آمریکا با تحریم چین، پنج‌میلیارد دلار به انویدیا ضرر می‌زند

2021 1 nvidia geforce rtx 3000 laptop gpu die graphics illustration 638bb356b90c494dc77f3cdb

ارزش سهام انویدیا حدود ۵ درصد کاهش یافت و این افت باعث شد سهام شرکت به کمترین میزان خود در پنج‌ ماه اخیر برسد. سقوط شدید ارزش سهام تیم سبز پس‌ از گزارش وال‌استریت ژورنال اتفاق افتاد؛ گزارشی که نشان می‌داد این شرکت احتمالاً مجبور شود سفارش‌های غول‌های فناوری چینی برای خرید تراشه‌های پیشرفته به‌ارزش ۵ میلیار دلار را لغو کند.

ارزش هر واحد از سهام انویدیا با کاهش ۴٫۷ درصدی به ۳۹۲٫۳ دلار کاهش یافت که از اواسط ژوئن تاکنون در کمترین میزان قرار دارد. نکته‌ی جالب اینکه ارزش سهام این شرکت یکی از دلایل اصلی رشد ۲۲ درصدی شاخص نزدک در سال جاری بود.

درحال‌حاضر، ارزش سهام انویدیا حدود ۲۰ درصد از اوج آن، یعنی ۴۹۳٫۵۵ دلار کمتر است که در ۳۱ آگوست به‌ثبت رسید. کارشناسان بازار و سرمایه‌گذاران وضعیت بازار را به‌دقت زیرنظر گرفته‌اند؛ زیرا پیامدهای محدودیت‌های صادراتی آمریکا علیه چین، شوک بزرگی به سرتاسر صنعت فناوری جهان وارد کرده است.

هفته‌ی گذشته، انویدیا اطلاعیه‌ای دریافت کرد که در آن اشاره شده بود سفارش‌های شرکت‌های بزرگ چینی مثل بایت‌دنس و بایدو و علی‌بالا برای خرید تراشه‌های هوش مصنوعی، اکنون مشمول جدیدترین محدودیت‌های صادراتی ایالات‌ متحده می‌شوند.

محدودیت‌های اخیر پیامدهای فوری و ملموسی بر کسب‌وکار انویدیا به‌دنبال دارد. این شرکت تحویل پردازنده هوش مصنوعی پیشرفته به چین را برای سال جاری تکمیل و همچنین سعی کرده بود تا سفارش‌های سال ۲۰۲۴ را قبل‌ از اعمال قوانین جدید صادراتی در اواسط نوامبر سرعت ببخشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.