آیا فصل چهارم سریال «ویچر» بدون هنری کویل موفق می‌شود؟

بخش اول فصل سوم سریال محبوب «ویچر» (The Witcher) که همگی منتظرش بودیم به تازگی از شبکه نتفلیکس پخش شده است و طرفداران سریال خودشان را برای خداحافظی با هنری کویل در نقش گرالت ریویا، شکارچی محبوب هیولاها، آماده می‌کنند. حالا دیگر همه می‌دانند فصل سوم آخرین حضور هنری کویل در سریال «ویچر» است. در فصل چهارم سریال لیام همسورث به ایفای نقش گرالت خواهد پرداخت و جایگزین هنری کویل می‌شود. اینکه سریال «ویچر» چطور قرار است منطق این تغییر را در داستانش توضیح دهد سؤال خوبی است، اما سؤال چندان مهمی نیست. سؤال اصلی اینجاست که آیا اصلاً سریال بدون حضور هنری کویل دوام می‌آورد؟

گردنبند مدل سریال ویچر j-11944

ممکن است شما فکر کنید لیام همسورث بتواند گرالت بهتری باشد، اما باید به عقب برگردیم و نگاهی بیندازیم به علت موفقیت «ویچر». در ابتدا حرف و حدیث‌های بسیاری درباره سریال «ویچر» مطرح بود، خیلی‌ها از انتخاب هنری کویل شاکی بودند و او را بازیگر بدی می‌دانستند، خیلی‌ها هم پیشاپیش عاشقش شده بودند و انتظارش را می‌کشیدند. وقتی بالأخره سریال پخش شد و فصل اولش را دیدیم، اکثریت راضی بودند. حتی کسانی که می‌گفتند هنری کویل بازیگر نیست هم اعتراف کردند که بی احساس بودن کویل در نقش گرالت مفید است و از او گرالت خوبی ساخته است. اینکه کویل شخصاً عاشق کتاب‌ها و بازی ویچر است و واو به واو داستانش را می‌داند هم حسابی به نقش‌آفرینی‌اش کمک کرد و خلاصه سریال «ویچر» اقتباس جذاب و دیدنی‌ای از آب درآمد. فصل دوم هم با وجود تمام کمبودهایی که داشت، به لطف گرالتی که هنری کویل برای‌مان به ارمغان می‌آورد، گلیم خودش را از آب بیرون کشید و ما را پای سریال نگه داشت. برای همین است که جایگزین شدن کویل می‌تواند به حیات سریال «ویچر» پایان بدهد و اقتباسی که می‌توانست آینده خوبی داشته باشد و بین هواداران ژانر فانتزی ماندگار شود را به تباهی بکشاند.

ee 302 unit 01367 20 1 rt 649cb0755a591 jpg

نتفلیکس قبل از پخش شدن بخش اول فصل سوم «ویچر» سریال را برای فصل چهارم و پنجم تمدید کرد. این کار نتفلیکس و عوامل سریال ویچر، بیش از اینکه اطمینان‌شان از کیفیت سریال را نشان بدهد، ثابت می‌کند لجباز و یک‌دنده هستند و می‌خواهند به هنری کویل ثابت کنند می‌توانند بدون او سریال‌شان را هرطوری که می‌خواهند بسازند. وقتی برای اولین بار این شایعات مطرح شد و ما فهمیدیم هنری کویل به خاطر اختلاف با نویسندگان سریال بر سر تغییرات داستان و شخصیت‌ها از سریال جدا شده، نمی‌دانستیم چه فکری کنیم. اما حالا که فصل سوم پخش شده می‌فهمیم که هنری کویل کاملاً حق داشته. کیفیت سریال به وضوح افت کرده است. رابطه سیری و گرالت مصنوعی به نظر می‌رسد، فشرده کردن داستان کتاب‌ها داستان سریال را به بیراهه برده (حتی اگر کتاب‌ها را نخوانده باشید هم متوجه این شلختگی در روایت خواهید شد) و حتی شخصیت یسکیر هم سقوط کرده و دیگر نمی‌تواند یک آواز دل‌نشین بخواند! این‌ها تقصیر چه کسانی است؟ بازیگرها که همان بازیگرهای فصل اول هستند، ایراد از آن‌ها نیست. ایراد قطعاً از نویسند‌ه‌هایی است که تصمیم گرفته‌اند داستان کتاب به اندازه کافی خوب نیست و باید تغییرات خودشان را اعمال کنند. همین باعث شده تمام فصل سوم ناامیدکننده باشد. اما اگر از حق نگذریم، قسمت پنجم را با وجود همه‌ی گله‌ها خوب بود. قسمت پنجم وام‌دار یکی از بهترین بخش‌های مجموعه کتاب‌های ویچر است که اوج شخصیت‌پردازی، پیچش‌های داستانی و نگاه سیاسی را به رخ مخاطب می‌کشد. همین باعث می‌شود آدم به بخش دوم فصل سوم «ویچر» اندکی امیدوار باشد.

اشتیاق هیچ بازیگری برای شخصیت گرالت مثل کویل نخواهد بود

هنری کویل در نقش گرالت در سریال ویچر

قبل از آنکه قرار باشد سریال «ویچر» در نتفلیکس ساخته شود، هنری کویل عاشق گرالت ریویا و جهان ویچر شده بود. هنری کویل که هم  گیمر است و هم اهل کتاب، تا توانسته بود خودش را در داستان‌های ویچر غرق کرده بود و همین اشراف خوبی نسبت به این شخصیت گرالت به او داده است. عشق و دانشی که کویل نسبت به گرالت دارد باعث شده بازی‌اش در سریال «ویچر» تحسین‌برانگیز باشد. حتی قبل از آنکه زمزمه‌ی ساخت سریال شنیده شود، هنری کویل برای بازی در نقش گرالت حاضر و آماده بود.

