آیا می‌توانید بگویید کدام روجلد این مجله، یک عکس تولید شده توسط هوش مصنوعی است و کدام، یک عکس عادی است؟

یک مجله عکس فرانسوی تصویری تولید شده با هوش مصنوعی (AI) را بر روی جلد خود منتشر کرده است تا آگاهی را در مورد توانایی این فناوری در جعل عکس‌های معتبر افزایش دهد.

Réponses Photo یک “پرتره” منتشر کرده که با Midjourney تولید شده تا تأکید کند که این فناوری در یک زمان کوتاه چقدر پیشرفت کرده است.

کدام عکس واقعی است؟

در شماره مارس ۲۰۲۳ نشریه Réponses عکسی از یک ملوان پیر در شب‌هنگام در مقابل قایقش دیده می‌شود که در واقع تولید هوش مصنوعی است.

ولی جلد ژانویه/فوریه ۲۰۲۳ عکسی توسط ریموند دپاردون در شیلی گرفته شده است.

روجلد با هوش مصنوعی
روجلدی با عکس واقعی

این مجله در واقع اعلام نمی‌کند که تصویر روی جلد جلوی آن هوش مصنوعی است، بلکه تصمیم گرفته است که یک دیدگاه عمیق درباره مبدل‌های متن به تصویر در داخل نشریه بنویسد.

تیبو گوده، سردبیر این صفحه توضیح می‌دهد: «در پشت ماجرای این صفحه اول، ما می‌خواستیم نشان دهیم که این فناوری‌ها در چند ماه گذشته چقدر پیشرفت کرده‌اند.»

«آنقدر که اکنون می‌توانی خیلی راحت فریب بخوری. زمانی که خواننده متوجه این موضوع شود، معمولاً بلافاصله متوجه نمی‌شوند که تصویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.»

گوده می‌گوید که برای ایجاد صفحه اول “۳۰۰ آزمایش” کرده.

او می‌گوید: «می‌خواستم تصویری بسازم که شبیه عکس‌های نمادینی باشد که معمولاً روی جلد استفاده می‌کنیم و باید ویژگی اصلی این موضوع را در مورد چالش‌های جدید عکاسی در شب نشان دهد.»

گودته می‌پذیرد که هنوز محدودیت‌هایی برای این فناوری وجود دارد.

او می‌گوید: «Midjourney هنوز برای درک حالت چشم‌ها و همچنین قرار دادن تعداد مناسب انگشتان روی دست مشکل دارد.»

ولی «نتایج با این وجود شگفت‌انگیز هستند و من فکر می‌کنم که در آینده، رسانه‌های ما ممکن است فریب چنین نتایجی را بخورند. Réponses Photo اغلب مسابقات عکس را سازماندهی می‌کند و مدت زیادی طول نمی‌کشد که گسی با ارسال یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در رقابتی برنده شود.»

از  بهار ۲۰۲۲ مولدهای عکس. همراه با مدل زبان هوش مصنوعی ChatGPT، پیشرفت زیادی کرده‌اند و برخی می‌پرسند که آیا ما در یک طلوع فناوری جدید هستیم یا خیر.

با این حال، مدل‌های هوش مصنوعی بدون بحث نیستند:

تازه‌ترین خبر این است که Getty Images، بزرگترین کتابخانه عکس جهان، از Stable Diffusion به دلیل نقض کپی رایت ۱.۸ میلیارد دلار دلار شکایت کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.