آموزش استفاده متنی و ساخت تصویر با هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot

امروزه همه شرکت‌های فناوری بزرگ دارای مدل‌های هوش مصنوعی 🌀 مختص به خود هستند، مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل هوش مصنوعی مایکروسافت، Copilot است. شاید قبلاٌ اسمش را شنیده باشید یا حتی در ویندوز ۱۱ با آن روبه‌رو شده باشید. اما Copilot چیست و چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید؟ مایکروسافت کوپایلت یک دستیار هوش مصنوعی است که در ویندوز ۱۱، آفیس مایکروسافت و مرورگر Microsoft Edge موجود است و قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهد. در این مطلب به آموزش استفاده متنی و ساخت تصویر با هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot می‌پردازیم.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی Copilot ویندوز ۱۱

?How to use  Windows 11 Artificial Intelligence, Copilot 

شاید با خود بگویید اصلاً Copilot چیست؟ Copilot یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی است که مایکروسافت آن را در سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های خود به کار می‌برد. Copilot بر اساس برنامه‌ای که در آن فراخوانی می‌شود، به طور متفاوت عمل خواهد کرد. اگر از طریق یک مرورگر با آن صحبت کنید، شبیه به ChatGPT عمل خواهد کرد. به عنوان دستیار ویندوز ۱۱، می‌توانید از آن برای تعویض حالت تاریک یا شروع یک نشست فعالیت استفاده کنید. و اگر از طریق Microsoft Edge به Copilot دسترسی داشته باشید، می‌توانید از آن بخواهید مطالب صفحه وب را برایتان خلاصه کند. همچنین، در برنامه‌های آفیس مایکروسافت نیز به کوپیلات برخورد خواهید کرد. در Word، می‌توانید از آن برای تولید پیش‌نویس‌های هوش مصنوعی استفاده کنید؛ در PowerPoint، می‌توانید از آن بخواهید که ارائه شما را خلاصه‌تر و کم‌حجم‌تر کند.

چگونه به مایکروسافت کوپایلت دسترسی پیدا کنیم؟

نحوه دسترسی به مایکروسافت کوپایلت بستگی دارد که در کدام پلتفرم اقدام کنید. نحوه دسترسی به کوپیلات در تمام حالات آن را به شما نشان خواهیم داد.

چگونه مایکروسافت Copilot را در ویندوز ۱۱ باز کنیم؟

اگر در ویندوز ۱۱ هستید، می‌توانید با یک میانبر ساده به کوپیلات دسترسی پیدا کنید. اما قبل از این کار، اطمینان حاصل کنید که سیستم‌عامل شما به ویندوز ۱۱ ۲۳H2 یا بالاتر به‌روزرسانی شده باشد. وقتی ویندوز ۱۱ ۲۳H2 نصب شد، می‌توانید Copilot را با فشردن Win + C یا کلیک بر روی نماد آن در تسکبار باز کنید.

پس حتما از آپدیت بودن ویندوز ۱۱ خود مطمئن شوید.

آیکون کوپایلت روی تسکبار

اگر آن را نمی‌بینید، روی تسکبار راست‌کلیک کنید، وارد Taskbar Settings شوید و سپس Copilot را فعال کنید. از آن ناامید شدید؟ هیچ جای نگرانی نیست. می‌توانید به راحتی copilot را غیر فعال کنید.

فعال سازی کوپایلت از settings

چگونه Copilot را Microsoft Edge را مشاهده کنیم؟

اگر در ویندوز ۱۱ نیستید، هنوز هم می‌توانید از طریق Microsoft Edge از Copilot استفاده کنید.

کافیست Edge را باز کنید، سپس به دنبال سایدبار در راست بگردید. بر روی نماد Copilot کلیک کنید؛ این نماد در بالای سایدبار قرار دارد. اگر نتواستید آن را پیدا کنید، همچنین می‌توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl + Shift + Period استفاده کنید.

کوپایلت در Edge

چگونه مایکروسافت کوپایلت را در وب باز کنیم؟

به Edge دسترسی ندارید؟ مشکلی نیست! همچنان می‌توانید از مایکروسافت کوپایلت در وب استفاده کنید. برای این‌کار به copilot.microsoft.com بروید.