اشتیاقی که هنری کویل برای بازی در نقش گرالت دارد تکرارنشدنی است (همین‌ که حاضر نشده در افول سریال نقشی داشته باشد، این را ثابت می‌کند). شاید همسورث بازیگر قابلی باشد و بازی تحسین‌برانگیزی هم در نقش گرالت ارائه بدهد، اما کمبود چنین اشتیاقی در سریال آشکار خواهد بود. بااینکه این موضوع هنوز به طور رسمی تأیید نشده، همان‌طور که پیش‌تر گفتیم تمایل کویل برای وفاداری به داستان کتاب‌ها و تصویری که از جهان ویچر و شخصیت گرالت ارائه می‌دهند، باعث اختلاف او و نویسندگان شد و درنهایت به جدا شدن «ویچر» و کویل ختم شد. این اختلاف و پافشاری فقط عشق کویل به گرالت و داستان‌های ویچر را نشان می‌دهد، عشقی که قبل از سریال وجود داشته و زمانی که کویل سریال را ترک کند، دیگر (در سریال) شاهدش نخواهیم بود.

استیکر مدل ویچر

«ویچر: منشا خون» (The Witcher: Blood Origin) بدبینی‌ها را افزایش داده است

شاید با خودتان بگویید از کجا معلوم، شاید تغییرات نویسنده‌های «ویچر» نتیجه خوبی داشته باشند و سریال حتی از قبل از بهتر شود. اما ما نتیجه‌ کار نویسنده‌ها بدون داشتن منبع اقتباس را قبلاً دیده‌ایم. سریال «ویچر: منشا خون»‌ به ما نشان داد وقتی نویسندگان سریال به حال خود رها شوند چکار می‌کنند. «ویچر: منشا خون» سریال ناامیدکننده‌ای بود که پایین‌تر از سطح توقعات مخاطب ظاهر شد. چیزی که می‌بایست گسترش یک جهان فانتزی حماسی می‌بود، تبدیل شد به یک داستان عاشقانه آبکی که هیچ‌کس نخواسته بود تماشا کند. اگر قرار باشد آینده سریال «ویچر» هم چنین چیزی باشد، شاید ما هم باید مثل هنری کویل با سریال خداحافظی کنیم.

نه تنها سریال پیش درآمد «ویچر: منشا خون» بی‌رمق و ضعیف بود، بلکه افسانه‌های جاافتاده‌ی «ویچر» را بی‌اعتبار کرد. «ویچر: منشا خون» باعث شد روایات متناقضی از نحوه خلق اولین ویچر و چگونگی شکل‌گیری وایلد هانت به وجود بیاید.

در نتیجه هواداران «ویچر» باید نگران فصل‌های آینده این سریال باشند. مشکلی بسیار بزرگ‌تر از نبود هنری کویل در سریال وجود دارد، مشکلی که تناقضات «ویچر: منشا خون»‌ از آن سرچشمه می‌گیرد و باعث ترک سریال از سوی کویل شده است.

منشا خون سریال ویچر

اختلاف نظر بر روند داستان خبر از مشکلات بزرگ‌تری می‌دهد

در حال حاضر همه فهمیده‌اند خروج کویل از سریال به خاطر اختلاف نظر با نویسندگان سریال است. کویل با مسیری که نویسنده‌های «ویچر» می‌خواستند پیش بگیرند مشکل داشته و مخالفش بوده. فصل دوم «ویچر» به طور قابل توجه‌ای از منبع اقتباس دور شد و پا به قلمروی کاملاً جدیدی گذاشت و به سمت و سویی رفت که در کتاب‌ها وجود ندارد. اگر آن‌هایی که پشت تولید سریال «ویچر» هستند حاضرند بازیگر نقش اصلی سریال را که از قضا تا حد زیادی باعث موفقیت سریال شده را کنار بگذارند و به اصرار او برای وفاداری به داستان کتاب‌ها بی‌توجهی کنند، این یعنی سریال «ویچر» مشکلات بسیار بزرگ‌تری دارد که در آینده به چشم خواهند آمد.

تنها راه نجات پیدا کردن سریال بدون حضور هنری کویل، پیروی از کتاب‌ها تا حد امکان است. هرچند، با وجود روند پیشرفت داستان و جدایی هنری کویل، بعید است سازندگان سریال یکهویی نظرشان را عوض کنند و به این نتیجه برسند که وفاداری به داستان کتاب‌ها برای سریال بهتر است. تا به اینجا سریال با تغییرهای بزرگی در جهان، خاستگاه افسانه‌ها و شخصیت‌های داستان جلو آمده و این‌ها لزوماً تغییراتی نیستند که به نفع داستان کار کرده باشند.

به هر حال با وجود تمدید «ویچر» برای فصل چهارم و پنجم، حتی اگر هواداران گرالت سریال را به حال خودش رها کنند، نتفلیکس می‌تواند سریال را تمام کند و در همان فصل پنجم داستان را به سرانجام برساند. هرچند اگر واقعاً تعداد زیادی از هواداران سریال را تماشا نکنند، نتفلیکس ضرر بزرگی خواهد کرد و شاید حتی باقی بازیگرهای اصلی سریال هم راه هنری کویل را پیش بگیرند و خودشان را از شکست مفتضحانه‌ای که در راه است، جدا کنند.

با وجود همه این حرف‌ها امیدواریم سه قسمت پایانی فصل سوم خاطره خوشی را از هنری کویل در نقش گرالت برای ما به جا بگذارد. بخش دوم فصل سوم در تاریخ ۵ مرداد پخش خواهد شد.

کیف پول مردانه مدل ویچر

منبع: MOVIEWEB

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.