آموزش نصب اندروید ۱۴ در گوشی‌هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند!

android 14 653fae54011b4c82326260f9

اندروید ۱۴ جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل است که در‌حال‌حاضر، تنها برای گوشی‌ های پیکسل در‌دسترس است. دیگر کاربران با سایر گوشی‌های اندرویدی همیشه باید مدت بیشتری را درمقایسه‌با گوشی‌های گوگل منتظر دریافت آپدیت‌ها بمانند که به سیاست گوگل برای فروش بیشتر محصولات خود برمی‌گردد.

در‌این‌بین، علاوه‌بر کاربرانی که باید منتظر دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۴ بمانند، کاربرانی نیز هستند که هرچقدر هم انتظار بکشند، چنین آپدیتی برایشان عرضه نمی‌شود. منظور ما این است که شرکت سازنده برای چنین گوشی‌هایی آپدیت اندروید ۱۳ و نسخه‌های قبل از آن را در نظر گرفته و اندروید ۱۴ را برای گوشی‌های جدیدتر منتشر خواهد کرد.

اگر شما نیز گوشی‌ای دارید که تا حد زیادی قدیمی شده و حاضرید برای امتحان نسخه‌ی جدید اندروید خطرپذیری خود را افزایش دهید، با آموزش نصب اندروید ۱۴ همراه زومیت باشید. روش‌هایی که در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم آموزش دهیم، روش‌های رسمی، اما غیرمعمولی هستند و مسلماً باگ‌ها و مشکلاتی خواهند داشت که باید دید روی هر گوشی چگونه عمل می‌کنند.

همچنین، روش‌های که در‌ادامه خواهیم گفت، به‌طور‌کلی بیان‌ شده‌اند و مخصوص یک مدل یا یک برند خاص نیستند و بهترین روش تا پیش از عرضه‌ی رام‌های کاستوم (غیررسمی) پایدار شناخته می‌شوند.

نصب اندروید جدید از‌طریق Generic System Images

Generic System Images یا به‌اختصار GSI به پیاده‌سازی اندروید خالص با استفاده از کدهای پروژه منبع‌باز اندروید (AOSP) گفته می‌شود که به‌ خوبیِ رام‌های رسمی یا استوک اصلاحات لازم روی آن‌ صورت نگرفته است.

توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای اندروید می‌توانند جدیدترین GSIهای اندروید را نصب کنند تا امکانات نسخه‌های بعدی را در قالب به‌روزرسانی‌های بتا تجربه کنند. همان‌طور‌که گفتیم، از‌آن‌جا‌‌که کدهای GSI منبع‌باز (Open Source) هستند، قابلیت بهبود عملکرد از‌طریق راهکارها و کدهای دیگران را نیز دارند؛ بنابراین، اگر شما نیز یکی از برنامه‌نویسان حرفه‌ای اندروید هستید، شاید از این طریق بتوانید سایر توسعه‌دهندگان اندروید در سطح جهانی را بیشتر با کارها و پروژه‌هایتان آشنا کنید.

از مزایای نصب اندروید ۱۴ بتا از‌طریق روش GSI می‌توان به ویژگی‌های بنیادی این نسخه از اندروید مانند سفارشی‌سازی قفل صفحه‌نمایش، تولید تصاویر پس‌زمینه با کمک هوش مصنوعی، کیفیت بهبودیافته تصاویر ثبت‌شده با دوربین و سایر ویژگی‌های امنیتی و دسترسی‌های بیشتر اشاره کرد.

بهتر است از بحث‌های تکمیلی بگذریم تا به آموزش فلش رام‌های GSI برسیم. ابتدا باید با برنامه‌ای مانند CPU-Z یا مشابه آن، از معماری پردازنده‌ی خود اطلاع پیدا کنید. سپس، Android 14 QPR1 (Beta 1) را از لینک‌های زیر دانلود کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.