آیا برگرداندن چت ها و پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟

telegram logo 63e17302735e06fb44d51c6d

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب مبتنی‌بر فضای ابری محسوب می‌شود که ثابت کرده است می‌تواند جای تمام پیام‌رسان‌های فعلی را پر کند. به‌روزرسانی‌های همیشگی با ویژگی‌های جذاب، امکان ارسال فایل‌های حجیم، ایجاد سکرت چت یا امکان داشتن هم‌زمان چند حساب کاربری فقط بخشی از قابلیت‌های این پلتفرم محبوب است. اگرچه این پلتفرم در ایران قربانی فیلترینگ شده است، هنوزهم بسیاری از کاربران آن را به دیگر پیام‌رسان‌ها ترجیح می‌دهند.

اگر شما هم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، احتمالاً برایتان پیش آمده است که چت یا پیامی را کاملاً اتفاقی پاک کنید. در این‌ صورت چه باید کرد؟ آیا برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام امکان‌پذیر است؟ اگر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید و به‌دنبال راهی برای بازیابی پیام‌هایتان هستید، باید بدانید که روش‌های مختلفی وجود دارند. در این مطلب، تمام روش‌های ممکن و ساده را برای برگرداندن پیام‌های تلگرام مرور می‌کنیم تا شاید فرصتی برای بازیابی پیام‌هایتان داشته باشید.

آیا روشی برای بازیابی پیام های پاک شده در چت تلگرام وجود دارد؟

فرقی نمی‌کند پیام‌ها را اتفاقی یا به‌عمد پاک کرده باشید، خوشبختانه چند روش آسان و مؤثر برای بازیابی چت‌های حذف‌شده‌ی تلگرام در اندروید و آیفون وجود دارد. چه از اپلیکیشن تلگرام برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید یا سراغ نرم‌افزارهای جانبی بروید، درهرصورت اگر خوش‌‌اقبال باشید، پیام‌ها یا چت‌ها یا حتی تصاویر و ویدئوها را می‌توانید بازیابی کنید. بااین‌حال، در‌این‌میان نکات مهمی وجود دارند که باید مدنظر قرار دهید.

احتمالاً می‌دانید که تلگرام این امکان را می‌دهد که پیام‌ها را از هر دو طرف حذف کنید. باید بگوییم اگر پیام‌ها برای هر دو طرف حذف شده باشند، متأسفانه نمی‌توان آن‌ها را بازگرداند. اگر به اطلاعات بیشتری در‌زمینه‌ی کار با تلگرام نیاز دارید، مقاله‌ی آموزش تلگرام را از دست ندهید.

مشکل اصلی کاربران تلگرام این است که فایل پشتیبانی برای پیام‌های موجود ارسال می‌کنند‌؛ زیرا پیام‌ها در دستگاه‌های اندروید و آیفون به‌عنوان فایل پشتیبان ذخیره نمی‌شوند. بااین‌حال، جای نگرانی نیست! با راهکارهایی که در‌ادامه خواهیم گفت علاوه‌بر نحوه‌ی برگرداندن پیام‌های پاک‌شده‌ی تلگرام در اندروید و آیفون، می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها و فایل‌های حذف‌شده را بازیابی کنید.

برگرداندن پیام های حذف شده تلگرام با Export Data (بهترین روش)

بهترین روشی که توصیه می‌کنیم پیش از انجام راهکارهای دیگر انجام دهید، استفاده‌ از صادرات داده‌ها (Export Data) است. برای انجام این کار، به نرم‌افزار جانبی نیاز ندارید و تنها یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ با دسترسی به اینترنت می‌خواهید تا تلگرام دسکتاپ را روی آن نصب کنید و باقی مراحل را پیش ببرید.

ابتدا Telegram Desktop را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید و سپس، وارد حساب کاربری‌تان شوید. در صفحه‌ی اصلی تلگرام که مکالمه‌ها و گروه‌ها و کانال‌ها را مشاهده می‌کنید، روی نماد سه‌نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.

در پنجره‌ی جدید به ‌پیشرفته (Advanced) بروید. در این بخش، می‌توانید دانلود خودکار فایل‌های تلگرام را فعال یا غیرفعال کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.