آمار رسمی واردات ۳.۲ میلیارد دلار گوشی موبایل به کشور در سال ۱۴۰۲

309001 753

آمار جدید گمرک نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲، تعداد قابل توجهی گوشی تلفن همراه به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار به کشور وارد شده است.

سال گذشته، واردات گوشی‌های تلفن همراه به ایران به میزان ۳.۲ میلیارد دلار رسید. گمرک اعلام کرده است که این تعداد شامل حدود ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه گوشی بوده است. در اینجا، ما به بررسی جزئیات بیشتر این آمارها و روند واردات گوشی‌های موبایل می‌پردازیم.

واردات ۱۴.۶ میلیون گوشی به ایران در سال گذشته

براساس آمارهای گمرک، تعداد دقیق گوشی‌های تلفن همراه وارد شده به کشور در سال ۱۴۰۲، ۱۴,۶۸۸,۵۸۰ دستگاه بوده است. این میزان واردات، ارزشی معادل ۳,۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار را شامل می‌شود. از مجموع گوشی‌های وارداتی، ۱۴,۲۲۲,۳۰۶ دستگاه به صورت تجاری و ۴۶۶,۲۷۴ دستگاه از طریق مسافران وارد شده‌اند.

ارزش ریالی واردات گوشی‌های تلفن همراه از طریق تجاری، ۲,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار و از طریق مسافری، ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار بوده است. این رقم سهم قابل توجهی معادل ۴.۵ درصد از کل ارزش واردات کشور در سال گذشته را تشکیل می‌دهد. آمار مذکور، شامل گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند با کدهای تعرفه‌ای ۸۵۱۷۱۲۱۰، ۸۵۱۷۱۳۹۰، ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ بوده است.

به نظر شما، این حجم قابل توجه واردات گوشی‌های تلفن همراه به کشور در سال گذشته چه تاثیری بر بازار گوشی‌های موبایل و رقابت شرکت‌های داخلی و خارجی در این حوزه می‌گذارد؟ آیا وارد کردن چنین حجم زیادی از گوشی‌ها به نفع مصرف‌کننده و رونق بازار بوده یا اینکه باید سیاست‌های محدودکننده‌تری برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی اتخاذ شود؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.