آموزش رفع مشکل آپدیت کارت گرافیک

2023 6 rtx 4070 aurus logo3 652d06d5eb21a6b54f50d907

آنتی ویروس خود را خاموش کنید

Windows Defender یا هر نرم‌افزار آنتی‌ ویروس شخص ثالثی به ما کمک می‌کنند تا ویروس‌ها را قبل از اینکه باعث خرابی دستگاه‌های ما شوند، شناسایی کنیم. با این حال، مواقعی وجود دارد که سرویس‌های یادشده حتی به فرایندهای ایمن نیز اجازه اجرای کامل نمی‌دهند و آن‌ها را به‌عنوان یک تهدید در نظر می‌گیرند.

برای این کار باید مطمئن شوید Windows Defender یا آنتی ویروس نصب شده روی سیستم تداخلی با نصب درایورها نداشته باشند که غیرفعال کردن آن‌ها بهترین کار برای جلوگیری از بروز خطا در این زمینه است. اگر نمی‌دانید که چگونه Windows Defender را غیرفعال کنید، ما قبلاً در مقاله‌های نحوه غیرفعال کردن آنتی ویرویس ویندوز ۱۰ و نحوه غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۱ آموزش‌های لازم را در مورد آن داده‌ایم.

همچنین برای غیرفعال کردن آنتی ویروس‌های شخص ثالث می‌توانید برای راهنمایی بیشتر به سایت سازنده آن‌ها مراجعه کنید. پس از غیرفعال کردن آنتی ویروستان دوباره اقدام به نصب درایورها کنید و باز هم در صورت بروز خطا، در ادامه آموزش با ما همراه باشید.

مطمئن شوید که ویندوز به آخرین نسخه به‌روز شده باشد

قدیمی بودن نسخه سیستم‌عامل ویندوز نیز درست مانند قدیمی بودن نرم‌افزار‌های انویدیا مانند GeForce Experience می‌تواند روی عملکرد درست درایورها تأثیر بگذارد. برای اینکه از این عامل جلوگیری کنید، با رفتن به تنظیمات ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ و در بخش Windows Update، مرتباً به‌روز بودن ویندوز را چک کنید.

سازگار بودن درایور دانلود شده با کارت گرافیک

اینکه هر نوع درایور انویدیا را از هر سایتی دانلود کنید و انتظار نصب شدن آن را داشته باشید، امری غیرممکن است. برخی کارت‌های گرافیک انویدیا برای بازی کردن و برخی دیگر برای انجام کارهای مهندسی و رندرینگ بهینه شده‌اند، از این رو هر کارت گرافیکی درایور مخصوص به خود را دارد.

لازم به ذکر است مشکل ناسازگاری معمولاً در دانلود دستی درایور کارت‌های گرافیک پیش می‌آید، زیرا برنامه GeForce Experience به‌صورت خودکار مناسب‌ترین نسخه برای کارت شما را دانلود می‌کند؛ بنابراین قبل از دانلود درایور، از ورژن مربوط به کارت گرافیک خود مطمئن شوید.

نرم‌افزار GeForce Experience را حذف و مجددا نصب کنید

اختلالات نرم‌افزاری نیز می‌توانند موجب بروز خطا در نصب آپدیت‌های کارت گرافیک شوند. اگر هنوز هم مشکل شما رفع نشده است، سعی کنید برنامه GeForce Experience یک‌بار حذف و جدیدترین نسخه آن را دوباره نصب کنید.

نکته‌ای که در انجام این فرایند باید به آن توجه کنید حذف کامل فایل‌های نسخه قبلی است. برای این کار می‌توانید محتویات موجود در پوشه‌های زیر را به‌صورت دستی پاک کنید.

جدیدترین آپدیت را نصب نکنید

گاهی پیش می‌آید که جدیدترین آپدیت کارت گرافیک با مشکلات داخلی همراه است و حتی شرکت سازنده نیز از آن آگاه نیست. اگر با امتحان کردن سایر روش‌های گفته‌شده در این آموزش موفق به به‌روزرسانی درایور کارت گرافیک انویدیا نشدید و نسخه درایور شما نیز ورژن قبلی جدیدترین آپدیت است، چاره‌ای جز صبر کردن برای رفع مشکل ندارید.

اما اگر با نصب نسخه قبل‌تر از جدیدترین نسخه، باز هم درایور کارت گرافیک به نسخه جدیدتر از نسخه فعلی آپدیت می‌شود، بهتر است آن را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید. احتمالاً همین کار هم مشکلات مربوط به اجرای پشتیبانی‌های جدید در مورد بسیاری از بازی‌ها را حل خواهد کرد.

چرا کارت گرافیک AMD آپدیت نمی‌شود؟

نصب یا آپدیت درایور کارت گرافیک‌ AMD نیز مانند انویدیا، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شود. مثلاً گاهی پیش می‌آید بعد از اجرای فایل نصب، برنامه در شناسایی کارت گرافیک با مشکل روبه‌رو می‌شود یا روی پیام منتظر بمانید (Please wait) گیر می‌کند. همچنین ممکن است که روی درصدهای مختلفی در طول مراحل نصب گیر کند و باعث فریز شدن سیستم شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.