آلودگی باکتریایی خطرناکی در ماهی تیلاپیا شناسایی شد

ماهی تیلاپیا یکی از ماهی های اقتصادی و ارزان قیمت محسوب می شود که در سال های اخیر به میزان زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. اخیرا  یک زن آمریکایی اهل کالیفرنیا به دلیل ابتلا به عفونت کشنده باکتریایی که از ماهی فوق منتقل می شود، هر چهار دست و پای خود را از دست داد.

به گزارش سیناپرس، شواهد نشان می دهد؛ یک زن آمریکایی به دلیل ابتلا به نوعی عفونت باکتریایی ناشی از ماهی تیلا پیا، دست و پای خود را از دست داده است. گزارش ها حاکی از آن است که او پس از خوردن ماهی تیلاپیا که به طور کامل پخته نشده بود، به این عفونت مبتلا شده است. آزمایش های انجام شده نشان می دهد؛ این ماهی به گونه ‌ای از باکتری ‌های کشنده به نام Vibro Vulnificus آلوده بود که بیشتر در آب دریا و غذاهای دریایی خام یافت می شود.

این زن ۴۰ ساله لورا باراخاس نام داشته و ماه ها تحت درمان و عمل جراحی قرار گرفته و در نهایت پزشکان به دلیل شدت عفونت مجبور شدند هر چهار دست و پای او را قطع کنند.

وضعیت پزشکی لورا باراخاس چگونه بود؟

مقامات بهداشتی گزارش دادند که عفونت این بیمار بسیار شدید است. متاسفانه لورا باراخاس پس از خوردن ماهی به شدت بیمار شده و  به کما فرو رفته و از تجهیزات پزشکی و دستگاه تنفس استفاده می کرد.  گفتنی است  اگر اقدامات درمانی به موقع انجام نمی شد وی قطعا جان خود را از دست می داد زیرا عفونت به چندین قسمت بدن وی سرایت کرده بود.

به گفته پزشکان انگشتان، پاها و لب پایینی او سیاه شده و وی همچنین دچار سپسیس کامل شده بود و کلیه هایش نیز به طور طبیعی کار نمی کردند. در نهایت تیم پزشکی موفق شد به قیمت قطع چهار دست و پای وی، جانش را نجات داده و عفونت را شکست دهند.

افراد چگونه می توانند به این عفونت مبتلا شوند؟

به گزارش سیناپرس، متاسفانه باید توجه داشت این عفونت اگر به موقع درمان نشود کشنده است و این باکتری معمولا در آب دریا و غذاهای دریایی رشد می کند. اگر فردی ماده غذایی آلوده به این باکتری را مصرف کند، ممکن است به این عفونت مبتلا شود. کارشناسان می گویند راه دیگری برای آلوده شدن افراد وجود دارد و آن قرار دادن خالکوبی و زخم های باز در معرض آب آلوده است.

در خاتمه گفتنی است بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، هر سال حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد از این عفونت در آمریکا گزارش می شود و از بین پنج مورد، یک مورد دچار مرگ و میر می شود.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

نوشته آلودگی باکتریایی خطرناکی در ماهی تیلاپیا شناسایی شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.