آتش سوزی جنگلی در یونان، بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در اتحادیه اروپا

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: آتش سوزی جنگلی در یونان بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در اتحادیه اروپا است و این اتحادیه در حال بسیج تقریباً نیمی از نیروهای هوایی آتش نشانی خود برای مقابله با آن است.

به گزارش سیناپرس، آتش نشانان ۱۱ روز است که در حال مبارزه با شعله های آتش در شمال شرقی یونان هستند که دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشته و یک فاجعه زیست محیطی است.

بالاس اوجواری (Balazs Ujvari) سخنگوی ناوگان اتحادیه اروپا گفت: یازده هواپیما و یک هلیکوپتر از ناوگان اتحادیه اروپا برای کمک به یونان برای مقابله با آتش سوزی در شمال شهر الکساندروپولی به همراه ۴۰۷ آتش نشان فرستاده شده اند. سرویس حفاظت مدنی اتحادیه اروپا اعلام کرد که آتش سوزی بیش از ۸۱۰ کیلومتر مربع را سوزانده است.

این سرویس همچنین گفت: این آتش سوزی جنگلی بزرگترین آتش سوزی در اتحادیه اروپا از زمانی در سال ۲۰۰۰ است که سیستم اطلاعات آتش سوزی جنگل های اروپا (EFFIS) شروع به ثبت داده ها کرد.

از ابتدای این آتش سوزی جسد ۲۰ نفر پیدا شده که ۱۸ نفر از آنها مهاجر از جمله دو کودک هستند که در منطقه ای که اغلب به عنوان نقطه ورودی از کشور همسایه ترکیه استفاده می شود، کشف شده اند.

سرویس آتش نشانی یونان اعلام کرد: آتش سوزی در پارک ملی دادیا در شمال شرق منطقه که پناهگاه اصلی پرندگان شکاری است، هنوز کنترل نشده است.

دورا اسکارتسیس، جنگلبان و سرپرست گروه حفاظت از تنوع زیستی در منطقه، گفت: ما در مورد یک فاجعه زیست محیطی بزرگ صحبت می کنیم و تصویر فعلی خیلی غم انگیز است. او می افزاید: این جنگل همچنین نقش اقتصادی حیاتی در حمایت از جنگل‌داری، زنبورداری و فعالیت‌های گردشگری در یکی از فقیرترین مناطق کشور ایفا می ‌کند.

به گفته مقامات، تنها در الکساندروپولی، حداقل ۴ هزار گوسفند و بز در آتش سوزی کشته شده و انبارهای حاوی خوراک حیوانات نابود شده اند.

اتحادیه اروپا در حال کار بر روی ایجاد یک بخش هوایی مستقل متشکل از ۱۲ هواپیما است که تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل در محل مستقر خواهد شد و برای مقابله با اینگونه حوادث طبیعی در اروپا استفاده خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، یونان در تابستان امسال توسط آتش سوزی های متعددی ویران شده است که دولت آن را به تغییرات آب و هوایی نسبت می دهد. وزیر محیط زیست یونان همچنین اعلام کرد که باید کار برای پیشگیری از سیل آغاز شود تا از رانش زمین در امتداد زمین های بایر در فصل باران در پاییز جلوگیری شود.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: sciencealert

نوشته آتش سوزی جنگلی در یونان، بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در اتحادیه اروپا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.