آموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا

آموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا

اگر به دنیای بازی‌ها یا هوش مصنوعی علاقه داشته باشید، حتما شنیده‌اید که بسیاری از شرکت‌های بازی سازی روز دنیا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بازی‌های خود استفاد کرده‌اند و کمپانی‌های قدرتمند بیشتری نیز بر روی ترکیب هوش مصنوعی و بازی سازی فعالیت می‌کنند. این موضوع قطعا نویدبخش بازی‌های قدرتمند و بسیار جذابی است.

<!–

–>

اما موضوعی که شاید عده کمی به آن فکر کنند، تقاضای بسیار بالایی است که برای برنامه نویسان هوش مصنوعی و توسعه دهندگان بازی به وجود آمده!

آموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا - ویجیاتوآموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا - ویجیاتو

انقلاب هوش مصنوعی در بازی سازی

ابتدا بیایید نگاهی به بازی‌های مشهوری بیندازیم که شاید ندانید از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در آن‌ها استفاده شده:

  • The Last of Us
  • Resident Evil 2
  • Minecraft
  • FIFA
  • Red Dead Redemption 2
  • GTA

نام این بازی‌ها را حتی افرادی که چیزی از صنعت بازی نمی‌دانند هم شنیده‌اند. جالب است بدانید که این بازی‌ها قبل از انقلاب هوش مصنوعی با ورود ChatGPT منتشر شده‌اند!! زمانی که مردم عادی چیز خاصی از AI نمی‌دانستد.

برای اینکه بدانید هوش مصنوعی چه تاثیری در درآمد کمپانی‌های بازی سازی دارد، باید بگویم که بازی Red Dead Redemption 2 در سال ۲۰۱۸ با ۲۳ میلیون نسخه فروش، ۱.۳۸ میلیارد دلار درآمد داشت. فروش این بازی در سال ۲۰۲۳ به ۶۱ میلیون نسخه رسید! تخمین درآمد شرکت بازی سازی Rockstar از این بازی با خودتان…

این فقط یک نمونه بود! حالا چند سوال دارم…

اگر در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ (سال‌های تولید بازی RDR2) که هوش مصنوعی به عظمت حال حاضر نبود، این کمپانی از آن استفاده و چنین سودی کسب کرده؛ هم‌اکنون چه توجهی به AI دارد؟!

با این درآمد، چه مبالغی را به توسعه دهندگان بازی خود می‌دهد؟!

چقدر به دنبال بازی سازانی است که توانایی استفاده از هوش مصنوعی را در توسعه دارند؟

نقش شما در صنعت بازی سازی و هوش مصنوعی چیست؟

آینده شغلی بازی سازی

با آماری که در اختیار شما قرار دادم، حتما متوجه شده‌اید که نیاز به توسعه دهندگان بازی حرفه‌ای تا چه اندازه در حال افزایش است. جالب است بدانید که این حوزه حتی برای کسانی که قصد مهاجرت دارند نیز یک مهارت بسیار مناسب است و می‌توانند به کشورهای توسعه یافته‌ای همچون آمریکا مهاجرت کنند!

میانگین درآمد یک توسعه دهنده بازی، ۱۰۰ هزار دلار در سال است. قابل توجه است که این مقدار برای یک فرد عادی ۳۱ هزار دلار می‌باشد! با توجه به تقاضای بالا برای توسعه دهندگان بازی در دنیا، این ارقام رو به افزایش خواهد بود.

آموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا - ویجیاتوآموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا - ویجیاتو

یادگیری بازی سازی

اما چگونه وارد این حوزه شویم؟ برای ورود به این حوزه دو راه وجود دارد:

آموزش موتور بازی سازی Unity 3D

موتورهای بازی سازی مختلفی وجود دارند، اما سالهاست که Unity 3D محبوب‌ترین آنهاست. شما می‌توانید این موتور بازی سازی را از طریق دوره آموزش بازی سازی Unity 3D کدیاد فرا بگیرید. این دوره کاملا پروژه محور می‌باشد و در مسیر یادگیری، بازی‌های کوچکی را خواهید ساخت. در انتهای دوره نیز، یک پروژه بزرگ و پیچیده را پیاده سازی خواهید کرد که به خوبی شما را برای بازار کار آماده می‌کند. لازم به ذکر است که برای ساخت بازی‌های دو بعدی با یونیتی نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید.