توجه داشته باشید که اگر به Bing بروید و سعی کنید Bing Chat را باز کنید، به جای آن Copilot باز خواهد شد، زیرا مایکروسافت Bing Chat را به Copilot تغییر داده است.

چگونه کوپایلت را در Microsoft 365 (Office) باز کنیم؟

باز کردن Copilot در Microsoft 365 بستگی به این دارد که از کدام برنامه آن را باز کنید. با این حال، برای استفاده از مایکروسافت کوپایلت، نیاز به اشتراک فعال Microsoft 365 دارید.

برخی از برنامه‌ها Copilot را در همان لحظه‌ای که آنها راه‌اندازی می‌کنید باز می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک سند جدید در Word باز کنید، Copilot ظاهر خواهد شد و از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید یک پیش‌نویس ایجاد کنید یا نه. در برنامه‌های دیگر، شما باید آن را از روی نوار بالای صفحه پیدا کرده بیرون بکشید.

تنظیمات مکالمه مایکروسافت Copilot

وقتی Copilot را در یک اپلیکیشن غیر از Office باز می‌کنید، از شما سوال می‌کند که می‌خواهید Copilot به چه روش مکالمه‌ای صحبت کند. انتخاب گزینه درست بستگی به نوع پاسخی دارد که می‌خواهید Copilot به شما بدهد.

۱- دقیق‌تر (More Precise): این تنظیم Copilot را با تن محکم‌تری نمایان می‌سازد. با زبان حرفه‌ای و روشن مکالمه می‌کند بدون اینکه خیلی محاوره‌ای باشد. برای مثال، وقتی به Copilot گفتم که به من در مورد گربه‌ها آموزش دهد، همه جزئیات را به صورت فهرستی واضح ارائه کرد.

۲- متعادل‌تر (More Balanced): این تنظیم Copilot را کمی دوستانه‌تر می‌کند، اما همچنان اطلاعات را واضح و مختصر ارائه می‌دهد. در این حالت وقتی از Copilot خواستم که به من در مورد گربه‌ها آموزش دهد، علمی‌ترین حقایق را لیست کرد و در انتها چند حقیقت جذاب را هم اضافه کرد.

۳- خلاق‌تر (More Creative): این تنظیم Copilot را خلاق‌ می‌کند و به او امکان می‌دهد آزادانه حرف بزند. وقتی از Copilot خواستم که به من در مورد گربه‌ها آموزش دهد، اطلاعات اصلی را ارائه داد و گفت که به نظر او گربه‌ها حیوانات شگفت‌انگیز هستند و انسان‌ها باید بهتر از آن‌ها مراقبت کنند.

تنظیمات مکالمه بر کیفیت اطلاعاتی که Copilot به شما ارائه می‌دهد تأثیر ندارد، بنابراین از گزینه‌ای که خودتان با آن راحت‌ترید، استفاده کنید.

چگونه از مایکروسافت کوپایلت استفاده کنیم؟

حالا که با مایکروسافت کوپایلت در ویندوز، آفیس و Edge آشنا شدید، وقتش است که ببینید چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید.

انجام تحقیقات با Copilot

انجام تحقیقات با Copilot

یکی از ویژگی‌هایی که در مایکروسافت کوپایلت نسبت به مدل‌های دیگر، این است که از منابع خود را بیان می‌کند. همیشه خوب است یک چت‌بات هوش مصنوعی ببینید که نشان دهد اطلاعات خود را از کجا می‌گیرد و به شما این امکان را بدهد که این ارجاعات را در تحقیقات خود دنبال کنید.

اگر می‌خواهید در مورد یک موضوع خاص تحقیق کنید، از Copilot درخواست کنید. در حین بحث در مورد موضوع داده شده، منابعی برای آن اطلاعات در پایین اضافه می‌کند. شما می‌توانید این لینک‌ها را دنبال کرده و از همین منابع در تحقیقات خود استفاده کنید.

