آپدیت جدید تلگرام و ثبت نام بدون سیم‌ کارت

تلگرام یکی از پرکاربردترین پیام‌رسان‌هایی است که درحال‌حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد و با هر به‌روزرسانی‌ بهتر نیز می‌شود. حالا با به‌روزرسانی جدید تلگرام کاربران می‌توانید بدون سیم‌ کارت ثبت نام کرده و یک تایمر سراسری برای حذف خودکار پیام‌ها در تمام چت‌های جدید تنظیم کنید.

ثبت نام بدون سیم‌ کارت تلگرام

ثبت نام بدون سیم‌ کارت تلگرام

کاربران تلگرام سال‌ها بود که برای ثبت‌‌نام در این پیام‌رسان باید شماره تلفن خود را وارد می‌کردند. اما ظاهراً در به‌روزرسانی جدید تلگرام، دیگر نیازی به سیم‌کارت نیست و امکان ساخت شماره مجازی ناشناس برای ثبت‌نام فراهم شده است.

از آنجاییکه درحال‌حاضر همه دستگاه‌های موجود در بازار سیم‌کارت ندارند، تلگرام هم قدم در مسیر پشتیبانی از شماره‌های مجازی گذاشته است. تا قبل از این آپدیت، شماره تلفن کاربران تلگرام برای افراد غریبه قابل‌مشاهده نبود و خود کاربران می‌توانستد دسترسی‌ به شماره تلفن را کنترل می‌کنند. حالا این شرکت در بروزرسانی جدید خود نیاز به سیم‌کارت را حذف کرده و با همکاری وب‌سایت Fragment به کاربران اجازه می‌دهد تا با ساخت یک شماره ناشناس مجازی بتوانند از قابلیت‌های مختلف این سرویس استفاده کنند.

تایمر حذف سراسری پیام‌ها

پیش‌تر کاربران تلگرام می‌توانستد هر پیامی را که ارسال یا دریافت می‌کنند بدون اینکه ردی از آن بر جای بگذارند، حذف کنند. اما حالا آنها می‌توانند تایمرهای حذف خودکار را برای پاکسازی چت‌های فردی تنظیم کنند. با فعال کردن این ویژگی، پس از گذشت یک مدت زمان خاص، تمام گفتگوهای جدید حذف شوند.

این ویژگی در حالت پیش‌فرض باعث حذف پیام‌هایی می‌شوند که از زمان تعیین تایمر ارسال شده باشند و چت‌های موجود تحت‌تأثیر قرار نخواهند گرفت. اما اگر بخواهید، می‌توانید به‌شکل دستی معین کنید که امکان حذف پیام‌های قبلی با تایمر در کدام چت‌ها وجود داشته باشند. برای این کار می‌توانید به راحتی تنظیمات حذف خودکار خود را از منوی جدید در تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > حذف خودکار پیام‌ها انتخاب کنید.

این قابلیت به‌طور خودکار برای همه چت‌های جدید شما با کاربران و گروه‌ها، صرف‌نظر از اینکه چه کسی آنها را شروع می‌کند، اعمال می شود.

نسل جدید تاپیک‌ها در گروه‌ها: Topics 2.0

به‌روزرسانی قبلی این امکان را برای مدیران گروه‌های بزرگ فراهم می‌کرد که بحث‌ها را در موضوعات سازماندهی کنند و تالارهای گفتمان اینترنتی کلاسیک را با جدیدترین فناوری پیام‌رسانی ادغام کنند. این بروزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی در صورت فعال‌شدن تاپیک‌ها در یک گروه، بتوانند پیام‌ها را مانند قبل بدون دسته‌بندی ببینند.

به‌علاوه، حالا شمارنده پیام‌ها در فهرست تاپیک‌ها با توجه به اینکه شما قبلاً به کدام تاپیک سر زده‌اید، با یکدیگر فرق می‌کنند. همچنین حالا هر گروه می‌تواند حداکثر پنج تاپیک پین‌شده داشته باشد.

Aggressive Anti-Spam

تلگرام یکی از ۵ اپلیکیشن برتر دنیاست که بیشترین دانلود را دارد. این موضوع، این پلتفرم را به یکی از ۵ هدف برتر برای اسپمرها تبدیل کرده‌است. به همین دلیل، برخی از گروه‌های بزرگ تلگرامی به ربات‌های ضد‌اسپم شخص ثالث متکی هستند. چنین ربات‌هایی می‌توانند کارآمد باشند زیرا با تعهد تلگرام به حریم خصوصی کاربران محدود نمی‌شوند و می‌توانند نسبت به سیستم‌های ضدهرزنامه داخلی فعال‌تر باشند.

حالا با این به‌روزرسانی جدید تلگرام، مدیران گروه‌های بزرگ با بیش از ۲۰۰ عضو می‌توانند بدون نیاز به ابزارهای شخص ثالث، از طریق الگوریتم‌های خودکار به مدیریت پیام‌های اسپم بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند اشتباهات این الگوریتم‌ها را به تلگرام گزارش کنند.

کد QR موقتی

با این ویژگی، تلگرام به کاربرانی که آیدی عمومی ندارند و نمی‌خواهند شماره خود را در اختیار بقیه بگذارند، اجازه می‌دهد تا یک کد QR موقتی ایجاد کنند. ‌از این طریق آن‌ها می‌توانند اکانت خود را در اختیار فرد یا افرادی قرار دهند که می‌خواهند با آن‌ها حرف بزنند.

جستجوی ایموجی در iOS

کاربران iOS تلگرام با آپدیت جدید می‌توانند از قسمت جستجوی ایموجی که قبلاً در اندروید موجود بود، با استفاده از کلمات کلیدی به زبان‌های مختلف برای یافتن ایموجی لذت ببرند.

استفاده دقیق از فضای

آخرین ویژگی نسخه جدید تلگرام افزایش جزئیات بخش Storage Usage در اندروید است. این بخش حالا به شما نشان می‌دهد که هر چت چقدر فضا را روی دستگاه شما اشغال کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.