آموزش تغییر DNS در ایکس‌باکس

2021 3 microsoft xbox series x the desk with its controller black 638bb2b2b90c494dc77f30e6

تغییر DNS در ایکس‌باکس موجب به‌ دست آوردن تجربه‌ای بهتر و سریع‌تر در اجرای بازی می‌شود و همچنین کمک می‌کند از برخی محدودیت‌های منطقه‌ای به‌راحتی عبور کنید.

برای مثال، دسترسی به ایکس باکس لایو برای کاربران ایرانی مشکلاتی دارد که می‌توانید با تنظیم DNS آن‌ها را رفع کنید و روی این پلتفرم نیز به بازی‌های آنلاین خود دسترسی داشته باشید.

در حالت عادی و قبل‌ از تغییر DNS، کاربران با خطایی مواجه می‌شوند که سرویس غیرقابل دسترسی است؛ اما با کمک تنظیم دستی DNS می‌توان امکان رفع ارور Service Unavailable روی ایکس باکس را پیدا کرد.

البته، راه دیگر، تغییر آی‌پی با کمک ابزارهای خاصی است که شاید برای همه‌ی کاربران مقدور نباشد؛ بنابراین از روش آسان تغییر DNS کمک خواهیم گرفت تا به‌نتیجه‌ی دلخواه برسیم.

به‌طور کلی سامانه نام دامنه یا همان DNS که سرواژه‌ای از Domain Name System است، سرویسی است که وظیفه‌ی ترجمه نام‌های دامنه را به آدرس‌های IP قابل فهم برای شبکه به‌ عهده دارد.

درواقع، با واردکردن نام دامنه google.com در نوار آدرس مرورگر، درخواستی به سرور DNS ارسال می‌شود و سرور آن را ترجمه می‌کند تا فرایند بارگذاری وب‌سایت آغاز شود. برای مثال، آدرس IP گوگل ۲۱۶.۲۳۹.۳۸.۱۲۰ است و می‌توان با واردکردن این آدرس موتور جست‌وجوی گوگل را بارگذاری کرد.

ظهور سرورهای DNS به‌مرور اتفاق افتاد و امری نبود که از آغاز شبکه جهانی اینترنت وجود داشته باشد. در ابتدای شکل‌گیری شبکه اینترنت نیازی به نام دامنه وجود نداشت؛ بنابراین، کاربران نیز با همان آدرس‌های آی‌پی سروکار داشتنند.

اما، با توسعه‌ی بیشتر شبکه اینترنت، نیاز به نام دامنه احساس شد تا به‌ خاطر سپردن آدرس‌های آسان‌تر شود. در حالی که کامپیوتر همچنان اعداد را می‌شناسد، سرور DNS فرایند ترجمه نام‌های دامنه به آدرس‌های آی‌پی را به‌عهده دارد تا برای شبکه قابل درک باشد.

غالباً دسترسی به سرور DNS، به‌صورت خودکار توسط ارائه‌دهنه‌ی سرویس اینترنت (ISP) انجام می‌شود؛ اما در مواردی سرویس‌های DNS پیش‌فرض ارائه‌شده توسط ISP ممکن است پاسخگوی نیاز کاربر نباشد، در چنین موقعیتی تغییر DNS راه‌گشا است و مشکل کاربر را حل می‌کند.

از نکاتی که باید در انتخاب سرور DNS مدنظر قرار داد فاصله فیزیکی تا سرور است، اگر کاربر فاصله زیادی با سرور DNS مورد استفاده خود داشته باشد، تأخیر نقل‌وانتقال بسته‌ها بیشتر می‌شود؛ بنابراین، شاید سرور DNS پیش‌فرض ISP انتخاب خوبی نباشد.

بسیاری از راهنماهای آنلاین پیشنهاد می‌کنند کاربران از سرورهای DNS عمومی ازجمله گوگل یا کلادفلر استفاده کنند؛ اما گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که کاربر می‌تواند از میان آن‌ها با توجه به شرایط شخصی انتخاب کند تا نتیجه‌ی بهتری به‌ دست آورد.

تغییر DNS در ایکس باکس

بعد از روشن‌کردن کنسول ایکس باکس خود دکمه Xbox روی کنترلر را بزنید. اکنون با انتخاب Profile & System از فهرست بازشده وارد تنظیمات (Settings) شوید. سپس باید در بخش General، وارد تنظیمات شبکه (Network Settings) شوید و در این بخش روی Advanced Settings بزنید.

مرحله اول: در بخش Advanced Settings روی گزینه DNS settings بزنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.