ایجاد تصاویر با DALL-E 3

ایجاد تصاویر با DALL-E 3

اگر می‌خواهید به صورت رایگان تصاویر تولید کنید، Copilot گزینه‌ی خوبی است. Copilot از ژنراتور تصاویر قدرتمند DALL-E 3 پشتیبانی می‌کند؛ فقط از آن بخواهید که چیزی را برای شما نقاشی کند. اگر از نتیجه راضی نشدید، می‌توانید Copilot را از طریق دستورات بیشتر راهنمایی کنید تا بهترین تصویر ممکن را بدست آورید.

برنامه نویسی با مایکروسافت کوپایلت

برنامه نویسی با مایکروسافت کوپایلت

اگر در پروژه برنامه نویسی خود به مشکل خورده‌اید، چرا اجازه ندهید Copilot امتحان کند؟ می‌توانید از آن بپرسید که چگونه می‌توان یک چیزی را برنامه نویسی کرد، یا کدی از خودتان را بدهید و از آن بپرسید چرا کار نمی‌کند. Copilot از تمام زبان‌های برنامه نویسی اصلی پشتیبانی می‌کند، پس اگر در برنامه نویسی دچار مشکل شده‌اید، Copilot را امتحان کنید.

استفاده از مایکروسافت Copilot در Microsoft Office

استفاده از Copilot در Microsoft Office

با توجه به اینکه از کدام یک از محصولات Office استفاده می‌کنید، می‌توانید کار‌های مختلفی را با Copilot امتحان کنید.

  • استفاده از کوپایلت در Microsoft Word: کوپایلت می‌تواند بر اساس یک پرسش، نظر و حتی یک ایده ساده پیش‌نویس ایجاد کند. با تشکر از Microsoft Graph در آن، مایکروسافت کوپایلت می‌تواند محتوایی را از اسناد موجود در سراسر نتوورک شما پیدا کرده بر اساس آن بنویسد. حتی می‌تواند متن را از حرفه‌ای به غیررسمی و بلعکس تغییر دهد.
  • استفاده از کوپایلت در Microsoft Excel: کوپایلت می‌تواند با استفاده از سوالات به زبان محاوره‌ای، پاسخ‌هایی را ارائه دهد که قبلاً نیاز به فرمول‌های پیچیده داشته‌اند. می‌توانید از آن بخواهید تا به شما تصویری متفاوت، پیش‌بینی‌ها و توصیه‌های مختلف را در جدول ارائه دهد.
  • استفاده از کوپایلت در Microsoft PowerPoint: کوپایلت می‌تواند از طریق یک سند Word یک اسلایدر را به صورت خودکار ایجاد کند. با دستورات پایه، می‌توانید ارائه‌های بلندتر را خلاصه و بهینه کنید.
  • استفاده از کوپایلت در Microsoft Outlook: علاوه بر سریع پاسخ دادن به ایمیل‌های روزمره، مایکروسافت کوپایلت می‌تواند گفتگوها را از موضوعات ایمیل و محتوای موجود در Microsoft 365 بیرون کشیده و به شما اجازه تنظیم تن و طول پاسخ‌های خود را بدهد.
  • استفاده از کوپایلت در Microsoft Teams: مایکروسافت کوپایلت می‌تواند دستور کار ملاقات‌ها و برنامه‌ها را تعیین کند. همچنین به عنوان یک تصمیم‌گیر موثر عمل می‌کند، چرا که چت‌بات می‌تواند مزایا و معایب هر گفتگو را لیست کند و مراحل بعدی را پیشنهاد دهد.
  • استفاده از کوپایلت در Business Chat: این سرویس جدید از تقویم، ایمیل، چت‌ها، اسناد، جلسات و مخاطبان شما استفاده می‌کند. می‌توانید از آن به عنوان یک راه‌حل برای پرسش‌ها در مورد پروژه‌ها و برنامه‌های خود استفاده کنید.

اگر از این اپلیکیشن‌ها در کار خود استفاده می‌کنید، Copilot را امتحان کنید و ببینید چه کارهایی می‌تواند برای شما انجام دهد.

