آشنایی با سری کمیک Batman: One Bad Day

بتمن یک گالری از ویلن‌های گوناگون دارد که هر کدامشان با حقه‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود، در طول زمان مخاطبان را به وجد آورده‌اند و گاهی نیز باعث وحشتشان شده‌اند. شاید حتی بتوان گفت که این ویلن‌های شوالیه تاریکی هستند که باعث شده‌اند تا فرانچایز بتمن برای بیش از ۸۰ سال در دنیای کمیک‌ها بدرخشد. انتشارات دی‌سی نیز متوجه این جایگاه ویژه شخصیت‌های شرور هست و هر از چند گاهی روی اهمیت آن‌ها تأکید می‌کند. به تازگی این تأکید از طریق سری کمیک Batman: One Bad Day انجام شده است.

در این نوشتار قصد داریم تا شما را با سری کمیک Batman: One Bad Day بیش‌تر آشنا و ویژگی‌های این مجموعه را برایتان بازگو کنیم.


پیوند سری Batman: One Bad Day با کمیک The Killing Joke

آشنایی با سری کمیک Batman: One Bad Day - ویجیاتوآشنایی با سری کمیک Batman: One Bad Day - ویجیاتو

پیش از هر چیز دیگری ابتدا به سراغ یکی از پرآوازه‌ترین کمیک‌های بتمن می‌رویم. کمیک تک شماره‌ای The Killing Joke با حال و هوای تیره خود، شوالیه تاریکی را در یک روایت ویژه بزرگسالان در برابر جوکر قرار می‌دهد.

برای بسیاری از خوانندگان، سری کمیک Batman: One Bad Day شباهت‌های فراوانی با رمان گرافیکی The Killing Joke خواهد داشت. از بین این همانندی‌ها می‌توان به ۶۴ صفحه‌ای بودن، رویارویی بتمن با یکی از ویلن‌های سرشناسش و همچنین تم کلی ماجراها اشاره کرد.

گزاره One Bad Day (یک روز بد) را نیز می‌توان در یکی از دیالوگ‌های جوکر در کمیک The Killing Joke یافت:

تموم چیزی که نیازه یه روز بده تا عاقل‌ترین آدم زنده رو به دیوانگی بکشونه. از این جایی که من هستم دنیا این قدر باهام فاصله داره. فقط یه روز بد.

جوکر در رمان گرافیکی The Killing Joke

کمیک‌های سری Batman: One Bad Day

در کل هشت تک شماره کمیک زیر پرچم سری Batman: One Bad Day قرار می‌گیرند. داستان این سری کمیک از هم مستقل هستند و به هر ترتیبی می‌توانید به خواندن آن‌ها بپردازید. در ادامه شما را به طور چکیده با هر کدام از این شماره‌ها آشنا خواهیم کرد.

Batman: One Bad Day – The Riddler

کاور کمیک Batman: One Bad Day – The Riddler (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – The Riddler (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – The Riddler (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ تام کینگ، میچ جرادز و کلیتون کاولز

ریدلر در بیش‌تر مواقع به شکل ویلنی به تصویر کشیده می‌شود که درون محدوده قوانین و سیستم‌های دقیقی کار می‌کند. ولی ظاهراً در Batman: One Bad Day – The Riddler او با قتل‌های رندوم این روش کار خود را کنار گذاشته است. یا کشتن‌های ریدلر رندوم نیستند؟ این چیزی است که شوالیه تاریکی باید از آن سر در بیاورد.

Batman: One Bad Day – Two-Face

کاور کمیک Batman: One Bad Day – Two-Face (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – Two-Face (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – Two-Face (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ ماریکو تاماکی، خاوی فرناندز ، جوردی بلر و آریانا مهر

هاروی دنت پس از یک حادثه تراژیک تبدیل به تو فیس شد. این رویداد نه تنها باعث نابود شدن نیمی از صورت هاروی بود بلکه شخصیت او را نیز دگرگون کرد تا به سمت شرارت کشیده شود. پس از سال‌ها ارتکاب جنایات وحشتناک ولی حالا به نظر تو فیس تغییر یافته و هاروی دنتِ پیش از حادثه بازگشته است. این دگرگونی دوباره واقعی است یا یک حقه دیگر؟ این وظیفه بتمن است تا به حقیقت ماجرا پی ببرد.

