آزمایش اینترنت ماهواره‌ای در ایران آغاز شد

وزارت ارتباطات ایران اعلام کرد که آزمایش اولیه اینترنت ماهواره‌ای در این کشور آغاز شده است. این آزمایش توسط یکی از اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای انجام می‌شود.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که تست اولیه برای ارتباطات ماهواره‌ای در ایران در دست انجام است. بر اساس این گزارش، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور، امیر لاجوردی، در یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که این سازمان در خردادماه ۱۴۰۲ فراخوانی منتشر کرده است تا شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ارتباطی مبتنی بر ماهواره، برای همکاری اعلام آمادگی کنند. وی ادامه داد: «تاکنون متقاضیانی دراین‌خصوص داشتیم و درحال آماده‌سازی مقدمات مربوط به آغاز همکاری هستیم.»

براساس اعلام لاجوردی، یکی از اپراتورها که ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای می‌باشد، تمایل خود را برای همکاری اعلام کرده و مراحل تست‌های اولیه اینترنت ماهواره‌ای در ایران در حال پیشروی است.

46565445646531288
اینترنت ماهواره‌ای در ایران فعال میشود

وی همچنین به جلسه‌ای اشاره کرد که شرکت‌های رگولاتوری جهانی با ITU (اتحادیه مخابرات جهانی) درباره فعالیت اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک در ایران داشته‌اند و افزود: «هم شرکت اسپیس‌ایکس و هم کشور ثبت‌کننده منظومه‌های ماهواره‌ای باید فوراً با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند.»

استارلینک مکلف به همکاری با ایران شد؛ اینترنت ماهواره‌ای ایران باهمکاری یکی از اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت

در این جلسه که توسط اتحادیه بین المللی مخابرات یا به اختصار RRB تشکیل شد، اتحادیه بین‌المللی مخابرات، استارلینک را مکلف به همکاری با ایران کرد. این تصمیم باعث شد که فعالیت‌های استارلینک در ایران بر اساس مقررات بین‌المللی نظارت شود و این شرکت ملزم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران شود. وزارت ارتباطات بارها اعلام کرده بود که نسبت به فعالیت استارلینک در ایران شکایت دارد و این شرکت بدون مجوز از کشور ایران درحال ارائه خدمات به کاربران این کشور است.

با توجه به اظهارات لاجوردی، این تحولات نشان دهنده تلاش برای بهبود و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور می‌باشد. وی اعتقاد دارد که سرویس‌های ماهواره‌ای و سیار نمی‌توانند به جایگزینی کامل برای ارتباطات ثابت شوند و بیان کرد: «به اعتقاد ما، پروژه فیبر نوری زیرساخت چند دهه آینده است.»

به نظر شما چه زمانی می‌توانیم شاهد فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در کشور باشیم؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.