Microsoft Copilot Free و Copilot Pro: تفاوت‌ها و ویژگی‌ها

مایکروسافت اخیراً نسخه پریمیوم دستیار هوش مصنوعی خود را با نام Copilot Pro معرفی کرده است.

Copilot Pro چیست؟

مایکروسافت کوپایلت پرو

کوپایلوت پرو نسخه پولی مایکروسافت Copilot است که در مرورگر Edge و برنامه‌های Office یافت می‌شود. Copilot همچنین برای کاربران اندروید و آیفون نیز در دسترس است. از آنجا که این نسخه ارتقاء یافته نسخه رایگان است، Copilot Pro قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد که در نسخه رایگان وجود ندارد.

چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

کوپایلوت پرو ادعا می‌کند که تجربه شما را با یک ارتقای پریمیوم تقویت کند. نسخه پرو با نسخه رایگان از این نظر متفاوت است که به شما دسترسی اولیه به GPT-4 و آخرین مدل (GPT-4 Turbo) را می‌دهد.

شما با کوپایلوت پرو امکانات مفیدی را دریافت می‌کنید، از جمله قفل کردن کوپایلوت در برنامه‌های Microsoft 365، ساختن تصاویر هوش مصنوعی با DALL-E 3 به صورت سریع‌تر در فرمت منظره و…

تفاوت بین مایکروسافت کوپایلت پرو و رایگان

در زیر، تفاوت‌های کلیدی بین کوپایلوت و کوپایلوت پرو را خلاصه کرده‌ایم. پس از خواندن این خلاصه، قبل از خرید نسخه پریمیوم ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت، به دقت مطالعه فرمایید.

نسخه پرو هوش مصنوعی را به برنامه‌های مورد علاقه‌تان در Microsoft 365 مانند Word ،Excel ،PowerPoint ،Outlook و OneNote اضافه می‌کند. این ویژگی‌های هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا خلاقیت خود را آزاد کنید و مهارت‌های دیجیتال خود را به سطح بالاتری برسانید.

همچنین ارتقا به کوپایلوت پرو به شما دسترسی اولیه به GPT-4 و GPT-4 Turbo می‌دهد. با دسترسی اولیه، می‌توانید انتظار بهبود عملکرد را برای سریع‌تر انجام دادن کارها داشته باشید.

آموزش ساخت تصویر با مایکروسافت Copilot

همانطور که در سال گذشته استفاده از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی (AI) گسترش یافته است، ما شاهد ظهور هوش مصنوعی در جاهای غیرمنتظره‌تری شده‌ایم. عرضه ChatGPT از OpenAI در پاییز سال ۲۰۲۲ به سرعت منجر به ایجاد چت‌بات‌های AI توسط گوگل، مایکروسافت و متا شد که هر کدام به ترتیب با Bard (بارد)، Bing Chat (معروف به Copilot) و Meta AI خودشان اقدام به ایجاد چت‌بات‌های AI کردند.

ربات عکاس

یک ربات که با دوربین DSLR در یک استودیو عکس می گیرد. ایجاد شده توسط Image Creator

همچنین، مایکروسافت یک هوش مصنوعی ایجاد تصویر در داخل Bing منتشر کرد که توسط DALL-E 3، آخرین پروژه تصویری OpenAI، قدرت گرفته بود. مایکروسافت از نسخه قبلی از DALL-E استفاده می‌کرد تا زمانی که DALL-E 3 به آن اضافه شد که شامل بهبود کیفیت تصویر، پردازش دقیق‌تر دستور‌ها و جزئیات بهبود یافته در تصاویر بود. حالا، این ابزار توسط شرکت Microsoft Designer از Bing Image Creator به Image Creator از تغییر نام یافته است.

استفاده از Image Creator از طریق Copilot، یا مستقیماً از وب‌سایت امکان‌پذیر است و همانند کار با یک چت‌بات AI مانند ChatGPT، بسیار آسان است.