یادگیری زبان برنامه نویسی توسعه بازی

راه دوم یادگیری یک زبان برنامه نویسی نظیر C++، جاوا و C# می‌باشد که بسیاری از بازی‌های محبوب با آن‌ها نوشته شده‌اند. دوره‌های آموزشی زیادی برای این زبان‌ها وجود دارد. آکادمی کدیاد نیز دوره‌های آموزش برنامه نویسی جامع و پروژه محوری را برای همه‌ی این زبان‌ها طراحی کرد که کاملا رایگان می‌باشند و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بازار کار برنامه نویسان هوش مصنوعی

در بالا فقط به توسعه دهندگان بازی پرداختیم و حرفی از AI زده نشد! اما اینجا چه خبر است؟!

مطمئنا با این ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی که هرروزه وارد بازار می‌شوند و تحولی که AI ایجاد کرده، شکی ندارید که یک فرصت شغلی طلایی در این حوزه به وجود آمده و هر کسی که یادگیری ماشین را آموزش ببیند، می‌تواند زندگی خود را متحول کند!

همه جا حرف از این است که هوش مصنوعی می‌خواهد مشاغل را از بین ببرد. اما چیزی که به شما نمی‌گویند این است که چه تعداد شغل ایجاد می‌کند؟

طبق آمار CompTIA، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۹۷ میلیون تخصص هوش مصنوعی به وجود خواهد آمد! ۹۷ میلیون سمت شغلی جدید! تصور کنید چه تعداد اشتغال ایجاد می‌شود. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این تعداد متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وجود خواهد داشت؟!

تقاضای بالا و عرضه کم…

این کلید موفقیت افرادیست که همین حالا وارد این حوزه می‌شوند!

آموزش یادگیری ماشین

باید بدانید که نمی‌توان منحصرا تخصصی به نام هوش مصنوعی را یاد گرفت، زیرا یک مفهوم کلی است! هوش مصنوعی متشکل از مهارت‌ها و تخصص‌های مختلفی نظیر پردازش زبان طبیعی، بینایی کامپیوتری و… است. یکی از این زیرشاخه‌ها، یادگیری ماشین یا Machine learning می‌باشد که آن را به طریقی می‌توان اساس کار هوش مصنوعی دانست!

از آنجایی که دوره‌های زیادی به زبان فارسی وجود ندارد که به زبان ساده و کاملا جامع، ماشین لرنینگ را آموزش دهد، تصمیم گرفتم یکی از دوره‌هایی که با کیفیت بالا آن را آموزش داده، به شما معرفی کنم.

آکادمی کدیاد یک دوره آموزش یادگیری ماشین ۰ تا ۱۰۰ دارد که بصورت پروژه محور و به دور از پیچیدگی‌ها طراحی شده. شما می‌توانید با این دوره اولین و بزرگترین گام ورود به دنیای برنامه نویسی هوش مصنوعی را بردارید و یک قدم به رویاهای خود نزدیک‌تر شوید.

آموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا - ویجیاتوآموزش بازی سازی با هوش مصنوعی | تحقق یک رویا - ویجیاتو

سوالات متداول

  • آیا هوش مصنوعی جایگزین توسعه دهندگان بازی خواهد شد؟

قطعا خیر! هوش مصنوعی نه تنها جایگزین آن‌ها نخواهد شد، بلکه به کمک آن‌ها آمده تا بازی‌های جذاب‌تری تولید کنند و درآمد بیشتری داشته باشند.

  • برای آموزش بازی سازی با Unity 3D چه پیش نیازهایی وجود دارد؟

برای شرکت در دوره آموزش بازی سازی کدیاد، به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارید. زیرا دوره از ۰ تا ۱۰۰ طراحی شده است.

  • چه کسانی می‌توانند آموزش ماشین لرنینگ را آغاز کنند؟

برای شرکت در دوره آموزش ماشین لرنینگ کدیاد، اولین چیزی که نیاز دارید، آشنایی نسبی با زبان برنامه نویسی پایتون است. که آموزش آن بصورت جامع و رایگان در کدیاد وجود دارد. همچنین، داشتن علاقه به حوزه هوش مصنوعی نیز بسیار مهم است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.