آموزش رفع مشکل سیاه شدن صفحه ویندوز

black screen 65415472b641a3eb56b7f093

اگر برای نصب به‌روزرسانی‌ها به استفاده از حالت امن نیاز دارید، مایکروسافت توصیه می‌کند بلافاصله پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز، به‌روزرسانی‌ها را دوباره نصب کنید. از سوی دیگر، خطاهای صفحه سیاه ممکن است ناشی از به‌روزرسانی اخیر ویندوز باشد؛ بنابراین، چنانچه مشکل صفحه سیاه پس از یک به‌روزرسانی آغاز شد، می‌توانید از گزینه Uninstall Updates در WinRE برای بازگشت به نسخه‌ی قبلی استفاده کنید.

WinRE به شما امکان می‌دهد، به‌روزرسانی‌ها را لغو کنید یا به نسخه‌ی قبل برگردانید؛ بنابراین، ابتدا یکی را انجام دهید و با راه‌اندازی مجدد کامپیوتر ببینید مشکل رفع شده است یا خیر. اگر کماکان برقرار بود، به‌سراغ روش دوم بروید.

تعمیر، بازیابی یا بازگشت به نسخه‌ی قبلی ویندوز

می‌توانید از گزینه‌های دیگر WinRE نیز برای رفع مشکلات صفحه سیاه بهره ببرید. یکی از این گزینه‌ها Startup Repair یا تعمیر راه‌اندازی است که می‌تواند به تعمیر مشکلات مربوط به Master Boot Record (MBR)، جدول پارتیشن یا بوت سکتور کمک کند. وقتی روی گزینه Startup Repair در WinRE کلیک می‌کنید، ویژگی تعمیر به‌طور خودکار عیب‌یابی سیستم را شروع می‌کند.

نکته‌ی دیگر اینکه می‌توانید از WinRE برای برگرداندن رایانه به یک نقطه دلخواه، با فرض وجود نقاط بازیابی در رایانه استفاده کنید. درواقع ابزار System Restore این امکان را فراهم می‌کند که سیستم را به قبل از شروع مشکلات صفحه سیاه برگردانید. اگرچه این عمل هیچ کدام از داده‌های شخصی را حذف نمی‌کند، با هرگونه به‌روزرسانی، درایور یا برنامه‌ای که کاربران از زمان نقطه بازیابی نصب کرده‌اند، حذف خواهد شد.

اگر قادر به حل مشکلات صفحه سیاه از طریق روش‌های ذکرشده نبودید، می‌توانید از بازنشانی ویندوز برای بازگشت سیستم‌عامل به تنظیمات کارخانه استفاده کنید. برای شروع، گزینه Reset this PC را در WinRE انتخاب کنید تا به صفحه‌ی انتخاب گزینه هدایت شوید. در این بخش انتخاب می‌کنید که فایل‌های شخصی یا تمام فایل‌ها، تنظیمات و برنامه‌های شخصی را حذف کنید.

جمع‌بندی

با انجام روش‌های ذکرشده، می‌توانید مشکل صفحه سیاه ویندوز را برطرف کنید؛ بااین‌حال، از آنجایی که برخی از روش‌ها به تخصص بیشتری نیاز دارند، توصیه می‌شود ابتدا راهکارهای ساده‌تر را امتحان کنید. پس از رفع مشکل، لطفاً نظرات و تجربیاتتان را با ما و کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.