پرنده ایجاد شده توسط Image Creator

مراحل ساخت تصویر با Copilot

برای استفاده از Image Creator، دسترسی به Bing.com لازم است؛ نیازی به حساب OpenAI ندارید. شما می‌توانید از طریق Copilot در Bing جدید یا با رفتن به Bing.com/Create به Image Creator دسترسی پیدا کنید. در زیر توضیح خواهیم داد چگونه می‌توانید تصاویر را مستقیماً در سایت Image Creator ایجاد کنید.

به Bing.com/Create بروید و روی Join & Create کلیک کنید تا وارد حساب کاربری Microsoft خود شوید و کار خود را آغاز کنید.

روی Join & Create کلیک کنید

توضیحات تصویری می‌خواهید Image Creator برای شما ایجاد کند را وارد کنید. مانند استفاده از یک چت‌بات AI، توصیف خود را به اندازه‌ای کامل و دقیق بنویسید تا نتیجه شما دقیق باشد. پس از آن، روی Create کلیک کنید.

توضیحات تصویر را وارد کنید

هنگامی که تصویر شما آماده باشند، وقت آن است که نتایج را بررسی کنید. DALL-E 3 و Image Creator هر دو معمولاً چهار تصویر تولید شده را برای هر ورودی داده شده نشان می‌دهند.

البته همیشه خوب نیستند، زیرا هوش مصنوعی آنها اغلب به اندازه کافی برای ایجاد تصاویر واقعی هوشمند نیست، بنابراین ممکن است خطاهایی در جزئیات مشاهده کنید.

نتایج

پس از مشاهده تصاویر تولید شده، تصویر را دانلود کنید. فقط با کلیک بر روی یک تصویر، گزینه‌های Share ،Save to your account ،Download یا ارائه Feedback را خواهید داشت. ارزش ذکر دارد که می‌توانید یکی، همه یا هیچ یک از تصاویر را دانلود کنید.

تصویر را دانلود کنید

در یک ویژگی جدید، مایکروسافت اکنون به شما این امکان را می‌دهد که تصویر را سفارشی کنید.

استفاده از Copilot در ورد

استفاده از مایکروسافت کوپایلت در ورد

به عنوان یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند پیشنهادهای هوشمندی ارائه دهد و تجربه نوشتاری کلی را بهبود بخشد.
برای فعال سازی کوپایلت در Word این نکات را دنبال کنید.

۱- با انجام تغییرات در تنظیمات Microsoft Word

Microsoft Word را باز کنید و روی File در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.
روی Options کلیک کرده و به تب Proofing بروید و روی گزینه AutoCorrect Options کلیک کنید.
حالا تب Autocorrect باز خواهد شد؛ در اینجا به تب Smart Lookup بروید.
گزینه Use Microsoft Copilot to help you with content creation را علامت بزنید و روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

۲- فعال سازی کوپایلت در Microsoft Word با استفاده از رجیستری ادیتور

از میانبر Windows + R دیالوگ Run را باز کنید، regedit را تایپ کنید و Enter را بزنید.
هنگامی که رجیستری ادیتور باز می‌شود، به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice16.0CommonExperimentConfigsExternalFeatureOverridesword

روی Word کلیک راست کنید، New را کلیک کرده و گزینه String Value را انتخاب کنید.
نام کلید را Microsoft.Office.Word.CoPilotExperiment بگذارید و Enter را فشار دهید.
دوبار روی مقدار String Value ایجاد شده کلیک کنید و مقدار آن را به True تنظیم کنید.
بر روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

چگونه می‌توانم Microsoft 365 Copilot را در Word فعال کنم؟

برای فعال کردن Microsoft 365 در Word، به File بروید، روی Editor کلیک کنید و در پنل Editor ظاهر شده بر روی Settings کلیک کنید. روی Language زیر Personalize your editor کلیک کرده و اینجا Suggestions with Copilot را فعال کنید.

Microsoft Copilot فقط در برنامه‌های Office 365 مانند Word و PowerPoint به صورت محدود در دسترس است. در آینده این امکان برای همه برنامه‌های Office 365 در دسترس خواهد بود.

