آیا هواوی از تراشه‌های ۵G کوالکام استفاده خواهد کرد؟

huawei usa 64550e202318e90d1ac22eee jpeg

در واکنش به شایعات اخیر مبنی بر از سرگیری عرضه‌ی تراشه‌های ۵G کوالکام به هواوی، یو چنگدونگ، مدیر اجرایی هواوی و مدیرعامل گروه کسب‌و‌کار مصرف‌کنندگان در هواوی، ادعاها را رد کرد و آن‌ها را جعلی خواند. با وجود بحث بر سر تراشه‌های ۵G، به‌نظر می‌رسد که صنعت گوشی‌های هوشمند هواوی همچنان نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد که باعث ایجاد امید در کاربران دوستدار این شرکت شده است.

منابع داخلی در تماس با زنجیره‌ی تولید هواوی فاش کرده‌اند که این شرکت هدف عرضه‌ی ۳۰ میلیون گوشی‌ هوشمندی را که در ابتدای سال ۲۰۲۳ برای خود تعیین کرده بود، به حدود ۴۰ میلیون دستگاه افزایش داده است؛ تغییری که احتمالا به چشم‌انداز امیدوارکننده‌ی گوشی‌های هوشمند Mate X3 و سری P60 بازمی‌‌گردد.

در میان تحولات اخیر، عرضه‌ی سری Mate 60 هواوی همچنان در حاله‌ای از ابهام باقی مانده؛ هواوی برنامه‌ی فشرده‌ای از عرضه‌ی دستگاه‌های جدید را در سال گذشته به نمایش گذاشت و این موضوع، برای دوستداران هواوی که مشتاقانه منتظر رونمایی از سری Mate 60 در آینده‌ی نزدیک هستند، بسیار امیدوار کننده است.

اخیراً یک وبلاگ نویس حوزه‌ی فناوری، تصویری مفهومی از هواوی Mate 60 Pro به اشتراک گذاشته است که شباهت‌هایی میان این دستگاه با Mate 40 Pro سال ۲۰۲۰ به‌نمایش می‌گذارد. با این حال، باید توجه داشت که تصویر فاش‌شده، طراحی نهایی Mate 60 Pro نیست و باید تنها به عنوان یک طرح مفهومی در نظر گرفته شود.

در خبری مرتبط، خبرگزاری وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد مدت‌زمان معافیت از کنترل صادرات نیمه‌هادی‌ها به چین را تمدید کند که برای تراشه‌سازهای کره جنوبی و تایوان مثبت است، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های تجاری خود را در چین حفظ و گسترش دهند؛ همچنین این اتفاق می‌تواند به نفع صنعت تولید تراشه‌ی داخلی این کشور نیز باشد.

آیا از نظر شما تلاش هواوی برای باقی‌ماندن در صنعت گوشی‌های هوشمند موفقیت آمیز خواهد بود؟ یا دیگر امیدی به این شرکت برای نجات بخش موبایل خود نیست؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.