آمازون کلینیک‌های پزشکی خود را به هوش مصنوعی مجهز می‌کند

انتروپیک مدل هوش مصنوعی Claude 21 را منتشر کرد 390x220 1

آمازون یک مدل هوش مصنوعی را آموزش خواهد داد تا در کلینیک‌های پزشکی One Medical امکان تریاژ بیماران را از راه دور فراهم کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آمازون کلینیک‌های پزشکی One Medical را با قیمت ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد و از آن زمان تاکنون کارکنان بیماران خدمات نه چندان مطلوبی از این کلینیک دریافت می‌کنند. گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال آموزش یک مدل هوش مصنوعی است که بتواند به تریاژ بیماران از راه دور کمک کرده و بدین ترتیب به سنجش میزان وخامت حال آنها بپردازد.

طبق گزارش واشنگتن پست آمازون مالک کلینیک‌های لورا هلث از سال ۲۰۲۲ است و در حال حاضر نیز این کلینیک‌ها با نام One Medical فعالیت می‌کنند. البته در این کلینیک‌ها تغییرات ساختاری بسیاری ایجاد شده است. به عنوان مثال آمازون سال گذشته صدها کارمند این کلینیک را اخراج کرد. حتی کارمندان کنونی و سابق در مورد کسب سود توسط آمازون و توجه آن به درآمد بیش از بیماران نگران هستند. به گفته آنان آمازون بیش از آنکه به فکر بیماران باشد به کسب سود از طریق این کلینیک بوده و آن را در اولویت قرار داده است.

در حال حاضر این شرکت قصد دارد به محدودسازی حضور بیماران در کلینیک‌ها پرداخته و تمرکز خود را روی تشخیص از راه دور قرار دهد. به همین دلیل آموزش یک چت بات هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران آغاز شده به طوری که می‌توان پیام بیماران را از راه دور تحلیل کرده و توصیه‌هایی را به آنان با توجه به درجه وخامت حال آنها ارائه کرد.

هنوز استفاده از هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران توسط آمازون مورد تایید قرار نگرفته است. در صورتی که این موضوع صحت پیدا کند ممکن است در مورد ورود این فناوری به تشخیص‌های پزشکی نگرانی‌های ایجاد شود. پیش از این برخی از سازمان‌ها مانند سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به ورود هوش مصنوعی در فرایند تشخیص‌های پزشکی هشدار داده و نگران بوده‌اند. آمازون برای تبدیل این کلینیک به یک مرکز خودکار با کمترین نیروی انسانی سیستم متمرکز میشن کنترل را مورد استفاده قرار می‌دهد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.