دقت کنید که برای فعال‌سازی Copilot در Microsoft Word در ویندوز ۱۱، به یک اشتراک Microsoft 365 و Copilot Pro نیاز دارید که به حساب Microsoft مرتبط با Word خود دارید. اگر Copilot هنوز هم کوپایلت نبود چه کنیم؟ Word را باز کنید، به بخش File بروید، روی Account کلیک کرده و دکمه Update License را بزنید. اگر اشتراک Pro ندارید، نمی‌توانید به چت‌بات در برنامه‌های Office (Microsoft 365) دسترسی پیدا کنید.

اگر از اشتراک Microsoft 365 Personal یا Family استفاده می‌کنید، مهم است به یاد داشته باشید که به Copilot دسترسی ندارید. پس اگر دستیار هوش مصنوعی را در Word مشاهده نمی‌کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که شما اشتراک‌های Microsoft 365 و Copilot Pro را به حساب Microsoft مرتبط با برنامه‌ها در Windows 11 یا macOS خود اضافه کردید.

در بعضی موارد دیده شده که کاربر دارای هر دو اشتراک هست، اما Microsoft Word هنوز قابلیت Copilot را نشان نمی‌دهد. اگر همین حالت برای شما هم صادق است، باید اطمینان حاصل کنید که لایسنس برنامه‌ها را به‌روز کرده‌اید. اگر این گزینه در دسترس نباشد، شاید نیاز به نصب مجدد برنامه‌های Microsoft 365 باشید تا همه چیز کار کند. در صورتی که این هم جواب نداد، روش‌های زیر را دنبال کنید.

فعال‌سازی کوپایلت در ورد (با لایسنس)

برای فعال‌سازی Copilot Pro در Microsoft Word با لایسنس، این مراحل را دنبال کنید:

Word را در ویندوز ۱۱ باز کنید.

بر روی File کلیک کرده و گزینه Account را انتخاب کنید.

روی دکمه Update License کلیک کنید.

روی دکمه Update License کلیک کنید

روی Sign in کلیک کنید.

روی Sign in کلیک کنید

حساب Microsoft خود را که با اشتراک Microsoft 365 و Copilot Pro مرتبط است، تأیید کنید.

روی دکمه Close کلیک کنید.

تمام برنامه‌های Microsoft 365 را ببندید.

Word را دوباره باز کنید تا به Copilot Pro دسترسی پیدا کنید.

با انجام این مراحل، لایسنس محصول به‌روز شده و Copilot Pro در Microsoft Word فعال خواهد شد. دستیار هوش مصنوعی از تب Home، کنار دکمه Microsoft Editor، در دسترس خواهد بود. همچنین آیکون Copilot را در محیط سند مشاهده خواهید کرد.

فعال‌سازی کوپایلت در ورد (بدون لایسنس)

اگر گزینه Update License وجود نداشته باشد، احتمالاً از نسخه صحیح برنامه‌ها برای دسترسی به Copilot در Word استفاده نمی‌کنید. در این صورت، نیاز به حذف برنامه‌های Microsoft 365 (Office) و نصب یک نسخه جدید دارید.

برای حذف کامل برنامه‌های Microsoft 365 (Office) در ویندوز ۱۱، از این مراحل استفاده کنید:

ابزار Microsoft Support and Recovery Assistant را دانلود کنید.

بر روی فایل اجرایی کلیک کرده و راه‌اندازی نصب را شروع کنید.

بر روی دکمه Install کلیک کنید.

بر روی دکمه Install کلیک کنید

گزینه Agree را تأیید کنید.

نسخه محصول را انتخاب کنید. برای مثال، Office 2021 ،۲۰۱۹ یا ۳۶۵.

نسخه محصول را انتخاب کنید

بر روی دکمه Next کلیک کنید.

حذف Office 2021 یا ۳۶۵ را با انتخاب چک کردن باکس کنار آن تایید کنید.

بر روی دکمه Next کلیک کنید.

بر روی دکمه Restart کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل، برنامه‌ها از کامپیوتر حذف خواهند شد و می‌توانید با نصب آخرین نسخه برنامه‌های Office ادامه دهید.

برای دانلود و نصب برنامه‌های Microsoft 365 در ویندوز ۱۱، از این مراحل استفاده کنید:

حساب Microsoft خود را باز کنید.

