آزمایش موشک پرتاب زمینی با برد دو برابر

شرکت لاکهید مارتین جدیدترین عضو از خانواده موشک های خود را با موفقیت آزمایش کرد که طی آن نسل بعدی سیستم راکت پرتاب چندگانه هدایت شونده با برد گسترده (ER GMLRS) به رکورد ۱۵۰ کیلومتر رسید.

به گزارش سیناپرس، شلیک آزمایشی اخیر از یک پرتابگر HIMARS ارتش ایالات متحده، از جدیدترین موشک هدایت شونده با برد گسترده بود که نه تنها دو برابر موشک های قبلی برد دارد، بلکه دارای یک موتور موشک جامد بزرگتر و یک سیستم هدایت دم است که دقت خود را در مسافت طولانی حفظ می کند. علاوه بر این، محفظه حمل و شلیک موشک می تواند هم در پرتابگر استاندارد HIMARS و هم در خانواده پرتابگرهای MLRS M270 قرار بگیرد.

به گفته شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) این آزمایش تنها مربوط به خود موشک نبود، بلکه توانایی آن برای ادغام با سامانه HIMARS نیز مورد آزمایش قرار گرفت. فراتر از این، موشک و محفظه تحت آزمایش‌هایی قرار گرفتند که به آن ذخیره به دنباله هدف (STS) می‌ گویند، آزمایشی که نشان می ‌دهد موشک ها پس از تحویل از کارخانه به میدان نبرد به همان شیوه ‌ای که مورد نیاز عملیات است، شلیک می شوند.

آزمایش ER GMLRS تکامل فعلی زرادخانه متعارف ایالات متحده را برجسته می کند زیرا کمک های فزاینده به اوکراین برای مبارزه با تهاجم روسیه، ذخایر تسلیحات آمریکایی را تخلیه می کند و باعث تلاش برای جایگزینی آنها با نسخه های پیشرفته تر می شود.

به گزارش سیناپرس، جی پرایس (Jay Price) نایب رئیس بخش آتش ‌های دقیق در موشک ‌های لاکهید مارتین گفت: این آزمایش برد تقریباً دو برابر را نشان می ‌دهد. لاکهید مارتین متعهد به پیشبرد این قابلیت حیاتی در یک جدول زمانی سریع برای مشتریان ارتش است و این آزمایش ER GMLRS را یک قدم به میدان نبرد نزدیک ‌تر می‌ کند.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: newatlas

نوشته آزمایش موشک پرتاب زمینی با برد دو برابر اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.