آسمان خراش ۱۲۰ کیلومتری افقی عربستان سعودی با سرمایه ۱ تریلیون دلاری ساخته می‌شود [+ویدیو]

با تصمیم محمد بن سلمان، قرار است که پروژه آسمان خراش ۱۲۰ کیلومتری افقی عربستان سعودی که هزینه‌ای ۱ تریلیون دلاری دارد به زودی استارت بخورد.

mirror line یا خط آینه نامی است که عربستان سعودی برای این آسمان خراش در نظر گرفته است. خط آینه که قرار است در ۱۲۰ کیلومتر ساخته شود قادر است پنج میلیون نفر را در خود جای دهد و احتمالا ساخت آن  تا سال ۲۰۳۰ به طول خواهد انجامید.

وال استریت ژورنال نیز در همین رابطه گزارشی منتشر کرده است. در این گزارش آمده، این آسمان خراش ۱۲۰ کیلومتری به صورت موازی با پوششی آینه‌ای ساخته خواهد شد. نام این اثر نیز برگرفته از همین پوشش آینه‌ای شکل آن است. بناست که این آسمان خراش مجهز به قطار سریع‌السیر باشد تا مسافرین بتوانند در عرض ۲۰ دقیقه کل مسیر ۱۲۰ کیلومتری را طی کنند. مزارع عمودی، استادیوم ورزشی و یک بندرگاه از دیگر امکاناتی است که خط آینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آسمانخراش دایره‌ای دبی ؛ حلقه‌ای به ارتفاع ۵۵۰ متر به دور برج خلیفه [+عکس]

آسمان خراش ۱۲۰ کیلومتری افقی عربستان سعودی

پیش از این هم با روی کار آمدن محمد بن سلمان شاهد تحولات جدیدی در عربستان بودیم. این بار هم ولیعهد عربستان قصد تحقق رویای دیگری دارد. او که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ از این طرح خود رونمایی کرد گفت قصد دارد بنایی در کشورش بسازد که مانند اهرام ثلاثه مصر مهم باشد و تا همیشه باقی بماند.

خط آینه که بخشی از شهر بیابانی Neom خواهد بود متشکل از دو ساختمان بسیار بزرگ با ارتفاع ۴۸۷ متر است که از خلیج عقبه به سمت کوهستان‌ها می‌رود و با گذشت از خط ساحلی به صحرا خواهد رسید. محمد بن سلمان عقیده دارد که پایان کار این پروژه سال ۲۰۳۰ خواهد بود اما مهندسان نظر دیگری دارند. به باور مهندسان ساخت این آسمان خراش ۱۲۰ کیلومتری که قرار است بلندتر از برج امپایر استیت آمریکا باشد ممکن است تا ۵۰ سال طول بکشد.

1 79

1 79

نکته جالب توجه در این آسمان خراش ارتفاع بسیار بلند آن است که برای ساخت آن باید به خمیدگی کره زمین توجه داشت. شاید برایتان سوال شود که انرژی این مجموعه بزرگ چگونه تامین خواهد شد و مردم چطور غذایشان را تامین می‌کنند. گفته می‌شود که منبع تغذیه انرژی این آسمان خراش تماما از منابع تجدید پذیر خواهد بود و خوراک افراد از محصولات مزارع عمودی تامین خواهد شد. احتمال می‌رود افرادی که قصد دارند در این مجموعه حضور داشته باشند برای سه وعده غذا حق اشتراک بپردازند.

2 68

2 68

بزرگترین هدفی که محمد بن سلمان از اجرای این پروژه دارد این است که بتواند با ایجاد پروژه‌های شهر نئوم باعث اشتغال‌زایی شود و از اتکای بیش از حد کشورش به منابع نفتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آسمان خراش ۱۲۰ کیلومتری افقی عربستان سعودی چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را در تکراتو دنبال کنید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.