آغاز همکاری دیزنی و اپیک برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ گیمینگ

کمپانی «والت دیزنی» (Walt Disney) به‌تازگی یک همکاری استراتژیک با شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) را اعلام کرده است که نشان‌دهنده آغاز یک سرمایه‌گذاری پیشگامانه با تمرکز بر گسترش فرانچایزهای دیزنی در حوزه گیمینگ است.

کمپانی‌های «والت دیزنی» و «اپیک گیمز» در بیانیه مطبوعاتی مشترک، از برنامه‌های مربوط به «توسعه جهان بازی و سرگرمی» نوآورانه خود رونمایی کردند که قرار است محتویات و روایت‌های منحصربه‌فرد «دیزنی» وارد بازی پرطرفدار «فورتنایت» (Fortnite) شود. فاز اولیه این برنامه قرار است شخصیت‌ها و محیط‌های متعلق به فرانچایزهای دیزنی را در Fortnite معرفی کند که به طور بالقوه دارای رویدادهای فصلی و با محدودیت زمانی است. انتظار می‌رود تلاش‌های تعاملی بعدی نیز همین روند را دنبال کنند.

همکاری دیزنی و اپیک؛ احیای متاورس با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری

این ابتکار بلندپروازانه با هدف ارائه یک پلتفرم چندوجهی به مصرف‌کنندگان برای تعامل با محتوا، شخصیت‌ها و داستان‌های دیزنی، پیکسار (Pixar)، مارول (Marvel)، جنگ ستارگان (Star Wars)، آواتار (Avatar) و فراتر از آن خواهد بود. بازیکنان با استفاده از موتور گرافیکی «آنریل انجین» (Unreal Engine) این فرصت را خواهند داشت تا خود را در تجربیات سفارشی غوطه‌ور کنند و علاقه خود را به شیوه‌ مدنظر دیزنی ابراز کنند. علاوه بر این، کاربران برای ایجاد، اشتراک‌گذاری و تعامل با محتوا، یک اکوسیستم اجتماعی پر جنب و جوش و قدرتمند را خواهند داشت.

همکاری دیزنی و اپیک

کمپانی دیزنی در بخشی از قرارداد همکاری اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری را در شرکت Epic Games انجام داده است. «رابرت ایگر» (Robert Iger)، مدیر عامل شرکت والت دیزنی، در مورد این مشارکت ابراز اشتیاق و پتانسیل تحول آفرین آن را در چشم انداز بازی‌های کامپیوتری برجسته کرد.

«تیم سوئینی» (Tim Sweeney)، مدیر عامل و بنیانگذار اپیک گیمز این ابراز علاقه را دوباره اعلام نمود و بر هم‌سویی دیدگاه دیزنی با رویکرد نوآورانه اپیک تاکید کرد. به مناسبت آغاز همکاری دیزنی و اپیک، آن‌ها یک تصویر مونتاژگونه از یک پارک موضوعی دیجیتالی به نمایش گذاشتند که یادآور بازی Fortnite است. تصویر مذکور شامل فرنچایزهای نمادین دیزنی در کنار مارول، جنگ ستارگان، پیکسار و آی‌پی‌های این ابرشرکت می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.