آپدیت جدید Cult of the Lamb فوق‌العاده است

همه‌ی کسانی که بازی‌های کوچک و مستقل را تجربه می‌کنند یا با سبک روگ‌لایک ارتباط برقرار می‌کنند نام بازی Cult of the Lamb را شنیده‌اند. این بازی را که می‌توان در ردیف بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ قرار داد، اخیرا یک آپدیت رایگان و بزرگ دریافت کرده که تجربه‌اش را طولانی‌تر و دلچسب‌تر می‌کند و خبر خوب اینکه نه تنها آپدیت Sins of the Flesh بازی را شگفت‌انگیزتر و بهتر می‌کند، بلکه قرار نیست آخرین آپدیت بزرگ بازی باشد. کارگردان بازی، جولیان ویلتون پیشتر در مصاحبه‌ای با ویجیاتو راجع به نحوه‌ی توسعه و بزرگتر کردن این بازی توضیحاتی داده بود که توصیه می‌کنم تماشا کنید.

<!–

–>

در Sins of the Flesh مبحث گناه جدی‌تر می‌شود. قبل از اینکه به مراحل جدی‌تری در بازی برسید، ممکن است دنبال‌کننده‌های شما گاهی اوقات به شما سخت بگیرند و حتی نافرمانی کنند که راه‌های مقابله با آن هم تدارک دیده شده. از کشتن آن‌ها گرفته تا زندانی کردن و تنبیه کردنشان. البته که همه‌ی دوست‌داران شما اول دوست دارند موعظه‌های شما را بشنوند و شما راضیشان کنید. اگر جواب نداد حتی می‌توانید در نیمه شب بالای سرشان بروید و… البته که آن‌ها از سال‌ها قبل، مشکل قلبی داشتند و تقصیر شما نیست.

حالا در آپدیت جدید هم ساختمان‌های جدید اضافه شده و هم راه‌های جدیدی برای استفاده از گناهان دنبال‌کنندگان گنهکار. از زمان عرضه آپدیت بزرگ Sins of the Flesh کمتر از یک ماه می‌گذرد و جالب اینکه در این بازه زمانی چندین آپدیت دیگر هم منتشر شده که محتواهای بیشتری اضافه کرده‌اند. برای مثال همزمان با سال نوی چینی (Lunar New Year) یک آپدیت دیگر برای بازی عرضه شد که ۳ آیتم تزئینی جدید دیگر به بازی اضافه می‌کند. وقتی به مسیر آپدیت‌های متعدد بازی نگاه می‌کنیم و آنچه ممکن است در ادامه ببینیم، به مسیر این بازی و همکاری‌هایش با بازی‌های دیگر مثل Don’t Starve امیدوارتر می‌شویم. Cult of the Lamb تا همینجای کار هم به عنوان یک بازی تلفیقی از دو سبک روگ لایک دانجن کرالر با مباحث مدیریت منابع و بحث‌های استراتژیک، ریسک بزرگی کرده اما به بهترین شکل ممکن بالانس ایجاد شده را حفظ نموده.

آپدیت جدید Cult of the Lamb فوق‌العاده است - ویجیاتوآپدیت جدید Cult of the Lamb فوق‌العاده است - ویجیاتو

یکی دیگر از آپدیت‌های دوست‌داشتنی بازی پس از Sins of the Flesh، اضافه شدن یک دنبال‌کننده‌ی جدید به نام Poppy است. پاپی نام سگ بانمک کارگردان هنری بازی بود که سال گذشته درگذشت. حالا این دنبال‌کننده‌ی دوست‌داشتنی که در دارک‌وود پیدا می‌شود را می‌توانید کنار خودتان داشته باشید. اما برویم سراغ اصل مطلب و مهم‌ترین تاثیر آپدیت Sins of the Flesh روی بازی Cult of the Lamb.

اول از همه، برای رسیدن به مهم‌ترین بخش آپدیت، باید سه غول اصلی بازی را کشته باشید (به عبارتی بازی را تمام کرده باشید) تا بتوانید همه را در عبادتگاه‌تان جمع کنید و یکی از سه عمل اصلی خطبه‌خوانی، اعلام دکترین جدید یا برگزاری ریچوال (مراسم مذهبی) را انجام دهید تا محتوای جدید برایتان باز شود. بعد از این متوجه خواهید شد که گناه یا Sin به عنوان منبع جدیدی در اختیارتان قرار می‌گیرد و حالا علاوه بر اعمال جدید مثل رقص‌های خاص، ساختمان‌ها و فعالیت‌های جدیدی هم برای انجام دادن وجود دارد. حتی می‌توانید یکی از قوی‌ترین دنبال‌کننده‌های خودتان را به مقامی بالاتر ارتقا بدهید تا مرید شما شوند و در میان دیگر دنبال‌کنندگان ارج و احترام بیشتری داشته باشند.

یکی دیگر از قسمت‌های خوب این آپدیت، چادر خاصی است که دو نفر را تبدیل به سه نفر می‌کند. خودتان متوجه صحبتم شدید دیگر… بیشتر توضیح نمی‌دهم. حالا گزینه‌ی این را دارید که از دنبال‌کننده‌های واقعی خودتان فرزندانی داشته باشید و زمانی که بزرگ می‌شوند آن‌ها را به آیین خود دعوت کنید.

این آپدیت جدا از اینکه قابلیت‌های بسیار متنوع، آیتم‌های تزئینی بسیار زیاد، تغییراتی گسترده در دسترسی‌پذیری بازی و گیم‌پلی ایجاد کرده، بیشتر بیانگر این است که روند رشد بازی تازه شروع شده و می‌تواند عمق بسیاری به خود بگیرد. فروش خوب بازی در مدت زمان تقریبا ۲ ساله‌ای که از عرضه بازی گذشته انگیزه‌ی بسیار خوبی است تا توسعه‌دهندگان بازی آن را رها نکنند و بیش از پیش به آن محتوای بیشتر اضافه کنند. گرچه به عنوان یک انتقاد کوچک می‌توان گفت که Sins of the Flesh بیشتر تمرکزش را روی قسمت مدیریتی بازی گذاشته و به جز سلاح جدید چیز زیادی به بخش روگ‌لایک Cult of the Lamb اضافه نمی‌کند تا عمق آن را بیشتر کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.