آیا نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 حضور خواهد داشت؟

در این مطلب ضمن بررسی احتمال حضور نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 از منشا و شکل‌گیری این شخصیت در جهان مورتال کامبت می‌گوییم. با ویجیاتو همراه باشید.

<!–

–>

در طول سی سال گذشته فرنچایز Mortal Kombat به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ شناخته می‌شود. اد بون؛ خالق این سری برخی از مشهورترین و نمادین‌ترین شخصیت‌های دنیای ویدیوگیم نظیر اسکورپیون، ریدن، لیو کنگ و کیتانا را آفریده است. حال هم که مورتال کامبت ۱ معرفی شده، بسیاری از بازیکنان و هواداران منتظر هستند تا ببینند چه شخصیت‌هایی قرار است در این عنوان حضور داشته باشند و بون چه غافلگیری‌هایی برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است. جدیدترین بازی استودیوی ندررلم که یک سافت ریبوت محسوب می‌شود و قصه‌ی جهان مورتال کامبت را از نو تعریف می‌کند، حال با تغییرات اساسی و گسترده‌ای همچون کمئو فایترها (کاراکترهای همراه در حین نبرد) قرار است تا سیستم گیم‌پلی و کمبو را در این عنوان متحول کند.

داستان این بازی از نقطه‌ای که بسته الحاقی بازی مورتال کامبت ۱۱ پایان یافت، شروع می‌شود. لیو کنگ که در پایان‌بندی آن بازی با ادغام قدرت‌های ریدن و قابلیت‌های خود تبدیل به خدای آتش (Fire God) شد، در ادامه کرونیکا و شنگ سونگ را شکست داد و جهان و دوره جدیدی را به وجود آورد. در این دوره زمانی جدید که همه‌چیز در صلح و آرامش سپری می‌شود (البته که با ظهور یک دشمن جدید باز هرج و مرج به پا می‌شود) ریشه و اوریجین بسیاری از کاراکترهای اصلی مورتال کامبت تغییر یافته است. برای مثال حال اسکورپیون و ساب زیرو در این بازی رابطه‌ی برادری با یکدیگر دارند و هر دو عضوی از قبیله لین کوئی (Lin Kuei) هستند. این در حالی است که اصل و بن شخصیت دیگری نظیر جانی کیج با چیزی که در بازی‌های قبلی این سری مشاهده کرده‌ایم فرق آنچنانی ندارد.

با این وجود برخی از شخصیت‌ها هستند که غیبت‌شان در تریلر و نمایش‌های این اثر حسابی طرفداران را نگران کرده است. یکی از همین شخصیت‌ها نوب سایبوت است؛ نینجای شبح‌مانندی که از قدیم‌الایام یکی از کاراکترهای اصلی این سری محسوب می‌شود و حال بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 حضور خواهد داشت؟

توضیحاتی در رابطه با منشا شخصیت نوب


آیا نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 حضور خواهد داشت؟ - ویجیاتوآیا نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 حضور خواهد داشت؟ - ویجیاتو

پیش از اینکه در رابطه با حضور نوب سایبوت در بازی مورتال کامبت ۱ بحث و نظریه‌پردازی کنیم، بد نیست در ابتدا نگاهی به نحوه خلقت این شخصیت در بازی داشته باشیم. نوب سایبوت قبل از اینکه به آنتاگونیست شروری که این روزها می‌شناسیم تبدیل شود، یکی از بزرگ‌ترین جنگجوهای قبلیه لین کوئی بود که بی هان (Bi-Han) نام داشت و با لقب ساب زیرو شناخته می‌شد. بی هان یا همان ساب زیروی اعظم در ادامه با اسکورپیون (رهبر قبیله شیرای ریو که رقیب لین کوئی محسوب می‌شود) یک دشمنی را آغاز و در نهایت هم اسکورپیون یا همان هانزو هاساشی را به قتل رساند. در ادامه اسکورپیون پس از احیای مجدد در ندررلم (سرزمین مردگان) موفق شد تا در پایان اولین تورنمنت مورتال کامبت بی هان را بکشد و این‌چنین است که این شخصیت در مسیر تبدیل شدن به نوب سایبوت قرار گرفت.

