچی و ۴۹ اینچی و همچنین مانیتورهای عریض ۴۰ اینچی و ۴۲ اینچی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما این نمایشگرهای غول پیکر معمولاً با پایه‌های بزرگی همراه هستند که فضای زیادی روی میز را اشغال می‌کنند و جایی برای کیبورد، لپ تاپ متصل شده، گلدان تزئینی و سایر وسایل مورد نیاز باقی نمی‌گذارند.

پایه نگهدارنده مانیتور این مشکل را به طور کامل حل می‌کند. تقریبا تمام این پایه‌ها، به لبه‌ی میز وصل می‌شوند و بنابراین عملا هیچ فضای خاصی از میز را اشغال نمی‌کنند. در نتیجه با استفاده از این پایه‌ها می‌توانید به روش‌های مختلف از تمام فضای میز بهتر استفاده کنید.

پایه نگهدارنده مانیتور ارگو مدل VNDLB502

آیا پایه نگهدارنده مانیتور مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

monitor arm 5

این ابزارها عملا نقطه ضعف خاصی ندارند ولی در این میان باید دو نکته اشاره کنیم. اول از همه باید بگوییم که با وجود اینکه برخی از این پایه‌ها قیمت نسبتا بالایی دارند، ولی با پرداخت حدود ۱.۵ میلیون تومان می‌توانید پایه مناسبی بخرید و در صورتی که به استفاده از پایه نگهدارنده دوقلو نیاز دارید، باید حداقل حدود ۳ میلیون تومان بپردازید.

چالش دوم، چگونگی نصب این پایه‌ها است. با وجود اینکه نصب این نوع پایه‌ها خیلی هم سخت نیست، اما برای برخی کاربران می‌توانند وقت‌گیر و تا حدی دشوار باشد. بنابراین اگر تا حالا تجربه‌ی نصب این پایه‌ها را ندارید، بهتر است چند ویدیوی آموزشی را نگاه کنید تا نگرانی کمتری داشته باشید.

پایه نگهدارنده مانیتور مدلIRON_01

۶۰۰,۰۰۰

۴۶۸,۰۰۰

تومان

پایه نگهدارنده مانیتور ارگو مدل WLA003 مناسب برای مانیتور 17 تا 30 اینچ

۱,۳۹۰,۰۰۰

۱,۲۵۱,۰۰۰

تومان

منبع: PCWorld

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.