Batman: One Bad Day – The Penguin

کاور کمیک Batman: One Bad Day – The Penguin (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – The Penguin (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – The Penguin (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ جان رایدلی، جوزپه کامونکولی، کم اسمیت و راب لی

پنگوئن کسی است که بخش زیادی از دنیای زیرین جنایتکاران گاتهام را تحت کنترل دارد. بخشی از مسئولیت او این است که با فرمانروایی و روش کار خود جلوی هرج و مرج و آشوب مطلق را بگیرد. ولی وقتی آمربلا من کسب و کار او را می‌رباید، همه چیز زیر و رو می‌شود. حالا پنگوئن نیاز دارد تا دار و دسته‌ای جدید دور هم جمع کند تا همه چیز را پس بگیرد؛ و شاید در این مسیر به کمک شوالیه شنل‌پوش گاتهام نیز نیاز پیدا کند.

Batman: One Bad Day – Mr. Freeze

کاور کمیک Batman: One Bad Day – Mr. Freeze (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – Mr. Freeze (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – Mr. Freeze (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ جری داگن، متئو اسکالرا، دیو استوارت و درون بنت

شهر گاتهام دچار یک زمستان بسیار سرد می‌شود که مستر فریز بدون نیاز به زره محافظش می‌تواند در آن زندگی کند. او به دنبال پیدا کردن راهی برای نجات همسرش می‌گردد و رابین نیز هدفش را درک می‌کند. ولی بتمن می‌داند که پشت تمام این قضایا یک هدف شرورانه پنهان شده است.

Batman: One Bad Day – Bane

کاور کمیک Batman: One Bad Day – Bane (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – Bane (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – Bane (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه مارس سال ۲۰۲۳ جاشوا ویلیامسون، هاوارد پورتر، تومو موری و استیو واندز

در آینده‌ای نسبتاً نزدیک، بین تبدیل به یک کشتی کج کار شده که هر روز روی صحنه نمایش با لباس بتمن به مبارزه می‌پردازد. ولی وقتی می‌فهمد که کسی به دنبال ساخت ونوم (ماده‌ای شیمایی که به او قدرت می‌داد) است یک هدف تازه در زندگی پیدا می‌کند: جلوی این کار را بگیرد تا زندگی‌های بیش‌تری از بین نروند.

Batman: One Bad Day – Catwoman

کاور کمیک Batman: One Bad Day – Catwoman (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – Catwoman (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – Catwoman (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه مارس سال ۲۰۲۳ جی. ویلو ویلسون، جیمی مک‌کلوی، کلیتون کاولز

مادر سلینا کایل زمانی یک گل سینه داشت که برای به دست آوردن چندر غاز مجبور به فروشش شد. حالا سال‌ها گذشته و این گل سینه تبدیل به بخشی از یک مزایده گران قیمت شده است. کتوومن نیز تلاش خواهد کرد تا در یکی از شخصی‌ترین سرقت‌هایش این گل سینه را به دست آورد.

Batman: One Bad Day – Clayface

کاور کمیک Batman: One Bad Day – Clayface (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – Clayface (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – Clayface (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه آوریل سال ۲۰۲۳ کالین کلی، جکسون لنزینگ، ژرمانیکو، روملو فاجاردو جونیور و تام ناپولیتانو

کلی‌فیس همیشه رویای ستاره شدن را داشته است. بنا بر این او به هالیوود می‌رود تا با یک هویت جدید به رویایش دست پیدا کند. ولی در آن جا می‌فهمد که شهر فرشتگان نیز خیلی وضعیت بهتری نسبت به گاتهام ندارد تا دوباره به مسیر شرارت کشیده شود.

Batman: One Bad Day – Ra’s al Ghul

کاور کمیک Batman: One Bad Day – Ra’s al Ghul (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کاور کمیک Batman: One Bad Day – Ra’s al Ghul (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کاور کمیک Batman: One Bad Day – Ra’s al Ghul (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
تاریخ انتشار تیم پدیدآورنده
ماه می سال ۲۰۲۳ تام تیلور، ایوان ریس، دنی میکی، برد اندرسون و وس ابوت

رأس الغول این بار تصمیم گرفته تا برای همیشه بتمن را از صحنه روزگار محو کند تا بتواند یک دنیای نو را با تصورات و رویای خودش پدیدار سازد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.