آیا اوکاوا، پیچیدگی‌های زیبای سیاره زمین را به تصویر می‌کشد

وقتی کلمات نمی‌توانند داستان گستره باشکوه سیاره ما را بیان کنند، عکس های آیا اوکاوا Aya Okawa داستان‌های گیرایی از شگفتی و ابراز بیان قوی هستند.

اوکاوا با بهره‌گیری از قدرت تصویرسازی برای ژرفا بخشیدن به درک تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، به دنبال برجسته کردن الگوهای انتزاعی، دگرگونی‌های طبیعت و تلاقی‌های جذاب طبیعت و انسان است.

اوکاوا یک انسان شناس بصری است که زیرشاخه ای از انسان شناسی اجتماعی است که به ارزیابی و تولید تصاویر با هدف مطالعه بشریت می‌پردازد.

این عکاس ساکن سانفرانسیسکو از دوران جوانی‌اش به حفظ یا مستندسازی خاطرات سفرهایش علاقه‌مند بوده است.

با گذشت زمان، عکاسی برای اوکاوا نیز از کاربرد قبلی آن در مطالعه بشریت و روندهای فرهنگی آن به یک فرصت قدردانی و خروجی برای بیان شخصی تبدیل شد.

«حدود ۱۰ سال پیش، زمانی که پرواز با هواپیماهای کوچک را شروع کردم، متوجه شدم که زندگی‌های «مهم» ما واقعاً از بالا چقدر کوچک به نظر می‌رسند، در حالی که لحظاتی پیش نگرانی‌های مربوط به زندگی زمینی بسیار فراگیر به نظر می‌رسید. من شروع به گرفتن و مطالعه تصاویری از زیرساخت‌های اطراف جامعه خود و تصاویر جوامع در سطح جهان.»

«هنگام ویرایش عکس‌ها، دوست دارم بزرگ‌نمایی کنم و جزئیات کوچکی را در تصاویر بیابم که در ابتدا نمی‌توانستم آن‌ها را ببینم – مانند پرنده‌های کوچکی که در یک نوردهی طولانی مشخص می‌شوند، یا زن و شوهری روی دوچرخه که به تنهایی در مسیری در میان کیلومتر از مزارع در گردش هستند.»

«با ارزش‌ترین بخش عکاسی برای من این است که به خودم اجازه می‌دهم هماهنگ، هوشیار و آرام باشم و ذهنی باز برای مشاهده داشته باشم.»

او با دوربین Nikon D850 عکس می گیرد «این یک دوربین سنگین است، اما من این دوربین و تجربه لمسی عکاسی با آن را دوست دارم. من سعی کردم دوربینم را به دوربن بدون آینه تغییر بدهم اما دوست نداشتم با منظره‌یاب دیجیتال، مخصوصاً برای عکسبرداری هوایی، کار کنم.»

او در مورد عکاسی با پهپاد می‌گوید:

عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین در طول این سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. دیدن برخی از فیلم‌ها بسیار هیجان‌انگیز است . اما من هنوز ترجیح می‌دهم از هواپیما عکس‌های هوایی بگیرم.

تصاویر نفس‌گیر او همچنان بینندگان را وادار می‌کند تا درباره مناظری که در آن زندگی می‌کنند یا داستان نحوه تعامل بشریت با آنها بپرسند.

«وقتی مردم تصاویر انتزاعی مرا می‌بینند، من عاشق شنیدن تداعی‌هایی هستم که به ذهن آنها راه می‌یابد.»

وب سایت و اینستاگرام او

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.