پس از مرگ بی هان، برادر کوچک‌ترش کوای لیانگ لقب ساب زیرو را از آن خود می‌کند و روح بی هان به پایین‌ترین درجات ندررلم سقوط می‌کند. در ادامه هم کوان چی؛ جادوگر شیطانی بی هان را به زندگی بازمی‌گرداند اما تمام ویژگی های انسانی‌اش را از او می‌گیرد و او را به موجودی شرور تبدیل می‌کند که نوب سایبوت نام دارد. پس از این اتفاق، نوب با دیگر آنتاگونیست‌های این مجموعه نظیر شائو کان و شیناک همکاری و در جبهه‌ی آن‌ها خدمت می‌کند. لازم به ذکر است قدرت‌های بی هان که در ابتدا به شکل و فرم یخ بود به واسطه احیای مجددش توسط کوان چی دچار تغییر می‌شود. او حال از قدرت تاریکی برای تلپورت استفاده می‌کند و توانایی پرتاب سایه و ساخت یک کلون از خودش را دارد.

نحوه حضور نوب سایبوت در بازی مورتال کامبت ۱


آیا نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 حضور خواهد داشت؟ - ویجیاتوآیا نوب سایبوت در بازی Mortal Kombat 1 حضور خواهد داشت؟ - ویجیاتو

با توجه به منشا کاراکتر نوب سایبوت، احتمالات متعددی مبنی بر نحوه حضور این شخصیت در بازی Mortal Kombat 1 وجود دارد. در حال حاضر تایید شده که شخصیت ساب زیرو که در MK1 حضور دارد همان بی هان است و به اندازه کاراکتری که در تایم‌لاین قبلی می‌شناختیم بی‌رحم و جاه‌طلب است. این نگرش شخصیتی در جدیدترین تریلر بازی هم قابل مشاهده است و حدس و گمان‌های طرفداران از تبدیل شدن ساب زیرو به نوب سایبوت را بیش از پیش برانگیخته است.

بدین ترتیب بر اساس پیشینه شخصیتی که برای هر کدام از مبارزان جدیدترین عنوان مورتال کامبت از طریق وب‌سایت رسمی MK1 منتشر شده، می‌دانیم که اسکورپیون و ساب زیرو هر دو پسرانِ استاد اعظم لین کوئی هستند. پس از فوت پدر، ساب زیرو جانشین پدرش می‌شود و رهبری این قبیله که محافظان ارث‌رلم هستند را به دست می‌گیرد. گفته می‌شود گرچه اسکورپیون در ابتدا حمایت کامل خود از این تصمیم را نشان داده اما با گذشت زمان و وقتی می‌بیند ساب زیرو یا همان بی هان سنت‌های قبیله را زیر پا می‌گذارد کم کم نظرش عوض شده و از اینکه برای حفظ میراث لین کوئی در مقابل برادرش قرار بگیرد، واهمه دارد.

در نتیجه با توجه به این اطلاعات رسمی می‌توانیم یک مبارزه سخت میان این دو نینجا را انتظار داشته باشیم؛ جایی که اسکورپیون خواه یا ناخواه در این تایم‌لاین جدید ساب زیرو را به قتل برساند و همین حادثه منجر به معرفی نوب سایبوت در دوره جدید لیو کنگ خدای آتش باشد. این اتفاق می‌تواند حتی یک لایه عمیق و دردناک به داستان این دو برادر اضافه کرده و چالش‌ و پیچیدگی‌هایی را در خلق نوب سایبوت ایجاد کند.

مورتال کامبت ۱ قصد دارد تا این فرنچایز را با یک تحول اساسی مواجه کند و استودیوی ندررلم (NetherRealm Studios) تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چه از منظر گیم‌پلی و چه از حیث داستان و روایت، اثری را ارائه دهد که بازیکنان تا پیش از این هرگز تجربه نکرده بودند. جالب است بدانید زمانی که یکی از طرفداران در توییتر نسبت به حضور تمام نینجاهای فرنچایز در بازی Mortal Kombat 1 ابراز امیدواری کرد، بون خالق این مجموعه در پاسخ گفت: «ممکن است این درست باشد». حال از آنجایی که در تریلر جدید این عنوان با برخی از نینجاهای این سری نظیر اسموک (Smoke)، رین (‌Rain)، سایرکس (Cyrax) و سکتور (Sektor) دوباره ملاقات کردیم، به هیچ عنوان بعید نیست که نوب سایبوت هم در بازی حضور داشته باشد. از طرفی بسیاری فکر می‌کنند بون با این توییت به طور غیرمستقیم به حضور شخصیت‌های ارمک (Ermac) و رپتایل (Reptile) در بازی اشاره کرده است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.