آزمایش جدیدترین سیستم توپخانه دوربرد آمریکا

شرکت BAE و ارتش ایالات متحده با موفقیت یک پرتابه دوربرد توپخانه ای با قابلیت تخریب و کشندگی زیاد را از یک توپ ۱۵۵ میلی متری XM907E2 با برد دو برابر مهمات هدایت شونده دقیق فعلی آزمایش کردند.

به گزارش سیناپرس، آزمایش اخیر که جدیدترین آزمایش برای برنامه کالیبر XM1155 ارتش ایالات متحده بود، بسیار پر اهمیت است. زرادخانه ایالات متحده عملاً از گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری خالی شده و وزارت دفاع ایالات متحده دستور داده است که تولید این مهمات طی پنج سال آینده شش برابر شود. به گفته مقامات ارتش آمریکا، این آزمایش موفقیت آمیز وضعیتی را ایجاد کرده که در آن ارتش ایالات متحده انگیزه بیشتری برای خرید بیشتر گلوله ‌های ۱۵۵ میلی‌متری دارد و پیشرفته‌ ترین نسخه از نظر فن‌آوری را در خدمت گرفته است.

پرتابه دوربرد توپخانه ساب کالیبر برای حمله به اهداف در برد دور با دقت بسیار بالا با استفاده از یک سلاح استاندارد ۱۵۵ میلی متری طراحی شده است. این سیستم می تواند اهداف ثابت و متحرک را در بردهای بیش از ۱۱۰ کیلومتر که بیشتر از برد قبلی خود است، مورد اصابت قرار دهد. هدف نهایی این شلیک، کشتن است. به عبارت دیگر، یک یگان توپخانه می تواند یک گلوله را با احتمال بالایی که هدف خود را نابود کند شلیک کرده و بلافاصله قبل از ضد حمله منطقه را ترک کند.

جزئیات بیشتری از این پرتابه جدید منتشر نشده است، اگرچه مشخص شده که دارای یک دستگاه دورانی به نام سابات برای کنترل موقعیت صحیح گلوله است. یعنی پرتابه در یک قوطی بسته می شود که وقتی از دهانه تفنگ خارج شود جدا شده و پرتابه آیرودینامیکی آشکار می شود. در شلیک ها، این پرتابه از باله‌ها و یک موتور بهره می برد تا سرعت و برد بیشتری را فراهم کند.

در داخل گلوله، یک بسته الکترونیکی برای هدایت پرتابه به سمت هدف و اقدامات متقابل الکترونیکی برای جلوگیری از پارازیت وجود دارد. این مهندسی بسیار چشمگیر است زیرا این وسایل الکترونیکی باید در هنگام شلیک از سلاح در برابر ضربه ۱۵۵۰۰ گرمی مقاومت کنند.

به گزارش سیناپرس، برنت بوچر (Brent Butcher) معاون و مدیر کل سیستم های سلاح در BAE Systems گفت: این آزمایش موفقیت آمیز تایید می کند که پرتابه دوربرد توپخانه ما با قابلیت کشندگی پیشرفته می تواند اهداف دوربرد را شکست دهد و به سمت آزمایش های بعدی پیش رود تا برد پرتابه های هدایت شونده موجود را دو برابر کند.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: newatlas

نوشته آزمایش جدیدترین سیستم توپخانه دوربرد آمریکا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.