آیا می‌توانید اشتباه این لوگوی نمادین N64 نینتندو را تشخیص دهید؟

لوگوی N64 یک طراحی گرافیکی عالی داشت و همچنان الهام بخش است. در این لوگو، نینتندو می‌خواست مختصر و مفید بفهماند که کنسول بازی دهه ۹۰ خود را از بازی های دو بعدی وارد باز‌ی‌های سه بعدی کرده. اما، در شمار قابل توجهی از گیم‌های نینتندو ما لوگو را با مختصری اشتباه می‌بینیم.

قبل از موضوع در این مورد باید توضیح دهم که چرا خیلی‌ها تصور می‌کنند طراحی لوگو N64 عالی است و دوست داشتنی از آب درآمده. این طرح دارای یک حرف بزرگ سه بعدی N به نشانه نینتندو است، چهار عدد از آنها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک مکعب را تشکیل دهند. شعار لوگو با کلمه ۶۴ به گیمرها می‌فهماند که این کنسول جدید یک دستگاه ۶۴ بیتی است.

در دهه ۹۰، ۳D هنوز یک چیز بسیار جدید و غیر معمول بود. بنابراین وقتی نینتندو لوگوی سه بعدی جسورانه جدید خود را عرضه کرد، بسیاری از توسعه دهندگان بازی مجبور بودند تصور کنند که هنگام چرخش لوگو چگونه به نظر می رسد. لوگوی N64 از طرح رنگ‌های سبز، قرمز، زرد و آبی معروف نینتندو استفاده می‌کند و این همان جایی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان گیر افتاده‌اند.

دو لوگوی N64 در زیر نشان داده شده. کدام درست است و کدام یک اشتباه دارد؟

در بالا، لوگوی صحیح N64 در سمت راست نشان داده شده، اما در شماری قابل توجهی از بازی‌ها لوگو با رنگ‌بندی اشتباه مثلا به صورت چپ نمایش داده می‌شد. چرا؟ چون، در هر گیم N64 لوگو به صورت منحصر به فرد دوباره طراحی می‌شد و طراح گاهی اشتباه می‌کرد که در لوگوی متحرک N64 از رنگ صحیح برای “N” پنهان استفاده کند. تازه فقط بازی‌هایی که شرکت‌های فرعی می‌ساختند مانند Earthworm Jim 3D این اشتباه را نداشتند و بازی‌های اصلی خود نینتندو مانند Banjo-Kazooie هم این اشتباه را داشت.

این ویدئوی یوتیوب را ببینید.

با این حال، آرم N64 آنقدر خوب بود که این اشتباه جزئی به چشم نمی‌آمد. مهم نیست پس از آن تغییرات جزئی رنگ، لوگو به وضوح قابل شناسایی است

و البته یک راز خوب در طراحی لوگوی N64 نیز نهفته است. اگر مدل سه بعدی آن را خوب تصور کنید می‌بینید که ۶۴ وجه و راس دارد.

07 03 1402 06 17 40 ب ظ
اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با ۱۸ سال سایقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
– سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
– شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرامصفحه اینستاگرام ما
– برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!

چنین منظره‌ای دیگر…

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!

جستجوی اینترنتی این…

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان ۲۰۰ میلیارد مارک قیمت داشت.

با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.

ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ و نیز در بازه زمانی سال‌های…

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال ۱۹۲۳ توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.

سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.