آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه توسعه‌ای در میدان نفتی اهواز

دکل حفاری جدید خشکی سنگین ۷۲ فتح در چارچوب قرارداد شرکت با جهاددانشگاهی در نخستین گام پس از پیوستن به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفاری یک حلقه چاه توسعه‌ای در میدان نفتی اهواز در مناطق نفتخیز جنوب را آغاز کرد.

احسان اسفندیاری رییس دستگاه دکل حفاری جدید خشکی سنگین ۷۲ فتح گفت: این دکل در چارچوب قرارداد شرکت با جهاددانشگاهی با همکاری چند شرکت دانش بنیان ساخته شده و بخش عمده‌ای از تجهیزات آن از جمله سازه، گرداننده فوقانی، سامانه برق، مخازن سیال تولید داخل است و ششمین دستگاه حفاری بومی شده در کشور به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: این دکل سنگین خشکی با توان ۲۰۰۰ اسب بخار در ردیف دستگاه‌های حفاری مدیریت عملیات حفاری خشکی _ ۱ شرکت قرار دارد و از زمان برپایی در میدان نفتی اهواز در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون در هفته‌های اخیر تاکنون افزون بر دو هزار متر حفاری به ثبت رسانده است.

اسفندیاری با اشاره به فناوری پیچیده ساخت دستگاه‌های حفاری، عملکرد این دکل را مطلوب توصیف و ابراز امیدواری کرد، این دستگاه طبق برنامه و در زمان تعیین شده از سوی کارفرما به عمق پیش بینی شده چهار هزار ۵۵۰ متری دست یابد.

نوشته آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه توسعه‌ای در میدان نفتی اهواز اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.