با حساب Microsoft 365 خود وارد شوید.

بر روی تب Account کلیک کرده و گزینه Manage را برای اشتراک Microsoft 365 انتخاب کنید.

گزینه Manage را برای اشتراک Microsoft 365 انتخاب کنید

بر روی دکمه Install در تنظیمات Microsoft 365 apps for your devices کلیک کنید.

بر روی دکمه Install کلیک کنید

زبان نصب را انتخاب کنید.

گزینه Microsoft 365 64-bit را انتخاب کنید.

گزینه Microsoft 365 64-bit را انتخاب کنید

بر روی دکمه Install کلیک کنید تا نصب‌کننده را در کامپیوتر خود دانلود کنید.

روی OfficeSetup.exe دوبار کلیک کنید تا برنامه‌ها نصب شوند.

بر روی دکمه Finish کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل، نسخه صحیح از برنامه‌ها در ویندوز ۱۱ نصب خواهد شد. می‌توانید بررسی کنید که آیا Copilot Pro اکنون در دسترس است یا خیر. اگر هنوز در دسترس نبود، اکنون می‌توانید لایسنس را به‌روزرسانی کنید.

سوالات متداول

آیا Image Creator رایگان است؟

Image Creator در حال حاضر رایگان است، اگرچه محدودیت‌های وجود دارد که برای افزایش آنها باید بیشتر هزینه کنید. یکی از آن‌ها Boost است. Boost‌ مانند اعتبار است. کاربران زمانی که برای اولین بار استفاده از Image Creator را شروع می کردند، تنها ۲۵ Boost‌ دریافت می‌کردند، اما الان به ۱۰۰ افزایش یافته است.

بعد از تمام شدن بوست، Image Creator پس از ارسال درخواست، برای تولید تصاویر زمان بیشتری لازم دارد. به جای ۱۰-۳۰ ثانیه، ممکن است تا پنج دقیقه طول بکشد.

آیا Image Creator همان DALL-E است؟

DALL-E 2 و Image Creator یکسان نیستند. مانند GPT-4 در Bing یا Copilot جدید، مایکروسافت DALL-E 3 پیشرفته‌تر را در Image Creator خود گنجانده است. DALL-E 3 برای مشترکین ChatGPT Plus نیز در دسترس است. در حال حاضر، Image Creator تنها راه استفاده رایگان از DALL-E 3 است.

چگونه با استفاده از Microsoft Copilot یا Bing Chat تصویر ایجاد کنم؟

دو راه برای استفاده از Image Creator وجود دارد. می‌توانید با رفتن به Bing.com/Create طبق مراحل بالا تصویر ایجاد کنید، یا می‌توانید تصاویر خود را مستقیماً از Copilot با GPT-4، که به عنوان Bing جدید نیز شناخته می‌شود، ایجاد کنید.

جمع بندی

راه‌های زیادی برای استفاده از کوپایلت وجود دارد. شما می‌توانید از مایکروسافت Copilot در ورد، ویندوز، برای ایجاد تصاویر و یا خیلی چیزهای دیگر استفاده کنید. البته که نحوه استفاده از آن در هر یک از موارد بالا متفاوت است. برای استفاده از copilot در ورد و دیگر محصولات آفیس باید اشتراک Microsoft 365 داشته باشید و با لایسنس copilot را فعال کنید. استفاده از copilot در ویندوز ۱۱ بسیار ساده‌تر است. کافیست ویندوز خود را به نسخه ۲۳H2 آپدیت کنید تا از آن بهره‌مند بشید. برای ساخت تصاویر، باید از طریق مرورگر وارد Bing.com/Create و با حساب مایکروسافت خود لاگین کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به آموزش استفاده از هوش مصنوعی ویندوز ۱۱، مایکروسافت کوپایلت پرداختیم. شما چگونه از Copilot در ویندوز ۱۱ یا آفیس استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین راه برای دسترسی به دستیار ویندوز چیست ۱۱؟ اگر نظر یا پیشنهادی دارید می‌توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.