آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به ایران توسط شرکت‌های واردکننده اعلام شد. طبق این آمار درمجموع ۶۵۳۲ خودرو وارد کشور شده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

شرکت‌های واردکننده، آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به ایران را با انتشار یک جدول اعلام کردند. طبق این جدول مشخص شده است که ۹ شرکت واردکننده خودرو، توانسته‌اند تعداد مشخصی خودرو وارد کشور کنند.

در این آمار، سهم شرکت سایپا با ۱۹۴۷ دستگاه بیش از دیگر شرکت‌هاست و شرکت کوشا خودرو نگین نیز کمترین میزان واردات را داشته است. این آمار خلاف وعده وزارت صمت است که گفته بود، ۱۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ وار کشور خواهد شد.

البته هنوز وارد سال ۱۴۰۳ نشده‌ایم؛ ممکن است سال ۱۴۰۳ اوضاع واردات خودرو بهتر شود و بازار خودرو نیز از التهاب خارج شود. پس بهتر است که منتظر ماند و دید که چه وقایعی در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز ۶ اسفند ۱۴۰۲

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

به نقل از خودروبانک؛ در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در بحث واردات خودرو فعال هستند که اطلاعات ۱۰ مورد از آنها موجود است. از بین تمامی شرکت‌های واردکننده خودرو، سایپا، کرمان خودرو و معین خودرو حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را به کشور وارد کرده‌اند.

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

آمار رسمی و نهایی خودروهای وارداتی به کشور اعلام شد

در جدول زیر می‌توانید جزئیات بیشتر از تعداد خودروهای وارداتی را مشاهده کنید:

شرکت واردکننده تعداد خودروهای وارد شده
سایپا ۱۹۴۷
کرمان خودرو ۱۰۰۰
معین خودرو ۷۳۶
ماموت خودرو ۶۱۶
بی ام کارز (گروه بهمن) ۵۹۷
ایران خودرو ۵۰۶
پارس خودرو ۴۶۲
ایساکو کیش ۴۵۰
کوشا خودرو نگین ۲۱۸
مجموع ۶۵۳۲

همانگونه که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، تعداد خودروهای وارداتی به داخل کشور هنوز از ۱۰ هزار دستگاه عبور نکرده است. حتی اگر اطلاعات خودروهایی همچون محصولات سوزوکی و GAC را به این میزان اضافه کنیم، بعید است رقم نهایی از ۸۰۰۰ دستگاه فراتر رود. بنابراین با وجود تمامی وعده‌ها مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار، ۴۰ هزار یا ۲۰ هزار خودرو که به صورت دوره‌ای بیان شدند، تنها تعداد اندکی خودرو وارداتی به کشور ما رسیده است.

تاثیر این میزان خودرو بر شرایط بازار اندک خواهد بود. البته باید توجه داشت که تمامی خودروهای یاد شده موفق به دریافت پلاک نشده‌اند و بسیاری از آن‌ها در انبارها قرار دارند. با توجه به آماری که در پایان امسال شاهد هستیم، انتظار داریم در صورت تدوام روند واردات در سال ۱۴۰۳ به ارقام ۲۰ یا ۵۰ هزار خودرو برسیم. البته این ارقام براساس مجموع دو سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تخمین زده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تعداد خودروهای وارد شده به کشور چیست؟ به نظر شما، چرا آمار خودروهای وارداتی با ادعای وزارت صمت زمین تا آسمان فاصله دارد و روند واردات خودرو لاک‌پشتی شده است؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.